PDA

View Full Version : HNGD: Squier Cabronita Bigsby



Squier4ever
4 januari 2015, 16:25
Al een aantal weekjes in mijn bezit, maar toch maar eens een topic. Gekocht als backup voor mijn Epi Dot en omdat het stiekem al sinds de eerste Cabronita's hele sexy gitaren vind. Zo uit de doos een leuk afgestelde gitaar, weinig mis mee. Intonatie redelijk, actie was prima. Meteen dikke snaren erop gelegd, want met dat 0.09 spul kan ik helemaal niks. Meteen de eerste avond mee gerepeteerd. Ging goed, alleen liep er een imbusboutje uit een brugzadeltje, waardoor deze helemaal tegen de brug aan lag (hoogteverstelling). Ga ik nog even fixen met loc-tite of iets dergelijks, want merk dat er meer imbusjes last van hebben. En moet eigenlijk een andere topkam.

Hoe klinkt het dan? De wiring is redelijk simplistisch: volume en een 3-way switch. De Fidelitron klinkt lekker vol zonder modderig te worden en de single coil in de brug heeft die lekkere tele twang. Wel matcht deze niet helemaal qua output, maar daar valt nog wel iets aan bij te draaien. Ik merk dat vooral de middenstand bijzonder lekker is. Genoeg geluld, feuteus:

http://i525.photobucket.com/albums/cc337/GibsonPim/cabro2_zps53c26db3.jpg

http://i525.photobucket.com/albums/cc337/GibsonPim/cabro_zps9e3a177f.jpg

http://i525.photobucket.com/albums/cc337/GibsonPim/cabro1_zpsc8e4e857.jpg

muziekschuur
4 januari 2015, 16:29
Hele mooie gitaar.....!! Vind em ook heel 2015.....

telerocker
4 januari 2015, 17:19
Knappe tele, gefeliciteerd. Blijft de boel een beetje op stemming?

.slash.
4 januari 2015, 17:41
Gaaf! Brug ziet er wel tof uit, maar het moet wel werken.
Waarom deze als back-up voor de dot? ik zie de gelijkenis niet helemaal?
In ieder geval gefeliciteerd!:ok:

Squier4ever
4 januari 2015, 18:45
Mijn andere electrische gitaren zijn momenteel in opslag bij de verhuizer en ik had een studioweekend en een aantal optredens voor de boeg. Mijn dot liet me in de studio na een half uur een tijd in de steek en dat wilde ik niet meer gokken dus deze ff voor de nood erbij gekocht. Mijn London City gaat wel de deur uit nu. Deze hals is fijner en hij klinkt ook gewoon iets lekkerder :D

Blijft redelijk op stemming, alleen de topkam is niet helemaal lekker bij de hoge E. Maar daar moet sowieso een Tusq in binnenkort.

.slash.
4 januari 2015, 18:58
Ik snap je.

Squier4ever
4 januari 2015, 21:01
Ik snap je.

Gelukkig ;)

Tobiasopdenbrouw
5 januari 2015, 18:30
Jaaaa hij is mooi.

Ik zocht eerder dit jaar ook een tele - als vervanging van mijn doorruil gitaar. Deze kwam in beeld en na wat googlen was ik verkocht.

Tijdens dat googlen ontdekte ik wel dat er veel klachten waren over de brug, en suggesties dat de brug pickup ook een upgrade kon gebruiken. Dat was allemaal al gedaan, ik heb de bon van de werkzaamheden nog geloof ik mocht je geïnteresseerd zijn.

Veel speelplezier!

Mr.Fingers
5 januari 2015, 19:03
Ik hoop maar dat je daar niet teveel voor hebt betaald, een mustang-brug is een one-on-one fit, hoef je niets voor te boren, of zelfs los te maken, ze vallen gewoon in dezelfde montagegaten.

Tobiasopdenbrouw
5 januari 2015, 19:30
Heeft mn voorganger laten doen, dus heb ik niet zoveel van gemerkt.

In zoverre ( dank voor de opmerking ) dat ik de uiteindelijke totaalprijs prima vond.

Mitch
5 januari 2015, 22:25
Wat een retecoole gitaar is dat toch zeg. Het is dat ik er al genoeg heb, maar het jeukt wel ;)

MarkS
6 januari 2015, 07:54
Ik heb 'em zelf ook. Enige echte kritiekpunt (vind ik) is de moeilijk bereikbare plaats van de switch.

vulvasonic
6 januari 2015, 08:36
Ik heb 'em zelf ook. Enige echte kritiekpunt (vind ik) is de moeilijk bereikbare plaats van de switch.
Dan wordt het tijd dat je die gitaar eens aan me komt laten zien. :D

humbucker
6 januari 2015, 09:46
Mooi ding! In hoeverre is die fidelitron te vergelijken met een filtertron (die in je Gretsch zitten geloof ik?)

MarkS
6 januari 2015, 12:52
Dan wordt het tijd dat je die gitaar eens aan me komt laten zien. :D

Met alle liefde en plezier…
Maar ik weet wel waar die switch zit hoor….:D
Heb jij inmiddels al iets wat op een versterker lijkt?
En dan is het nog wachten tot het moment dat ik weer kan/mag autorijden….

Squier4ever
6 januari 2015, 19:02
Deze is ietsje (fractioneel) minder helder dan de TV in m'n Gretsch. Alleen is die gitaar weer redelijk muddy dus ik durf te stellen dat het eigenlijk een zeer prima pickup is! Mustang brugje ga ik even bestellen, thanks voor het advies Fingers!

vulvasonic
8 januari 2015, 01:05
Met alle liefde en plezier…
Maar ik weet wel waar die switch zit hoor….:D
Heb jij inmiddels al iets wat op een versterker lijkt?
En dan is het nog wachten tot het moment dat ik weer kan/mag autorijden….
- Ik geloof je.
- Nog niet.
- Volgens mij heb ik óf iets gemist, óf de morfine heeft ook hier een groot gat in mijn geheugen geslagen. :eek:

MarkS
8 januari 2015, 13:08
Check me FB, vanaf 23 oktober en verder.

lauke_101
8 januari 2015, 13:45
Erg toffe plank maat! Kom hem gauw wel een keertje bewonderen :ok:

Squier4ever
11 januari 2015, 15:00
Gisteren even de hoogteschroefjes van de brugzadeltjes met loctite vastgezet en dat lijkt te werken. Vanavond repetitie dus dan weet ik meer :)

Squier4ever
12 januari 2015, 19:19
Loctite doet de job meer dan prima! Geen andere brug nodig voorlopig!