PDA

View Full Version : Ampeg buizen versterker maakt raar geluid



BassBo
5 januari 2015, 22:53
Beste Mede muzikanten!

Mijn ampeg GVT15-112 maakt sinds kort zo nu en dan oppeens rare geluidjes. Ik vind het heel lastig uit te leggen hoe het geluid klinkt. Het is een soort sissend geluid. De versterker functioneert verder prima en klinkt heerlijk.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

cluseau
6 januari 2015, 11:02
Beste Mede muzikanten!

Mijn ampeg GVT15-112 maakt sinds kort zo nu en dan oppeens rare geluidjes. Ik vind het heel lastig uit te leggen hoe het geluid klinkt. Het is een soort sissend geluid. De versterker functioneert verder prima en klinkt heerlijk.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Van alles en nog wat. Het eerst was in me opkomt is een uitpuilende elko maar een rotte buis of buisvoet kan ook zomaar. Is zonder onderzoek echt niet te zeggen, sorry.

nico verduin
6 januari 2015, 12:10
Van alles en nog wat. Het eerst was in me opkomt is een uitpuilende elko maar een rotte buis of buisvoet kan ook zomaar. Is zonder onderzoek echt niet te zeggen, sorry.Ik heb het in het verleden ook wel eens meegemaakt dat het gewoon de buis was. Beetje soort van licht pruttelend geluid. Naar een uurtje of 20 inbranden was het weg....

BassBo
6 januari 2015, 15:39
pruttelen is inderdaad een hele goede omschrijving haha! zo klinkt het inderdaad. Ik wacht even af en anders toch maar even langs de reparateur.