PDA

View Full Version : Eventide H9



fs1980
23 december 2014, 14:35
Hallo,

Ik vroeg me of er mensen zijn die deze unit gebruiken? Je kunt de effecten zelf bewerken op je ipad/iphone, maar is het ook mogelijk om 2 effecten tegelijk te programmeren ? Zoals een slapback delay en spring reverb?

Gr Frank,

Tonton
23 december 2014, 15:23
Ik heb hem niet maar veel gestelde vraag.

de H9 kan altijd maar 1 algoritme tegelijk, maar 1 algoritme kan wel multiple functionality hebben :)
bijvoorbeeld het ModEchoVerb algoritme heeft delay chorus flanger en reverb in elke mate die je wilt tegelijkertijd.

guitaraddict
23 december 2014, 16:15
Ik heb hem al enige tijd en ben over de kwaliteit van de effecten zeer tevreden.
Ook al is dit een digitaal apparaat, het klinkt allemaal zeer overtuigend.
Nadeel inderdaad is dat er maar een effect tegelijkertijd mogelijk is maar in combinatie met wat andere apparaten kan het een gouden greep zijn.

Het expressie pedaal vind ik eigenlijk ook een vereiste , voor mij in elk geval wel ( Roland EV-5) om bv van slow naar fast leslie te schakelen.
Ook kun je de diepte van het effect hier mee bepalen ( hoeveelheid wet signaal).
De dynamiek en zeer laag ruisniveau zijn bijzonder goed!

Ook de mogelijkheid om via je computerscherm sounds te editen vind ik grandioos , zeer veel parameters instelbaar.

In de Eventide shop kun je alle sounds uitproberen of laten spelen ( droog zowel als wet)
Per Algoritme ( waarmee je sounds maakt) betaal je ongeveer 16 a 17 euro.

Een nadeel vind ik dat bepaalde harmonizer sounds toch wat splutterend kunnen uitsterven.

Er komt u een H9 max uit met 500 sounds.

Alf

fs1980
23 december 2014, 18:39
Oke thanks. Maar nu is er ook een H9 op de markt? is er veel verschil tussen de ''normale'' versie en de Max versie?

apekop
23 december 2014, 23:12
Oke thanks. Maar nu is er ook een H9 op de markt? is er veel verschil tussen de ''normale'' versie en de Max versie?

Ja je hebt nu de Max met alle algoritmes (prijs 800 euro). Je kan ook je gewone H9 opwaarderen tot een Max als je 10 algoritmes koopt. Ik ben blij met deze opwaarderingsactie van Eventide, want ik heb mijn standaard H9 pas twee maanden geleden gekocht plus twee algoritmes. Als ik nog 8 algoritmes koop heb ik dus ook een Max. Prijsverschil met de standaard H9 en de Max is 300 euro, dus in feite ben ik eigenlijk nog goedkoper uit in totaal.

En inderdaad; het grote nadeel van de H9 is dat er maar 1 algoritme tegelijk kan draaien. Hopelijk komt daar ooit nog verandering in bij een nieuwere versie of update. Verder een top apparaat met hele goede bedienings-software.

guitaraddict
24 december 2014, 10:24
e kan ook je gewone H9 opwaarderen tot een Max als je 10 algoritmes koopt.

Maar de al gekochte algoritmes tellen niet mee , terwijl ik er al zeker 8 gekocht heb. Dat is dus jammer.

apekop
24 december 2014, 10:29
jawel ze tellen wel mee! dat is juist het goede van die actie; er is over nagedacht. Zowel nieuwe als oude gebruikers profiteren er dus van....

guitaraddict
24 december 2014, 11:11
jawel ze tellen wel mee!
Dat is goed nieuws ! Dan moet ik hun bericht nog eens goed doorlezen, te snel gelezen dus.

Bedankt voor deze tip.

Alf

D3nnis
24 december 2014, 11:27
En inderdaad; het grote nadeel van de H9 is dat er maar 1 algoritme tegelijk kan draaien.

Je zou kunnen overwegen er een H9 Core bij te kopen, maar daar vragen ze ook 400,- voor, loopt aardig in de papieren!

guitaraddict
24 december 2014, 14:17
Heb even gekeken op mijn H9 maar ik geloof dat ik al 14 algoritmes gekocht heb maar volgens mij nog geen automatische update naar MAX gehad.
Ik heb ze nu een mail gestuurd met de vraag hoe je kunt zien of je apparaat geupdate is naar MAX , ik kan tenminste niets ontdekken hierover in hun info.

fs1980
24 december 2014, 16:50
Dus ik kan beter nu een H9 kopen en die gratis naar een max laten uploaden? of is dat nu al telaat?

tnijland
24 december 2014, 18:34
Ik heb vorig jaar de H9 gekocht en heb er in de tussentijd een stuk of 5 extra effecten bijgekocht via de Appstore. Het verhaal van de Max klopt precies want nadat ik er dit weekend 5 bij had bijgekocht werden alle effecten ineens geactiveerd en had ik een H9 Max. Let alleen op dat de 500 beloofde preset alleen in je App zitten. De H9 zelf kan er hier maximaal 99 van opslaan in het pedaal.

