PDA

View Full Version : Welke humbucker gitaar? Wil wat tips enzo



muzieksken
5 januari 2015, 00:20
Hey,

Op dit moment speel ik op een Fender strat (60th anniversary diamond edition)
Nu wil ik mij een goede 2e gitaar kopen.
Ik speel vooral : Blues,Hardrock,Punk en psychadelische rock blij
Mijn budget is maximaal 2500 euro (nieuw of tweedehands)

Nu had ik al naar enkele gitaren gezien:
Duesenberg tv custom black . prachtig maar weet niet of hij zijn geld waard is!
PRS Custom 24 , iets minder passend voor blues/jazz maar fantastisch voor de hardere stijlen.
uiteraard ga ik nog testen maar vroeg mij af of jullie over deze gitaren iets konden zeggen? en ook of jullie nog gitaren zouden uitproberen ?

groetjes

1959SLP
5 januari 2015, 08:38
Prima gitaren. Ik zou zeker ook eens naar Schecter kijken.

Oranjeaap
5 januari 2015, 10:54
Een Les Paul natuurlijk

beruk
5 januari 2015, 11:11
PRS Custom 24 , iets minder passend voor blues/jazz maar fantastisch voor de hardere stijlen.



https://www.youtube.com/watch?v=cgpy-eSfxzE
Mwa... Die kerel laat de veelzijdigheid van de gitaar aardig horen lijkt me.

FruscianteFan
5 januari 2015, 12:00
Voor dat geld heb je echt álle keus en zal geen enkele gitaar slecht zijn.

Dus... uitproberen! Heel veel uitproberen.

munkie
5 januari 2015, 12:54
Tele met hums? Hoef je als Fender speler niet te wennen aan de G. schaallengte.

muzieksken
7 januari 2015, 02:29
Ja die PRS blijft wel een beest, wel duur. maar ik hoor toch overal wel dat deze hun geld waard zijn.
Een tele met hums gaat het niet worden , later komt er nog wel eens een hollow tele bij denk ik ;)
Heeft er niemand ervaring met die duesenberg?
Btw bedankt voor het filmpje ook.

petpas
7 januari 2015, 09:50
Duesenberg is zeker een fijn gitaartje. Kijk anders ook naar een PRS Custom 22 met dragon II pickups. De PRS is zeker erg lekker voor blues en de hardere rock soorten.

fred dons
7 januari 2015, 12:24
als ik voor 1 goede gitaar zou gaan met HB's dan is het of the PRS swampash special of a een Suhr standard, beiden klinken gesplit heel fender achtig en in full humbucker mode moddervet (zonder modderachtig te worden), ik heb iets van 150 gitaren maar de special en de suhr standard zijn de gitaren die overblijven mocht ik ooit alles weg doen

Malle Eppie
7 januari 2015, 13:01
Hardrock als in Bon Jovi of meer als in Pantera?

Ik zou iig voor een palissander of ebben toets kiezen. Persoonlijk ga ik dan voor ESP maar dat is, je raadt het al, persoonlijk.

Ruud313
7 januari 2015, 13:10
Ja die PRS blijft wel een beest, wel duur. maar ik hoor toch overal wel dat deze hun geld waard zijn.

Tweedehands PRS krijg je wel binnen jouw budget hoor.

muzieksken
7 januari 2015, 17:30
ja denk ik ook wel , maar is een prs custom zoveel beter dan die duesenberg bijvoorbeeld vraag ik me dan af?
want die duesenberg is kwa uiterlijk dan meer mijn ding.
Hard rock meer als bon jovi, ik hel minder over naar de metal maar een schreeuwende solo mag niet ontbreken!

fred dons
7 januari 2015, 20:34
deusenberg zijn prima gitaren, je betaalt alleen wel veel geld voor een gitaar die in Azie wordt gemaakt (finale assemblage in duitsland)

Buzzel
7 januari 2015, 20:38
Deusenbergers die ik heb gespeeld waren altijd goed en degelijk, maar persoonlijk miste is toch 'iets'. Lekker vaag natuurlijk. Maar het geheel voelde niet lekker. Zelfs mijn PRS SE die ik hier heb voelt beter speelt en soepeler. Ik twijfel zelf ook erg om eens een echte PRS te halen (dus niet SE) zijn toch wel kwaliteits gitaren, maar zoals gezegd. Met jou budget is niks troep.

Veel uitproberen in de winkel misschien ;)

EDIT: laatst op een musicman luke gespeeld. Ook erg fijn spul :ok:

FruscianteFan
7 januari 2015, 20:58
https://www.youtube.com/watch?v=cgpy-eSfxzE
Mwa... Die kerel laat de veelzijdigheid van de gitaar aardig horen lijkt me.
Kijk het filmpje nu pas... man wat kut.

