PDA

View Full Version : Budget pre amp voor electrische gitaar



JV73
28 december 2014, 14:49
Ik speel voornamelijk akoestische gitaar in een zang/ gitaar duo. Deze gitaar prik ik meestal via een DI de mengtafel in. Ik wil nu ook wat met electrische gitaar doen, maar heb geen zin in gesjouw met versterkers. Ik zoek dus een redelijk betaalbare ampsimulator , die ik tussen de gitaar en DI kan zetten zodat ik gewoon over de PA kan gaan.
Wat zijn jullie ervaringen? Ik gebruik alleen een clean geluid met wat reverb! ( beetje 50's zeg maar )... Dus een pre amp met amp simulatie en reverb/echo is voldoende!

Little Jay
28 december 2014, 15:07
Ik heb voor dat doel een Joyo American Sound aangeschaft: ik prik voor kleine akoestische gigs in een AER Alpha in, soms samen met een zanger. De Alpha is in essentie een mini-PA, electrisch gitaar kan problematisch zijn (zeker met een zanger als we de EQ moeten delen). Aanvankelijk dacht ik de Joyo simpelweg te gebruiken als extra EQ-set, maar het is een prima pedaal om de gitaar een electrische 'vibe' te geven (zelfs licht overstuurde geluiden klinken goed vind ik). De 'American Sound' is duidelijk Fender gevoiced, volgens de adds als een '57 Deluxe maar een gescoopte BF/SF-sound doet 'ie ook heel leuk en overtuigend (klinkt bijna als m'n Twin in het klein dan, haast ongelooflijk).

Het nadeel is dat bij hogere treble en drive settingen de ruis wel wat prominent wordt, maar bij lagere settingen heb ik er weinig last van. Voordelen zijn de lage prijs (ik betaalde 27 euro en gratis verzending vanuit China) en hij doet zeer lang met een 9v batterij (adapter kan ook, maar dit is het enige pedaal dat ik meeneem bij dergelijke optredens, dan is het lekker om geen adapter mee te hoeven sjouwen).

Als je kans hebt om er één te proberen, zou ik het zeker doen!

JV73
28 december 2014, 20:18
Bedankt... Gaat voornamelijk om cleane sound met echo/reverb... We zijn duo ( zangeres en ik op gitaar , verder niks ook geen backing tracks ) ...