PDA

View Full Version : boss compressor probleempje



sunday violence
29 december 2014, 13:42
Ik heb onlangs een compressor/sustainer pedaal van boss (CS-3) toegevoegd aan mijn pedalboard. Fijn pedaaltje, vooral bij clean en funky geeft het precies die strakke sound die ik zoek. Probleem is echter dat mijn versterker helemaal over de zeik gaat zodra ik m aanzet, een keiharde piep, (geen feedback maar gewoon een irritante piep). Toen ik 'm testte was dit niet het geval maar op het podium met de versterker goed open (22w valvetech buizenamp) is hij eigenlijk niet bruikbaar. Is dit een bekend probleem met dit pedaal en heb ik iets te impulsief de eerste de beste compressor gekocht of kan het aan de versterker liggen die niet genoeg power meer heeft om die extra sustain en level te managen? Iemand ideeen hierover? Thanks!

the sure thing
29 december 2014, 18:00
Heb je m nieuw of 2e hands gekocht?

sunday violence
29 december 2014, 18:07
hij is nieuw

Dirk_Hendrik
29 december 2014, 18:55
Gebruik je een adapter om em te voeden? en worden er meer pedalen met die ene adapter gevoed?

Of in het kort,
komt de piep uit je pedaal of uit de adapter.

sunday violence
29 december 2014, 19:22
Op zowel mn valvetech als op mn rockerverb geeft ie een keiharde ruis. Maar als ik switch van adapter verandert ook de ruis. Het wordt niet minder maar er komt een ander soort brom in. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hier geen geaard stopcontact heb (oud huis) dus dat maakt vergelijken lastig. Ik gebruik 8 losse adapters die in een stekkerdoos zitten die weer op mn pedalenbord staat, dus ik gebruik geen fueltank oid voor de pedalen...

the sure thing
29 december 2014, 23:35
De Boss ZOU muisstil moeten zijn. Je omschrijving is geen bekend euvel van Boss. Dus: of je hebt de pech van een statistisch uiterst kleine kans dat je een nieuw kapot pedaaltje van Boss hebt, maar wrs ligt het ergens anders aan zoals je al suggereert. Voed het Boss pedaaltje eens met een nieuwe 9V Batterij en koppel 'm los van de voeding. Of probeer alle shit eens uit op een geaard stopcontact in de keuken.

Dirk_Hendrik
30 december 2014, 08:11
Wat the sure thing zegt over een batterij. Daarna een echte adapter kopen en dus geen SMPS type. Al dan niet schakelbaar.

En lees de voedingsFAQ effe door ;-)

Riny
30 december 2014, 12:40
Ik zou ook voor een top voeding gaan, deze zijn oh zo belangrijk om ellende te voor komen.
Heb zelf ook de C3 en geen vuiltje aan de lucht.
Hopelijk kun je het oplossen, succes.

sunday violence
30 december 2014, 13:24
smps voeding? ik ben echt een n00b blijkt wel weer :)
er zit idd een verdachte voeding tussen, verder alleen maar geschikte voedingen, althans, gekocht bij gitaarzaken dus daar ga ik gemakshalve maar vanuit.. die vage voeding is een ac to dc adaptor, vreemd genoeg heb ik die tot dusver altijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hij hangt al jaren aan mn delay maar nu ik m net op mn mercury box zet komt er een soort sirene geluid uit mn amp.... Toch maar ff vervangen dus! In hoeverre kan een minder goede patchkabel zorgen voor ruis en signaal verlies trouwens? Is goedkoop daarin ook gelijk duurkoop? Want ik gebruik de nodige yellow cable patchkabeltjes van 3.50 per stuk

woldhek
30 december 2014, 13:54
Zoiets dan? Link (https://www.conrad.nl/nl/phihong-psaa18u-090-c-tafelnetvoeding-vaste-spanning-9-vdc-2000-ma-512678.html)

Riny
30 december 2014, 14:25
Zelf gebruik deze en ben daar zeer tevreden over, goed afgevlakt en ruim vermogen (heb er twee van).
Kosten iets van €33,00

https://dl.dropboxusercontent.com/u/793212/Muziek-afbeeldingen/Visual_Sound_one_spot_adapter_combo_pack_001.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/793212/Muziek-afbeeldingen/Voeding_spec.jpg

sunday violence
30 december 2014, 14:42
ja die heb ik ook, van visual sound toch? daar heb ik maar 1 pedaal op aangesloten, ik zal die daisy chain erbij kopen en daar ook die delay aan hangen. Ik lees nu dus overal dat die echopark nou net een kutpedaal wb voeding dus mss ligt het allemaal wel niet aan die compressor. thanks guys

HaroldA
30 december 2014, 15:02
Zelf gebruik deze en ben daar zeer tevreden over, goed afgevlakt en ruim vermogen (heb er twee van).
Kosten iets van €33,00

Ja. Nee dus. Dit is een geschakelde voeding en per definitie niet geschikt voor audio-toepassingen; tenzij je geluk hebt.

Riny
30 december 2014, 15:43
Hoi Harald,

Wij zijn hier toch niet met audio materiaal bezig? Of audio moet zo'n breed begrip hebben.........................
Dacht dat de adapter toch voor effect- pedalen gebouw was, tenminste daar is hij voor op de markt gezet.
Je maakt het wel verwarrend hoor, hahahaha.

HaroldA
30 december 2014, 15:46
Hoi Harald,

Hoi Rany, ;)



Dacht dat de adapter toch voor effect- pedalen gebouw was, tenminste daar is hij voor op de markt gezet.

"Marketing" is heel wat anders dan "goed spul".



Je maakt het wel verwarrend hoor, hahahaha.

Nee hoor, gewoon geen geschakelde voedingen kopen/gebruiken.

Dirk_Hendrik
30 december 2014, 22:17
smps voeding? ik ben echt een n00b blijkt wel weer :)


jep. Duidelijk ;-)

En nu heb je de voedingsFAQ gelezen, SMPS door Google getrokken en dat gerijmd met Harolds "geschakelde" voedingen??

Mooi. Dan ben je nu geen N00b meer en begrijp je waar die piep vandaan komt.

Dirk_Hendrik
30 december 2014, 22:20
Zoiets dan? Link (https://www.conrad.nl/nl/phihong-psaa18u-090-c-tafelnetvoeding-vaste-spanning-9-vdc-2000-ma-512678.html)

Nee. Deze dus juist niet. Da's dus een SMPS (Switched Mode Power Supply) aka (Schakelende Voeding) die een prettig hoog rendement kan leveren bij de prijs van een lekkere kutpiep in je audiosignaal.