PDA

View Full Version : Mesa Boogie Triaxis probleem.



Twannie
6 januari 2015, 15:29
Een hele lange tijd heb ik een Mesa Boogie Triaxis gekocht, tweedehands.
Ik speelde toen nog in een band en heb ik eigenlijk nooit problemen gehad, afijn, band uit elkaar en alles terug de kast in.

Nu het probleem.

Toch weer de boogie weer eens uit de kast gehaald en aangesloten.
Nu werkt het instellen van sommige regelaars niet (Mid, Gain etc.).
Ik ben geen techneut maar na een beetje rondspeuren denk ik het probleem gevonden te hebben, zoals ik zei ik ben geen techneut dus wie kan me hier mee helpen?

http://i687.photobucket.com/albums/vv239/Herr_Leere/_DSC0446.jpg

Dit is de kabel die vanuit het display/led-bar (?) naar de printplaat gaat, hier zit een gat/scheur in.

Hoop wat te horen, ik vind het een geweldige preamp en zie het dus ook echt niet zitten om een nieuwe aan te schaffen.

nico verduin
6 januari 2015, 15:39
Is het echt door? Lijkt meer alsof er een boutje ff tegenaan is geweest. Dat hoeft nog niet perse verbroken te zijn...

Twannie
6 januari 2015, 15:42
Ja, hij is echt door, of met andere worden, je kunt duidelijk zien dit er een gat in zit.
Het is een beetje lastig te fotograferen...

cluseau
6 januari 2015, 15:49
Foto is iig wel goed scherp. Ook ik vroeg me af of hij wel echt door is dus de opmerking van Nico is nog niet zo gek. Als het idd zo is kun je twee dingen doen, een kabeltje buitenom leggen of de flatcable vervangen.

Ben alleen bang dat het niet je probleem oplost:makeup:

Meja, hoe groot is heemskerk nou eigenlijk?

cluseau
6 januari 2015, 15:54
......eigenlijk nooit problemen gehad.....

Dus daarvoor heeft hij ook gewerkt met de onderbreking, is niet de oorzaak van je probleem zou ik zeggen.

Twannie
6 januari 2015, 15:57
Dus daarvoor heeft hij ook gewerkt met de onderbreking, is niet de oorzaak van je probleem zou ik zeggen.

Of eigenlijk nooit opgevallen :D

Probleem nu, is dat ik eigenlijk niets kan instellen, is opzich best vervelend met z'on preamp... Konden ze niet gewoon pots gebruiken? :<

Heemskerk is niet bijster groot!

cluseau
6 januari 2015, 16:01
Of eigenlijk nooit opgevallen :D
Tja, daarmee staat of valt de diagnose. In dat geval zou het wel eens de oorzaak kunnen zijn want die bediening werkt met keylines, mis je een zo'n line kan het zijn dat een deel van de schakeling uitvalt.




Heemskerk is niet bijster groot!


Op naar Nico dan, hij is daar ook lekker in thuis dacht ik :hide: Ik geef het vaandel over.