PDA

View Full Version : ehx bassballs



sniekie
11 juli 2003, 14:32
ok dan ik heb sinds vorige week de ehx bassballs, geweldig ding er is alleen een ding wak een betje vaag vin. er zitten 2 standen op met of zonder distortion. aleen de stand zonder distortion hoor je veel minder. iemadn ervaringen ermee? nouja ik hoor het wel

AntY
11 juli 2003, 15:10
distortion maakt je geluid altijd harder

distortion is eigenlijk het zo hard zetten van een pre-amp dat het geluid gaat vervormen.

basswasp
11 juli 2003, 15:50
Dat is niet 'eigenlijk', dat is het gewoon ;)

Opzich had Ehx daar iets aan kunnen doen door wat in te bouwen dat de twee signalen gelijk volume afgeven (boosten of dempen), maar ach... Het ontwerp van de Bassballs is al vrij oud en volledig analoog, dan zijn dit soort dingen wat moeilijker in te bouwen dan met digitale pedalen. Analoge effecten klinken in vele oren wel beter dan digitale.

Was je ook nog van plan demo-soundfiles te maken? Lijkt me leuk namelijk.

sniekie
11 juli 2003, 16:41
uhm nouja ik ben niet echt een ster met computers dus ik zal het op me gemakje is bekijken hoe het moet om dan wat muziekfiletjes te maken. dus heb geduld. het kan wel even duren dus haha maargoed. :razz:

bassopotmus
11 juli 2003, 22:30
Ik ga em deze vakantie kopen..(ja mensen mede met een Morley, een compressor en een EBS..hopen we)
Nadeel is indd, maar das een voordeel! dat hij volledig analoog is, alle EHX hebben dat, meen ik..

Maar gebruik je nou die stand zonder dist? Lijkt me wat een slappe hap..niet?

basswasp
12 juli 2003, 00:01
Slappe hap? Nee, dat heet funk ;)

AntY
12 juli 2003, 15:14
ik ga van de week big muff ophalen :)

zon groene sovtek :)

Ruud
12 juli 2003, 17:36
Big Muff roelt zwaar..

sniekie
14 juli 2003, 12:57
ik gebruik eigenlijkl beide standen, die met distortion is een beetje te vaag zegmaar als je daar riffs mee gaat doen dan klinkt het niet echt strak. misscien komt dat ok wel door me bass maar ik ben echt een funkman zegmaar dus die zonder dist is voor mij wat beter. omdat die een stuk straker klinkt. mar ja je hebt opzich wel gelijk, de zonder dist stand valt een stuk minder op.