PDA

View Full Version : Ceriatone JCM800HW



Brum
3 januari 2015, 15:38
Recent op de kop getikt, een Ceriatone JCM800HW. Ik was niet echt op zoek naar een andere versterker, maar mocht ik voor een leuke prijs tegen iets aanlopen, dan wilde ik er nog wel eentje bij als backup voor m'n Marshall JCM800 2210. Fotootje:

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/IMG_5438_zps0bd20ab9.jpg

Hoe klinkt ie... Z'n echte vuurdoop op oorlogsvolume heeft ie nog niet gehad, maar zo thuis naast m'n 2210, dan moet ik zeggen dat ie toch niet tegen de 2210 op kan. Die heeft toch een wat fijnere compressie en scheur dan de 2203, vind ik. Voller ook. Zou zo maar 's kunnen zijn dat ik daar in de oefenruimte anders over denk over m'n 4x12, ga ik nog achter komen. Ook mis ik een 'clean' kanaal met een goeie rand. Dat heb ik enigszins kunnen opvangen met een Hardwire Valve Distortion icm een tubescreamer. De Hardwire verandert niet veel aan het karakter cq kleur van het geluid, maar geeft wel een fijnere compressie en klinkt net even dikker met losse noten, zodat ik meer in de buurt kom van m'n 2210. Ik gebruik wel de 'high sensitivity' input van de versterker, maar stel 'm zo af dat ie licht crunched. Met de Hardwire ook niet teveel op oversturing en een tubescreamer ervoor om de boel strak te trekken krijg ik toch een hele lekkere, transparante scheur, transparanter dan op m'n 2210. Bijkomend voordeel is dat ik op deze manier toch een tweede kanaal heb, of eigenlijk zelfs vier. Van hele lichte crunch, naar zwaardere crunch dmv de Hardwire, naar een strakke laag gain als ik de tubescreamer eroverheen gooi. Daarnaast heb ik nog een MXR Micro Amp op m'n board staan en als ik die erover heen gooi, ga ik naar metal regionen. Nou ben ik niet zo'n metal gitarist, dus zal dat weinig gebruiken, maar voor solo's zou het nog wel 's handig kunnen zijn. Anyway, ik is blij!:)

HaroldA
3 januari 2015, 16:05
Je 2210 klinkt beter dan deze 2203?!? Ik denk dat je er dan nog even aan moet wennen ;)

Brum
3 januari 2015, 16:14
Ik vind de 2210 sowieso één van de meest onderschatte Marshalls en dat alleen maar omdat er wat diodes in de voorversterker zitten. Nou zit er in de mijne kt77 buizen een 12BZ7 buis in de voorversterker, wat behoorlijk verschil maakt. In de 2203 zit JJ ecc83s voorversterkerbuizen en JJ EL34L's eindbuizen. Die el34's wil ik in de toekomst nog 's vervangen voor kt77's, kijken wat dat doet.

the sure thing
4 januari 2015, 07:16
Ik vind de 2210 sowieso één van de meest onderschatte Marshalls en dat alleen maar omdat er wat diodes in de voorversterker zitten. Nou zit er in de mijne kt77 buizen een 12BZ7 buis in de voorversterker, wat behoorlijk verschil maakt. In de 2203 zit JJ ecc83s voorversterkerbuizen en JJ EL34L's eindbuizen. Die el34's wil ik in de toekomst nog 's vervangen voor kt77's, kijken wat dat doet.

Mee eens. Ik heb jaren geleden een zeer goed afgesteld exemplaar mogen hebben en clean was het redelijk ruk, maar man wat een beest van een strakke distortion zat er in die amp!!!

Brum
7 januari 2015, 20:44
De 2203 heeft inmiddels z'n vuurdoop gehad in bandverband. Absoluut lekkere versterker, maar ik miste wel de punch en dikheid van de 2210. Met de 2203 is het ook wat harder werken, heeft een wat puurder geluid, wat ook gelijk weer het voordeel is van de 2203. Als back-up heb ik er zeker geen slechte koop aan gedaan, maar de 2210 blijft m'n numero 1.