PDA

View Full Version : Doet u mij maar een nieuwe!



in_vitro
11 juli 2003, 19:34
He ik ben weer es opzoek naar een nieuw gitaartje. Ik heb opt moment een Epi Les Paul waar ik zeer tevreden over ben. Nu wil ik dit geluid, warme klanken e.d., wel houden maar ik wil niet weer een Les Paul. Ik heb ongeveer 900 Euro te besteden dus barst maar los, zeg me wat jij voor dat geld zou kopen. Het moet nog wel even aan de volgende eisen voldoen...

1. Geen floyd rose trem.. (hekel aan, gibsy kan nog wel)
2. Alleen humbuckers ast kan.
3. Elementen moeten tegen veel gain kunnen bij gebruik van distortion.

Dus zeg maar welke jij zou kopen, waarom en misschien ook waarom een die een ander heeft gekozen niet...
Kan ik nl. straks een lijstje maken met welke ik wil gaan proberen thnx alvast!

hoofd
11 juli 2003, 19:48
Ik zou dan een tele kopen van 700 en dan de elementen veranderen (lil' 59' en een HotRails, allebij hums in sc formaat).
Maar das mijn mening.

Timmer
11 juli 2003, 19:52
... of je neemt meteen een Yamaha Mike Stern Tele, dan heb je een goede tele met 2 humbuckers ('59 in de nek en Hot Rails in de brug, dat scheurt zeker te weten wel)

Negative K3 fan
11 juli 2003, 19:55
of zon mexicaanse/japanse thinline tele met dubbele humbucker...

Anavrin
11 juli 2003, 20:13
een japanse Fender Jaguar (830 euro) en dan een mustangbrug (???) of mustangzadeltjes (ong 5 euro p stuk=30 euro). Dat ding scheurt als een gek, en als je allebei de singlecoils aan hebt staan, dan klinkt ie heerlijk vol. http--fenderjapan.co.jp-fender-fnd_etc-jg66_85_3ts.jpg
Ja, ik weet het alleen hums.... maar mijns inziens gaat het om het geluid; als ik een beter geluid uit een Squier zou krijgen dan uit een Fender, dan zou ik iig de Squier kopen...

StereoX
11 juli 2003, 20:13
een ibanez sz 520

http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/gtr_pict/SZ520QMGAB-1B-01.jpg

voldoet aan al je gewenste eigenschappen

hoofd
11 juli 2003, 20:47
Hmm...tot nu toe vind ik de optie die ik gaf nog steeds het beste.

green_day
11 juli 2003, 20:49
Of een toffe 2e hands gibson sg special. Zeer goed geschikt voor zowel clean als stevige scheur. Die vind je over het algemeen wel rond de 900 euro. (misschien een beetje meer)
succes

Wilson
11 juli 2003, 20:55
Hmm...tot nu toe vind ik de optie die ik gaf nog steeds het beste.

ik niet, ik zou gaan voor lennarts voorstel, thinline tele's rule

Ic3gl0vE
11 juli 2003, 20:58
maar met zo'n thinline heb je toch niet meer de klankeigenschappen van een les paul? daar wordt hier namelijk om gevraagd.

Wilson
11 juli 2003, 21:10
hmm ja ok das wel waar, maar toch, thinline's rule!

iam
11 juli 2003, 22:33
+1

thinline's roelen (voor zover ik dat kan zeggen :P)

roppie
11 juli 2003, 22:59
hmm had een mexicaanse thinline getest bij feedback maar 'k vind een strat toch beter...smaken verschillen. 'k vind ze er wel erg gaaf uitzien

Wilson
11 juli 2003, 23:39
ja uiteraard is een strat beter! MAAR THINLINES ZIJN OOK COOL

Hankey
12 juli 2003, 00:51
Godin LG HMB :)

Dat wordt zeer waarschijnlijk mijn volgende gitaar... H-H, string thru, speelt heerlijk en klinkt ook heel erg goed...

in_vitro
12 juli 2003, 16:45
Die Ibanez heb ik idd ook al gezien... een klein vraagje. Ik heb nl ook op de ESP LTD-H320 (volgens mij...) gespeeld en die had een 5 way switch zodat je volgens mij de elementen kon splitten. Best vet ding!!! Heeft die Ibanez ook zo iets of is dat een gewone 3-way???

Verder ben ik best Fender analfabeet... d.w.z. ik kan er niet echt mee overweg.. gaat altijd mis tijdens het spelen. Ik heb er wel over nagedacht om een Tele te kopen en dan elementen te verwisselen.. Iemand nog een Pink-paisley over :-D

Hankey
12 juli 2003, 20:48
Die Ibanez is 3-way...

Mitch
12 juli 2003, 22:32
Godin LG Hmb heeft ook split sounds en heeft een wat steviger aanvoelende hals in vergelijking met de Ibbie, maar slanker dan je Epi.
Zeer de moeite waard en je houdt nog wat over: kosten 760E

SonicDeafMonkey
13 juli 2003, 16:55
gibson SG special. check www.musik-produktiv.de is voor 888€ nieuw, of een faded. even duur dacht ik.

in_vitro
13 juli 2003, 18:30
Godin LG Hmb heeft ook split sounds en heeft een wat steviger aanvoelende hals in vergelijking met de Ibbie, maar slanker dan je Epi.
Zeer de moeite waard en je houdt nog wat over: kosten 760E

Hmmzzz... het proberen waard dus!!! Heeft deze ook goede elementen er opzitten zodat ik niet de hele tijd last heb van de feedback van mijn distortion???


gibson SG special. check www.musik-produktiv.de is voor 888€ nieuw, of een faded. even duur dacht ik.

Ook zeer mooi... Maar waarom dan een andere gitaar niet en wel deze gibson?? Of misschien anders om..
(ik ga t zowieso even bekijken!!! Tis nl wel Gibson :D)

SonicDeafMonkey
13 juli 2003, 18:46
volges mij zei neg. k3 fan dit een keer.

ET IS EN BLIJFT EEN EPI. als je een gibson koopt heb je gewoon een gibson, dat staat gelijk aan kwaliteit. (meestal dan) en in ieder geval betere bespeelbaarheid dan een epi

Negative K3 fan
13 juli 2003, 19:02
volges mij zei neg. k3 fan dit een keer.


Wat zei ik een keer?

SonicDeafMonkey
13 juli 2003, 19:08
dat gene wat eronder staat.

green_day
13 juli 2003, 19:58
[quote]
Ook zeer mooi... Maar waarom dan een andere gitaar niet en wel deze gibson?? Of misschien anders om..
(ik ga t zowieso even bekijken!!! Tis nl wel Gibson :D)

omdat deze gibson wel de echte gibson qualiteit heeft en niet de echte gibson prijs om maar even zo te zeggen.. zeel veelzijdige gitaar.. lekker rocken met die bak, maar ook mooi clean

wietse
13 juli 2003, 20:27
volges mij zei neg. k3 fan dit een keer.

ET IS EN BLIJFT EEN EPI. als je een gibson koopt heb je gewoon een gibson, dat staat gelijk aan kwaliteit. (meestal dan) en in ieder geval betere bespeelbaarheid dan een epi

kan ie niet gezegd hebben zitten te weinig typfouten in.