Ja, die man laat zien dat je alle stijlen erop kunt spelen. Het klinkt alleen nergens naar...

Duhsjaak
7 januari 2015, 21:17
Tja, een beetje ontluisterend is het wel.
@TS
Wat een prachtzoektocht kan dit worden.
Vergeet ook de kleinere merken niet. Schecter is al genoemd, mar sla ook Cort niet over. Cort maakt heel veel gitaren voor de grotere jongens.

Zo was ik ongeveer een half jaar geleden ineens vreselijk verliefd op een Cort Sunset 2 (meen ik). In ieder geval een prachtgitaar met een Bigsby. Zonder is ie er ook. Dat zou dan de Sunset 1 zijn? Alors.
Misschien net iets buiten de range waarin jij zoekt.

Smiley.

Heel eigen geluid, neigend naar Gretsch, en bijzonder veelzijdig inzetbaar.
Veel plezier met het zoeken!
Vriendelijke groet, Gus

mountainman
7 januari 2015, 23:26
Duesenbergs zijn fantastische veelzijdige gitaren maar juist de Starplayer TV Custom die je op het oog hebt heeft nou niet echt een typisch humbucker geluid. Er zitten D-tron pickups op en daarmee wil Duesenberg meer de kant op van... ja, ook Gretsch dus.

muzieksken
8 januari 2015, 00:34
Ok , dus de hi gain scheurklank ga ik uit de duesenberg niet krijgen? en de net (niet) oversturende rand? :)
Ja ik denk ook wel dat het een interessante zoektocht wordt , zeker omdat ik nooit alle gitaren waarover ik twijfel naast elkaar kan krijgen.
ik was begonnen met een twijfel tussen 2 of 3 gitaren , uiteindelijk zijn dit er al ene pak meer in deze prijsklasse.
nu ik net mijn versterker heb geupdated kijk ik uit naar mijn humbucker gitaar .. ook al gaat het nog wel even wikken en wegen worden.
ik kijk zeker naar de kleinere merken ook ;) heb geen schrik van het onbekende , wil gewoon een zo goed mogelijke gitaar die mij goed licht binnen mijn budget :)

mountainman
8 januari 2015, 22:25
Ach, scheuren zal die Starplayer TV Custom heus wel doen hoor, maar ik ben vooral onder de indruk van de cleane sound. Luister maar.


https://www.youtube.com/watch?v=vRmddijelXc

De gewone Starplayer TV en ook de meeste andere gitaren van Duesenberg hebben een Grand Vintage Humbucker in de brug en dat is echt een high output monster. Daar moet je wel van houden. De nek pickup is daarbij vaak een Duesenberg P90. Die klinkt ook niet verkeerd maar goed, als je uitsluitend vette humbuckers wil dan zal je waarschijnlijk niet bij een Duesenberg uitkomen.

muzieksken
8 januari 2015, 23:16
Het is niet dat ik een echt scheurmonster wil ... maar ik wel wel eens kunnen scheuren snap je , het spijtige vind ik dat de custom tv nergens in belgie verkrijgbaar is en ik deze graag eens zou testen samen met wat andere gitaren. ik vind de custom tv vooral een prachtig uiterlijk hebben... maar zou deze toch wel eens willen testen ook.
alvast bedankt iedereen.

Tupelo
9 januari 2015, 09:41
De gewone Starplayer TV en ook de meeste andere gitaren van Duesenberg hebben een Grand Vintage Humbucker in de brug en dat is echt een high output monster. Daar moet je wel van houden. De nek pickup is daarbij vaak een Duesenberg P90. Die klinkt ook niet verkeerd maar goed, als je uitsluitend vette humbuckers wil dan zal je waarschijnlijk niet bij een Duesenberg uitkomen.Duesenberg P90 is ook behoorlijk hot vind ik.

munkie
9 januari 2015, 11:27
ik heb iets van 150 gitaren

Respect :rockon:

Ik probeer de collectie wat af te slanken. Ik heb al aardig wat verkocht o.a. 5 stuks Vantage Matsumoku. Ik houd de Westones voorlopig voor de hobby. Dan kom je bij gitaren die weg mogen ,niet echt weg hoeven. Dan moet je keuzes maken. Anderzijds, je kan maar op 1 tegelijk spelen en ze nemen veel ruimte in.

Ik zou me elektrisch kunnen redden met 1 goede semisolid bijv. Yamaha SA2200, en 1 goede (power)Strat.

Back on topic: met een 2dehands Gibson LP heb je iig iets wat zijn waarde houdt. Je moet alleen een goede zien te vinden...