PDA

View Full Version : Goede noise gate



jokkervok
2 januari 2015, 19:26
Hallo,

Bestaat er een noise gate of suppressor pedaal dat niet je toon aanpast?
De laatst Jaren gebruik ik de Boss noise suppressor NS-2, maar het valt mij op dat hij te veel toon snoept van mijn sound.
Hij is wel aangesloten zoals het moet, dus via effectloop.

Ik zou eigenlijk graag een pedaal hebben dat ik tussen de effectloop kan plaatsen wat niet mijn toon verandert. een true bypass laat maar zeggen.
Bestaat zoiets en hebben mensen hier ervaring mee?

Gr.
jasper

duckman
2 januari 2015, 19:51
Carl martin noise terminator beviel me goed.

tnijland
2 januari 2015, 22:25
Ik heb er zelf ook al eens een onderzoekje naar gedaan en kwam op de volgende oplossing:

http://www.isptechnologies.com/portfolio/decimator-ii-g-string-pedal/

Deze noise gate heeft zowel een pre- (guitar-gate) als post-noisegate (fx-loop) wat hem behoorlijk interessant maakt.

almarvk
5 januari 2015, 10:25
Mooi ding, maar ook een fikse prijs van € 269,-. De standaard decimator kost de helft en wordt vooral in het hardere genre veel gebruikt.

Guitarleon
5 januari 2015, 11:16
De Boss NS-2 werkt voor mij toch al jaren prima en onmisbaar op mijn pedalboard. Ik merk nagenoeg geen verschil in tone met of zonder de NS-2.
Hoe sluit je hem precies aan? Zet je alle pedalen in de loop van de NS-2 of alleen de "ruisgevoelige" units?
Ook kun je proberen de NS-2 gewoon achter de keten te zetten. Mijn ervaring is dat dit veel kan schelen. Ik zet ook altijd een unit met een buffer voor de NS-2, in plaats van direct met de gitaar de NS-2 in te gaan.

telecastermaster
5 januari 2015, 11:27
Er is een noise killer van mooer. Naar verluid een kloon van de decimetor. Die gaat voor 68 euri en is true bypass (maar TB geldt alleen als ie uit staat).
http://www.bax-shop.nl/noise-gate-supressor/mooer-noise-killer-noise-gate?gclid=CMzYlq_R_MICFSYUwwod21kA1w

Je kunt ook een Zoom multistomp nemen. Daar zit een erg goede noise gate in, Zooms eigen ZNR en die bevalt me erg goed. Krijg je er bovendien nog een stuk of honderd effecten (EQ's , filters, modulatie-effecten, etc.) d'r bij. Neem dan de Zoom MS-70. Dat ding gaat inmiddel voor 79 euro (ik heb dat ding op Marktplaats zien staan voor 55 euro) en het is een topper.
Ik kan niet meer zonder iig.
http://www.bax-shop.nl/multi-effect/zoom-multistomp-ms-70cdr-chorus-delay-reverb-multi-effectpedaal.html?gclid=CN_LrLbT_MICFYkKwwod-RcAQA

Mijn 2 eurocenten.

showband
5 januari 2015, 12:09
alesis had ooit een serie micro effecten
de microgate moet je op marktplaats wel kunnen aantreffen voor weinig.
Is exact wat op de doos staat.

Let wel op.... Het adaptertje is raar... met jackplug. Dat maakt dat een tweedehandsje redelijk onbruikbaar is zonder voeding.
En door de jackplug aansluiting van de voeding fikken die adaptertjes uit als je de stekker uit de alesis haalt voor je de adapter uit de 220V trekt. (je sluit de plug onder spanning dan heel even kort. En daar kan hij niet tegen. Dat was een verdienmodel van de Amerikanen toen china nog niet zo groot was)

http://www.dancetech.com/aa_dt_new/hardware/images/alesis_micro_gate_main.jpg

jokkervok
8 januari 2015, 08:10
Bedankt voor de vele reacties,
Ik heb inmiddels het Noise suppressor pedaal helemaal uit mijn pedalenbak verwijderd.
Ongelofelijk wat een mooie tonen er nu uit mijn versterker komen!!
Ik heb nog wel een beetje ruis maar dat is voornamelijk "ffffffffffffffffffff"
Het zou mooi zijn om dat ook nog weg te filteren, maar ik ben er nog steeds niet uit welk pedaal goed voor mij zou werken.

Op dit moment zit er een Boss deley, chorus en flanger nog in de effectsloop, maar die veroorzaken geen ruis omdat mijn adapter wel goed is.

the sure thing
8 januari 2015, 08:41
Ik heb ruis nooit erg gevonden. Maar... Sinds ik een handgebouwde kwaliteits-amp heb, is de ruis opvallend minder

Bernardduur
8 januari 2015, 12:50
Ligt wel waar de ruis vandaan komt...... Ik heb mijn amps zo ver nagezocht dat er geen ruis meer uitkomt! Het enige wat ik nog wel eens merk is aardingsproblemen maar daarvoor heb ik ontkoppel doosjes gemaakt......

ik zou dus iig zoeken naar de oorzaak en deze proberen aan te passen!

jokkervok
8 januari 2015, 13:11
De ruis komt zoizo uit de voorversterking, uiteraard als ik high gain kanaal activeer.

@Bernardduur, hoe kan je deze ruis elimineren? Het is een lichte ruis.
Ik speel op een Koch Multitone II.

Bernardduur
8 januari 2015, 13:17
Geeft hij ook de ruis als er geen kabel in de amp zit? Is het de amp of gewoon wat je erin stopt dat ruist?

jokkervok
8 januari 2015, 14:29
De ruis zit duidelijk in de versterker en niet in de kabels of pedalen.

Bernardduur
8 januari 2015, 23:16
Hmmm, heb wel eens zo'n amp gehad maar kan me niet meer bedenken dat die zo noisy was......

HaroldA
8 januari 2015, 23:32
Als je 'm nu al goed vind, kun je er ook de goedkope Decimator tussen hangen.

Ik heb zelf trouwens al een paar G-strings gemaakt. Is wel een projectje voor gevorderde soldeerders.

jokkervok
9 januari 2015, 00:46
Ik ben wel een gevorderde soldeerder, maar geen elektronica expert.
Toch ben ik wel heel nieuwsgierig uit welke componenten dit apparaat bestaat en hoe het werkt!

HaroldA, hoe is je ervaring met de zelfgebouwde G string, laat die de klank goed door?

HaroldA
12 januari 2015, 12:21
HaroldA, hoe is je ervaring met de zelfgebouwde G string, laat die de klank goed door?

Ja, identiek aan het origineel. Ik had een "echte" en nu een "neppe" ;)

Speeddemon
20 januari 2015, 20:58
Harold, is dat een circuit wat in een 1590A te proppen is?

HaroldA
21 januari 2015, 09:57
Harold, is dat een circuit wat in een 1590A te proppen is?

Ja en nee. Ik heb een printje gemaakt die 'm in 2 delen opdeelt die je kunt stapelen in een A. Je moet alleen heel goed uitmeten waar de jacks komen, en een bypass-switch zit er niet meer in.

Vincent1985
21 januari 2015, 10:11
Jasper,

ik gebruik een MXR Smartgate en die werkt erg goed vind ik zelf. De ruis van je distortion kapt ie meteen af wanneer je niet speelt. Ben er erg tevreden mee.

HaroldA
21 januari 2015, 10:17
De ruis van je distortion kapt ie meteen af wanneer je niet speelt.

De Decimator heeft een variabele cut-off: bij een snelle volumedrop reageert hij snel, bij rustig uitstervende noten fade hij langzaam weg.