PDA

View Full Version : Welk EQ pedaal?



rik-92
8 januari 2015, 12:01
Ik ben op zoek naar een EQ pedaal maar ik weet niet zo goed welke ik nou aan moet schaffen.
Ik heb al wat bekeken en ben tot nu toe uitgekomen op de Boss ge-7 of de MXR M109.

Van de Boss heb ik gehoord dat die nogal veel ruis geeft en van de MXR heb ik weinig negatiefs gehoord. Maar de Boss zou na een mod wel weer geweldig werken.

Iemand een idee over wat werkt? En of de eventuele mod van de Boss makkelijk uit te voeren is?

Bij voorbaat dank!

Bernardduur
8 januari 2015, 12:47
Ik heb de Boss zelf en die ruis valt wel mee! Als je echt banden fors gaat boosten (en dan met name de ruis banden in het hoog) OK, dan merk je het wel, maar bij normaal gebruik is de ruis te verwaarlozen.

De mod heb ik op de mijne zelf ook gedaan en dat scheelt een beetje. Het is een gemakkelijke mod maar het meeste dat ik eraan merk is dat de LED nu een ander kleurtje heeft. Ik heb vanwege persoonlijke redenen hem maar gelijk true bypass gemaakt :)

the sure thing
10 januari 2015, 10:10
Mxr heb ik goede ervaringen mee. Een minimum aan ruis. Een EQ pedaal zonder ruis (dus MUISSTIL) ben ik nog niet tegengekomen. Misschien een parametrische EQ?

dml
10 januari 2015, 13:27
Heb zowel de Boss als de MXR gehad en ook met elkaar kunnen vergelijken. Zelfs met alle sliders op 0 heeft de MXR de meer ruis.
Wat mij betreft één van de stilste en muzikaalst klinkende EQ's in pedaalvorm is de Yamaha GE-100, maar die moet je net zien te vinden.
Ook een meer dan prima optie is de Source Audio Programmable EQ.