PDA

View Full Version : line out op crate gt1200h bouwen



dunwally
7 januari 2015, 18:53
hoi ik heb onlangs bovengenoemde versterker aangeschaft daar zit geen line out op nou is mijn vraag is die dr op een simpele wijze op te bouwen( mischien via de reverb out)oid de bedoeling is dat ik de voorversterker van de crate gebruik op een marshall

FruscianteFan
7 januari 2015, 19:45
Klinkt ingewikkeld, waarom zou je dat willen?

(to each their own - maar zo'n Crate is de reden dat ik heb besloten nooit meer plaatselijke backline te spelen)

Gearjunkie
7 januari 2015, 22:26
Je wilt eigenlijk een effectsloop. De send van de Crate in de return van de Marshall. Klinkt de Marshall niet goed genoeg??


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

dunwally
8 januari 2015, 13:45
nou de loop zou kunnen mits er op de marshall een fx aansluiting zou zitten maar het is een oudje dus daar zit ie niet op de reden is dat de marshall 1 kanaals is en de crate 3 kanaals

tommus42
8 januari 2015, 14:12
Een speaker-lineout is wel eenvoudig mogelijk. Die lus je dan naar de Marshall. Krijg je een Crate-met-een-Marshall-finish sound:D.

cluseau
8 januari 2015, 15:14
Een speaker-lineout is wel eenvoudig mogelijk. Die lus je dan naar de Marshall. Krijg je een Crate-met-een-Marshall-finish sound:D.

Ja, speaker niveau aan de ingang van je amp. Wat denk je zelf :???:

cluseau
8 januari 2015, 15:15
hoi ik heb onlangs bovengenoemde versterker aangeschaft daar zit geen line out op nou is mijn vraag is die dr op een simpele wijze op te bouwen( mischien via de reverb out)oid de bedoeling is dat ik de voorversterker van de crate gebruik op een marshall


Reverb signaal is net als de speaker uitgang veel te veel van het goede. Jouw wens is wel mogelijk als je bereid bent een gaatje te prikken in de achterwand.

tommus42
8 januari 2015, 15:16
Enkele kleine impedantie-aanpassingen:soinnocent:.

cluseau
8 januari 2015, 15:17
Enkele kleine impedantie-aanpassingen:soinnocent:.

Afgezien van de impedantie is het signaal knijterhard. :(

tommus42
8 januari 2015, 15:50
Een weerstand en een potmeter toch? Vraag me af wat het met de klank doet, als je dit signaal op de ingang van een versterker zet.

Misery Signals
8 januari 2015, 17:02
Denk dat je gewoon een goedkope preamp bij kan kopen. En Crate? Da's niet echt Crate he, da's transistor net zoals Marshall MG, Fender FM,... Allemaal erg inwisselbaar.

Is die Marshall lampen of transistor? Bv Rocktron heeft goedkope en degelijke tube preamps.

MS

FruscianteFan
8 januari 2015, 17:15
nou de loop zou kunnen mits er op de marshall een fx aansluiting zou zitten maar het is een oudje dus daar zit ie niet op de reden is dat de marshall 1 kanaals is en de crate 3 kanaals
Ik doe even een gokje:

- de Marshall is best nice (oudje, zal wel buizen zijn?)

- de Crate is... niet zo nice maar heeft kanalen.

Maar die Crate klinkt op elk kanaal, vermoed ik, niet zo lekker als de Marshall. Dus dan kun je wel de veelzijdigheid willen van de Crate, maar als je ermee gaat knutselen blijf je de preamp gebruiken van een versterker die simpelweg niet zo mooi is.

Zoals inmiddels is gesuggereerd, kun je dan beter kijken naar een andere oplossing. Ik vermoed namelijk dat zowat élk distortion- of overdrivepedaaltje voor je Marshall al beter klinkt dan die Crate. En het is ook nog eens veel makkelijker.

dunwally
26 januari 2015, 11:00
een gaatje meer of minder maakt me nx uit als ik maar de crate voorversterker kan gebruiken met de marshall ff wa anders hoe zit het dan met het uitgangsignaal vd crate word dat kortgesloten? ff een kleine opmerking ik heb begrepen uit diverse opmerkingen dat de crate niet hoog word aangetikt ik zie dat anders vandaar ook mijn vraag aan uw