Je kunt tot 1 april 2015 upgraden met het bijkopen van 10 extra algoritmes. Daarna wordt het duurder (20 algoritmes).

Ik ben er erg overigens erg tevreden mee en gebruik hem samen met een Koch Pedaltone II voor optredens. Voor mij een ideale en compacte combi ;-)

guitaraddict
25 december 2014, 11:35
Het verhaal van de Max klopt precies want nadat ik er dit weekend 5 bij had bijgekocht werden alle effecten ineens geactiveerd en had ik een H9 Max.

Prima dan , ik dacht meer algoritmes gekocht te hebben dan 10 maar volgens het antwoord van Eventide ( snelle beantwoording, prima communicatie) bleken het er pas 6 te zijn. De rest die ik heb zat al standaard in de H9 bij aankoop.
Dus binnenkort nog maar eens 4 er bij kopen.

Welke algoritmes spreken jou het meest aan TNijland ?

apekop
25 december 2014, 11:42
Let alleen op dat de 500 beloofde preset alleen in je App zitten. De H9 zelf kan er hier maximaal 99 van opslaan in het pedaal.

Dit geldt dacht ik zowel voor de standaard versie als voor de Max. Ik dacht eerst ook dat de Max 500 presets op het pedaal zelf kon opslaan, maar volgens mij is dat niet zo. Volgens is de Max precies hetzelfde als de standaard en de Core behalve dan de algoritmes die erbij zitten als je hem koopt. Dus in dat geval zou je het goedkoopste af zijn als je een Core koopt plus 10 algoritmes, dan heb je dus een Max voor zeg zo'n 600 euro (419 euro plus 10 algoritmes). Scheelt toch zo'n 200 euro met de Max! Tenminste als de Max verder helemaal 100% hetzelfde is qua hardware etc. Tja, ik blijf een Hollander...:)

@tnijland: de enige optie is om alle algoritmes individueel via Amazon te kopen toch? dus niet een 'mandje' waar je ze eerst allemaal in kan doen en dan in 1 keer kan afrekenen? Ik moet er namelijk nog 8 kopen, als ik die allemaal los moet kopen afrekenen via Amazon is dat een beetje omslachtig....

tnijland
26 december 2014, 10:33
Ik heb de algoritmes gewoon via de webshop bij Amazon gekocht en het leek helaas stuk voor stuk te moeten. Voordeel is dan wel dat je er niet per ongeluk teveel koopt (meer dan 10) want na iedere aankoop wordt de status geupdated. In mijn geval had ik de algoritmes over een 1/2 jaar tijdverschil gekocht en had er ook een paar gratis gekregen van Eventide. Dan is het even rekenen hoeveel er door jezelf zijn gekocht. Maar het bleek wel te kloppen.

Ik ben zelf het meest content met de diversiteit in Delays en Reverbs. Daarnaast zitten er wel lekker veel typische '80 jaren effecten (zoals bijv. chorus) in.

guitaraddict
28 december 2014, 11:10
Ik ben zelf het meest content met de diversiteit in Delays en Reverbs. Daarnaast zitten er wel lekker veel typische '80 jaren effecten (zoals bijv. chorus) in.

Dat idee had ik al , ik vind dat zelf ook lekkere sounds. Bedankt!

NielsW
21 april 2015, 20:58
Jeukt nog steeds om dit ding te halen! Eventide heeft een paar fantastische algoritmes: tape echo, flanger, diatonic harmonizer etc. Wel jammer dat je ze niet tegelijkertijd kan gebruiken. Er zijn wat algoritmes die dingen combineren, maar dan alsnog... Ik ben bang dat het toch als een beperking gaat voelen als je de kwaliteit van de delay en reverb gaat proeven en dat niet kunt combineren met effecten uit de PitchFactor of ModFactor.

Je kunt er natuurlijk twee halen, maar dan kun je haast net zo goed alle pedalen los halen ;-)

guitaraddict
22 april 2015, 10:14
Ik heb een week geleden mijn 10 algoritmes gehaald en nu is mijn H9 een volwaardige H9 Max geworden alleen heb ik misschien een foutje gemaakt want aan aantal van mijn gemodde sounds blijken nu overschreven te zijn. Jammer.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt ?

fs1980
11 mei 2015, 11:01
Heb nu een H9! Makkelijk te bedienen (zeker met een IOS apparaat) nou heb ik weer wat pedalen verkocht, dus misschien tijd voor een H9 Core ernaast, maar nu vraag ik me af hoe dat werkt? Kan ik al mijn presets van mijn ''normale'' H9 kopiëren ? En heb je dan twee IOS apparaten nodig? of kan je alles via EEN app bedienen?