PDA

View Full Version : The Gamer



pumpkinhead
4 januari 2015, 16:38
Beste gitaarnetters

Ik heb een nieuwe song geschreven, de opname ervan in samenwerking met Recep Gargili als producer/coach/creatieve duizendpoot.
Als duo staan we bekend als The Nomad Brothers, en we maken vooral instrumentale soundtracks. :speed:

Onze nieuwste creatie is echter een song: The Gamer.

https://soundcloud.com/the-nomad-brothers/the-gamer


Laat gerust weten wat jullie vinden, alle feedback is zeer welkom.



Groeten

Joris

pasqual
4 januari 2015, 20:59
Hoi Joris,
Ik ben hier wel enthousiast over. Ik vind het wel progrock invloeden hebben. Wie speelt wat? Nummer steekt instrumentaal goed in elkaar én goed gezongen.
Leuk!:ok:

pumpkinhead
6 januari 2015, 09:47
Hoi Pasqual,

Ik ben blij dat je het leuk vindt! De zang, backings, gitaar, synth-strijkers en -bas, en darbuka :hippie: speel ik zelf (multitrack in de studio). Voor de drums hebben we een kennis gevraagd, Olivier Penu. Recep Gargili creëerde de eerste drumloop toen we begonnen aan het nummer. Voor de rest heeft hij het hele project mogelijk gemaakt met zijn studiomateriaal en -kennis, en heeft ons gecoacht en geproduced.

Fusion
6 januari 2015, 16:40
Vind de mix en sommmige sounds wat eigenaardig, maar als compositie vind ik m top! Gaaf nummer, lekkere sfeer.

Duhsjaak
6 januari 2015, 17:10
Ik vind het niet verkeerd allemaal. Lekker hoor.
Alleen de titel hè, ik ben niet zo'n spelletjesman.

Overspelletjes, ja, dat dan weer wel.
Zo zie je maar, something for everybody!
Alle 13 goed. En dit is de eerste.

Vriendelijke groet, Gus

mountainman
6 januari 2015, 18:02
Allereerst dit: Ik vind het een prachtige song. Goed gezongen en mooie harmonievocalen.

Maar dan mijn (hopelijk opbouwende) kritiek. Omdat je de producer nogal ophemelt schepte dat bij mij hoge verwachtingen die niet worden waargemaakt. De mix is OK maar ligt niet op een hoog professioneel niveau of zo. De drums zitten helaas vrij dof in de mix. Jammer, zeker als je daarvoor een echte drummer hebt ingeschakeld.
Ik heb ook de 3 instrumentale nummers van jullie op soundcloud beluisterd en die klinken qua productie beter wat mij betreft. Maar ik realiseer me dat dat niet echt een eerlijke vergelijking is want die nummers zijn eenvoudiger van opzet.

obiwanjacobi
6 januari 2015, 18:45
Erg leuk idd! De mix klinkt mij wat dof en modderig (op elkaar) in de oren. De balans van de instrumenten zou ik anders hebben gedaan. De keuze van de synth patch is wat donker (strings?).

De compositie: wellicht een klein tikkie sneller spelen, waardoor die wat minder slepend wordt. Het intro doet wat amateuristisch aan door de onderbrekingen in de strings. Iets meer opbouw naar wat heldere klanken zou ik niet erg vinden. Ook bij de zang zou ik zoeken naar wat meer variatie in de melodielijn. Maar ja, ik ben ook dol op super complexe muziek - dus het wordt mij al snel te eentonig.

Wanneer de scheurgitaar erin komt breekt het een klein beetje open. Ik vind het eind te lang en te eentonig. Die gitaar snap ik, maar ik zou er bijv: ook nog meer vocalen achter zetten (aaaaaah, ooooh). Die disonantie in de gitaar is super op het eind even als de flanger effect in de fade-out.

Maar ja, dit is ook maar een mening. Trek je er niet te veel van aan. ;-)

pumpkinhead
10 januari 2015, 14:57
Bedankt voor de reacties allemaal! Deze feedback helpt ons absoluut vooruit.
Mijn eerste post is inderdaad wat verwarrend: we zijn zeker geen professionals en staan nog niet ver in degelijk mixen. De drums waren erg moeilijk om er een deftige klank uit te krijgen en het is ons nog steeds niet bijster goed gelukt ...

De synth patch zijn inderdaad strings.

@Obiwanjacobi Misschien moeten we wel eens een andere intro uitproberen want bij herbeluisteren kan het wel interessanter denk ik.

Bedankt voor de tips :)

Joris

Cageman
14 januari 2015, 17:50
Bijzonder geluid! Doet me denken aan Hexvessel. De instrumentale tweede helft gaat mooi subtiel over in hypnotiserende post-rock. Hij had wel wat langer gekund volgens mij. Het geheel had aan het einde wel weer over mogen gaan in iets anders. Iets waarbij die darbouka ook ritmisch meer tot z'n recht komt ofzo. De synthy gitaar is precies het midden tussen een gitaarsolo en een drone. Knap gedaan. Verder mijn complimenten voor je Engels. Totaal geen dunglish, maar ook geen try-too-hard Amerikaans/Brits.

Loeters,

Merijn

pumpkinhead
16 januari 2015, 19:09
Bedankt! Ja die gitaarsolo was een experiment dat uiteindelijk een goed resultaat gaf. Twee, soms 3 gitaarpartijen met vrij veel distortion en dan repetitieve patronen over elkaar gespeeld. Blij dat je het leuk vindt :)

Die hexvessel is een leuke tip, speciale en intrigerende muziek

Groeten

Joris

arcane
16 januari 2015, 19:49
Toen ik de eerste klanken hoorde van het keyboard dacht ik van nee, dit gaat hem niet worden. Dat geluid klinkt wat goedkoop zeg maar.
Maar op het moment dat er meer instrumenten bijkomen en vooral de zang, toen viel voor mij alles op zijn plek. Echt een heerlijk nummer.

pumpkinhead
17 januari 2015, 13:11
Ok, volgende keer huur ik een strijkorkest in voor die klank ;)
Bedankt voor de fijne comment!

Joris