PDA

View Full Version : Charlies pedalboards (C2)



Thom TK
28 december 2014, 14:44
Ik ben al een hele tijd (een week) op zoek naar een goed pedalboard. In de eerste instantie wou ik de pedaltrain halen, maar de Charlies C2 past beter bij me voor mijn doeleinden.

Dus mijn vraag is: heeft er iemand ervaring met de Charlies pedalboards? Buigen ze door zoals de T-Rex boards, of zijn ze gewoon robuust?

Link: http://www.guitarking.nl/Accessoires/Pedalboards-en-accessoires/Pedalboards/Softcase/Charlies_C2_stairway_pedalboard_medium

Rick trodat
28 december 2014, 15:22
De tering 109 euro voor een plank. Ik denk dat ik ze maar eens ga zagen wordt ik rijk van. Serieus laat gewoon een plankie event met hpl op maat zagen en je bent een vijfde van die prijs kwijt.

Thom TK
28 december 2014, 17:25
Ja en dat ben ik nu ook steeds meer aan het overwegen.

Thom TK
28 december 2014, 18:24
Maarja, om nog even toe te voegen: ik heb voor dat bedrag liever een pedaltrain 1 met hardcase, alleen gebruik ik een Rocktron Patchmate icm pedalen (Decimator en Boss o.a.), dus die verhoging in de Charlies komt me wel goed uit. Dus ik ben nog steeds wel benieuwd naar gebruikerservaringen.

the sure thing
28 december 2014, 20:45
Zien er stevig uit hoor! Alleen die fixed uitsparingen/verhogingen hou ik niet van.

beruk
28 december 2014, 20:55
Heb er niets mee dat klitten band gedoe. Maar dit lijkt me een net zo effectieve en goedkopere optie:
http://www.bax-shop.nl/pedalboard/innox-pb-01-pedalboard

Heb zelf GAS voor deze:
http://www.chemistrydesignwerks.com/images/standardmkii-1.jpg
Doe je met tie-raps, lijkt me wel wat.

Thom TK
28 december 2014, 22:38
Wow dat houten pedalboard...is dat ook een Innox?
Is wel een goede optie trouwens, die Innox, dank je.

Rick trodat
29 december 2014, 09:46
Er bestaat klittenband dat extreem sterk is. Zelfs te sterk voor pedalentoepassing. Tie wraps ziet er niet uit vind ik persoonlijk, sorry.

Muchachooo
6 december 2016, 11:03
Zo, even een schop in plaats van een nieuw topic. Twee jaar verder, zijn er ondertussen mensen die zo'n ding hebben?

Ik kwam ze ineens tegen toen ik verschillende pedalboards ging vergelijken. Ik heb in het verleden ooit een Pedaltrain Jr gehad en ben nu ook weer aan het kijken naar een pedalboard. Wat me voordelig lijkt van deze modellen t.o.v. Pedaltrain is de trapconstructie, ik had altijd moeite met de bovenste rij pedalen switchen zonder de onderste rij te raken...

Echter is er geen website van het merk zelf (meer) te vinden en de foto's in de verschillende webshops geven geen duidelijk beeld van de ruimte onder de verhoging. Er wordt aangegeven dat er een voeding onder past, maar ik ben wel benieuwd naar een foto van die constructie, als iemand hier er eentje heeft.

Sjtevel
6 december 2016, 13:55
Pedaltrain heeft verhoginkjes los te koop. Ik heb ze vastgeschroefd.

Muchachooo
6 december 2016, 14:13
Mja, maar dan zou ik de complete bovenste rij moeten voorzien van verhogingen, in combinatie met een Pedaltrain zelf kost dat beduidend meer

D3nnis
6 december 2016, 20:20
Zo, even een schop in plaats van een nieuw topic. Twee jaar verder, zijn er ondertussen mensen die zo'n ding hebben?



Mja, maar dan zou ik de complete bovenste rij moeten voorzien van verhogingen, in combinatie met een Pedaltrain zelf kost dat beduidend meer

Ik heb zelf zo'n nieuw model ToneTrunk van T Rex. Een paar mm dik aluminium omgezette plaat, en beslist meer dan stevig genoeg. Mooi spul, mét hogere achterste rij tov de voorste.

the sure thing
6 december 2016, 20:21
Mja, maar dan zou ik de complete bovenste rij moeten voorzien van verhogingen, in combinatie met een Pedaltrain zelf kost dat beduidend meer

... Plankje hout (op maat gezaagd) en je bent klaar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rooker
21 december 2016, 09:02
Heb ook een pedaltrain gehad. Nu een oo maat gezaagde plank mdf, zwart gespoten en past exact in mm gamma kogfertje. Die ik al had.