PDA

View Full Version : Distortion opnames



in_vitro
11 juli 2003, 19:23
Weet iemand hoe ik het volgende kan oplossen....

Ik ben nl. aan bezig met het opnemen van een pre-demo en wanneer ik de distortion partijen van de gitaren opneem komen sommige open snaren niet mooi op de opname te staan: bv. wanneer ik een d-accoord opneem is het een heel mooi geluid, maar wanneer ik een c-accoord opneem klinkt het geluid niet meer mooi, ik heb al vanalles geprobeerd zoals 1. stemmen (haha!!) 2. afregelen van de versterker... maar het helpt niets....

Hoe kan ik dit het beste oplossen????

Ic3gl0vE
11 juli 2003, 21:01
is het niet zo dat je opname-apparaat aan het clippen is? dat er dus rode lampjes gaan branden... Vooral als je met iets digitaals opneemt (bijvoorbeeld een geluidskaart) wordt het dan heel lelijk.

Negative K3 fan
11 juli 2003, 22:25
als powerchords spelen?

in_vitro
12 juli 2003, 16:48
is het niet zo dat je opname-apparaat aan het clippen is? dat er dus rode lampjes gaan branden... Vooral als je met iets digitaals opneemt (bijvoorbeeld een geluidskaart) wordt het dan heel lelijk.

Nee dat is het niet het gaat nl via een mengpaneel, geheel goed afgesteld door naar een computer. dus daar moet het niet aan liggen.


als powerchords spelen?

Powerchords waren niet de bedoeling, net als barree. Het geeft toch net een ander geluid.. Klinkt misschien stom maar zo is het wel het moet toch te regelen zijn????