PDA

View Full Version : Juiste pots voor mijn Washburn HB35



Stratkerel
4 januari 2015, 10:45
Ik zou graag eens nieuwe electronica plaatsen in mijn Washburn HB35. Het lijkt een chinees vermoedelijk uit 2009 want serienummer leest DC09100015.

Als ik dat allemaal goed gegoogled heb hebben chinese 335-achtigen korte shaft potmeters en komt het wel goed, maar zie het graag bevestigd door mensen die er verstand van hebben.

Ik dacht dan meteen ook een Jimmy Page-bedrading er in te zetten. Ik heb wel een soldeerbout, ben geen krak in solderen, dus denk ik dat de kleine meerprijs voor een prewired setje alpha's wel ok is...

Tussen haakjes: zulke electronica op de nu nog stock pickups slaat op niet veel natuurlijk, maar dat is voor later. Ik wil ook al eens ervaren welk verschil electronica kan maken.

Groeten!

fredjuh
4 januari 2015, 11:08
Ik zou graag eens nieuwe electronica plaatsen in mijn Washburn HB35. Het lijkt een chinees vermoedelijk uit 2009 want serienummer leest DC09100015.Waarom? Kraken de pots?


Als ik dat allemaal goed gegoogled heb hebben chinese 335-achtigen korte shaft potmeters en komt het wel goed, maar zie het graag bevestigd door mensen die er verstand van hebben.Dit is niet echt het juiste subforum dus voor mensen die hier echt verstand van hebben zou ik de subfora nog even een kijkje geven.


Ik dacht dan meteen ook een Jimmy Page-bedrading er in te zetten. Ik heb wel een soldeerbout, ben geen krak in solderen, dus denk ik dat de kleine meerprijs voor een prewired setje alpha's wel ok is..."Krak," elke dag leer ik bij! :D Prewired is inderdaad fijn, al helemaal bij een ES-335-achtige! Anders moet je het zelf eerst op een plankje maken, solderen en dan met touwtjes door de gaten het spul die klankkast in frunniken. Geen ervaring mee maar ik bedraad liever een lp, strat of tele, haha.


Tussen haakjes: zulke electronica op de nu nog stock pickups slaat op niet veel natuurlijk, maar dat is voor later. Ik wil ook al eens ervaren welk verschil electronica kan maken.Als je wijzigingen maakt in het circuit maakt het verschil. Als je versleten of slechte onderdelen vervangt ook. Maar, if it ain't broken?

Stratkerel
4 januari 2015, 11:31
Waarom? Kraken de pots?

Dit is niet echt het juiste subforum dus voor mensen die hier echt verstand van hebben zou ik de subfora nog even een kijkje geven.

Ai, helemaal vergist! Enig idee bij wie ik moet aankloppen om de topic te verhuizen, of wachten we simpelweg?




Maar, if it ain't broken?


De stock pickups zijn beetje kaal. Vroeg of laat komen er goeie gibson dimarzio of SD's in. Het is bovendien ook nieuwsgierigheid naar wat nieuwe electronica en al zeker een jimmy page-bedrading te bieden heeft op zich ... en omdat het kan ;)