PDA

View Full Version : EZ play guitar



angorawol
11 juli 2003, 21:18
Via eBay stootte ik op deze site
Weet iemand van deze guitar, het zijn eenvoudige Sigma guitaren (de kloon van Martin) die aangepast worden door Denny Zager
meer uitleg op deze site
http://www.zagerguitar.com/ez/
De snaren worden verlaagd (action) bovenaan en aan de brug en de snaren worden een beetje meer uit elkaar gezet.
Ze zijn zelfs niet echt duur (een $300 zonder verschepingskosten natuurlijk)

Boer Bavo
12 juli 2003, 12:15
Dit zijn eigenlijk dingen die je ook zelf kunt doen. En dan heb je wel een gitaar met een solid top. Eigenlijk zouden de gitaarhandelaars dit moeten doen vind ik, maar velen hangen hun gitaren helaas nog recht vanuit de verpakking tegen de muur...

angorawol
12 juli 2003, 12:46
Je kan hiervoor een bouwer aanspreken, natuurlijk. Want de verschepingskosten bedragen toch wel een $ 140. Maar uit de verschillende video's heb ik wel het vermoeden dat Denny Zager oprecht is. Na even gemaild te hebben met de man, brengen ze een Sigma met solid top op de markt voor een $395.
De reden waarom de handelaars dit niet doen is waarschijnlijk om de prijs te drukken, en je weet maar nooit of de klant het anders wil.
Moeten we misschien de vraag stellen, wie houdt er van een hoge actie? En pijn aan je vingers?