PDA

View Full Version : Pakje UPS vrijwillig bij de buren achterlaten?



Wimvdb
3 januari 2015, 20:00
Hallo iedereen,

Ik verwacht maandag een vrij belangrijk pakketje van UPS uit duitsland. Ik ben zelf wel een groot stuk van de dag thuis. Echter heb ik ook andere verplichtingen (vervoer van kindjes naar school enzo, boodschappen doen,...) en kan ik dus geen 100% voor het venster gekluisterd zitten.


Daarom vroeg ik me af of het nuttig zou zijn om een papiertje aan de deur te hangen dat ze het pakket mogen afleveren bij de buren als ik niet thuis ben?
Ik weet dat ik normaalgezien een handtekening moet plaatsen, maar heb ook al voorgehad dat het bij de buren was (Bij TNT/postNL onder andere) zonder verder bericht.

Of zou het nuttig zijn om een gsm nummer omhoog te hangen? Als ze mij bellen sta ik daar binnen de 2 minuten bij wijze van spreken, maar dat gaan ze nooit doen neem ik aan?

Maar ik heb dus wel een goeie band met mijn buren. Vriendelijke mensen, en zouden niks achterhouden natuurlijk. Die mensen zijn ook quasi constant thuis (langs beide kanten gepensioneerden) dus is er een grote kans dat mijn pakje ofwel bij mij, ofwel op een van mijn 2 buren hun adres geleverd word. Ik zou dit véél liever hebben dan dat ze het terug mee nemen.

Pakket heeft een nieuwwaarde van 250 € en zou maandag toch tot bij mij moeten geraken (De rest van de week niet zo veel thuis)

Iemand hier ervaring mee?

zjanke
3 januari 2015, 20:21
Niet perse met ups, maar bel hun klantenservice eens? Vooraf afspraken maken werkt vaak het best.

10us
3 januari 2015, 20:56
Hang op die brief!
Wij zijn bijna nooit overdag thuis en goed met de buren die constant pakketjes voor ons aannemen (in ruil voor taart, dat dan weer wel) Ben op vrijdag vrij en neem dan zelf ook regelmatig iets aan voor buren. Is nog nooit iets misgegaan...
Niet te veel zorgen maken, gewoon doen.