PDA

View Full Version : octaver voor fuzz



FruscianteFan
29 december 2014, 12:01
Ben met wat pedaaltjes aan de slag gegaan, o.a. een geleende OC-2.

Wat blijkt? Eigenlijk is het supervet een octaver voor mijn Fuzz Probe te hebben staan. Wel zit ik dan te denken dat ik meer heb aan een octaaf omhoog dan het tweede octaaf omlaag.

Echter, een groot probleem: de buffer die dan voor de fuzz staat ontneemt die fuzz een hoop functionaliteit. De Probe beïnvloedt de 'stab' (voltage?) van de Fuzz Probe en dat gedeelte werkt bijna geheel niet meer met een buffer ervoor.

Mogelijkheden:

- octaver na de fuzz = totaal ander effect, meer synthesizer. Dat wil ik niet, het moet smerig zijn.
- octaver ervoor in een TB-loop: ik heb een looper en dit werkt. Maar het is wel een extra pedaal en daar heb ik weinig trek in, zeker als die buffer dan beter is dan die van de TU3. Dat wordt dan teveel tapdansen.

Alternatieven? Is er een mogelijkheid om te octaven te combineren met de functionaliteit van de probe?

Bernardduur
29 december 2014, 12:29
True bypass octaver kopen
Boss pedaal true bypass maken

FruscianteFan
29 december 2014, 12:37
...dat ik daar zelf niet opkom.

ellisvertellis
29 december 2014, 13:53
...dat ik daar zelf niet opkom.

Tja... dat is het wel zo'n beetje vrees ik :-)

Ik heb een BYOC Octave Fuzz die dat helemaal doet, en goed ook. Geeft goeie resultaten voor een Fuzz Face.

FruscianteFan
29 december 2014, 14:21
Kan er komende zaterdag sowieso wel mee repeteren, met de OC-2 in de looper. Heb namelijk geen idee of dat iets is voor de band. Ik luister wel veel Silver Mt Zion en daar past het bij, maar Efrim maakt een stuk meer herrie dan ik...

Kutte is wel dat ik al snel bij de Pog2 uitkom, duur grapje wordt dat :(

FruscianteFan
1 januari 2015, 11:01
kut, ik heb GAS.

Gekeken naar de gear van Efrim Menuck (Thee Silver Mt Zion Memorial Orchestra en Godspeed You! Black Emperor), en hij heeft een Foxrox Octron.

MarkS
3 januari 2015, 10:35
Met een MicroPog ben je er toch ook?

FruscianteFan
3 januari 2015, 11:06
Zeer zeker niet, die heeft een buffer. Daarnaast heeft de POG-familie, net als de Whammy van Digitech, iets wat me niet bevalt. Ik heb het idee dat ik teveel het specifieke pedaal hoor als ik een plaat hoor waar die zijn gebruikt, ofzo.

Ik heb nu de geleende OC-2 in de TB-looper voor de Fuzz Probe geïnstalleerd. Vanavond mee repeteren, ben benieuwd. Of ik er iets mee kan in de band (want voor Silver Mt Zion is het leuk maar daar speel ik niet in). Weet nu ook niet of ik het het waard ga vinden om 200 euro voor neer te tellen, zeker niet als dit eigenlijk wel volstaat.