PDA

View Full Version : DryBell Vibe Machine



Tonton
23 december 2014, 09:41
Iemand ervaring met dit pedaal?
Ik heb hem zojuist besteld :cheerup:

Voor mij is de univibe echt een inspirerend pedaal waar je zo heerlijk bij weg kunt dromen tijdens dat je lekker in je 1tje aan het jammen bent.
Waarom kan ik nieteens beschrijven, je komt er echt van in een vibe zeg maar.
Ik heb het ook bij muziek... Jimi of Trower met de vibe aan, gaat het nummer vaak nog een keer, volume net wat harder, heb dat ook beetje met veel Wah solos. Dat je achteraf denkt die solo blijft maar in mijn hoofd zitten en dan valt het kwartje weer.. tja wah..

Mijn vibes so far...
Boss GT8 / ME-70 :)
Voodoo Lab micro vibe
MXR univibe
Fulltone MDV3

Mijn mening:
De Boss multi-effects zijn een goede leerschool welke modulations het dichste bij je liggen en hoe je ze je het lekkerst in je spel verwerkt, maar goed het blijft een verzamelbak met zijn voor en nadelen
De Microvibe was mij te donker van sound, snel weer weg
De MXR geweldige pedaal, heerlijke diepe sounds en heel easy in bediening en bespeelbaar.
Misschien wel so easy dat het de sound minder speciaal maakt op langere termijn (phaser achtig)
De MDV3 iets rouwer en complexer van sound. Dit zal door de meer organisch klinkende photocells komen.
Dit maakt de sound langer boeiend en moest de MXR weer weg. Tis echt wobly en ik prefeerde de modern setting. Ik kwam er achter dat ik geen on the fly speed changer was, dus maar een nieuwe zwarte MDV1 besteld (is intern zelfde als MDV3) Die is wat compacter en ziet er lekker vintage uitziet.

tja en toen kwam mijn aandacht op de drybell.
Het is haast verdacht dat er geen negatieve review te vinden is over dit pedaal.
Het hele internet vol met lovende reviews, dat is vaak bij exclusieve dure pedalen natuurlijk.
Je koopt iets exclusiefs, te duur en vervolgens internet volplempen hoe goed je pedaal wel niet is.
En hoe unieker, slechter verkrijgbaar hoe langer de wachtlijst hoe beter hij gevonden wordt :seriousf:
maar goed ik heb dus nu een pedaal uit Croatie besteld en ga later hier straks vertellen hoe geweldig die wel niet is :soinnocent:

Ik weet reviews zijn de werkelijkheid niet en als de gitarist rete goed is klinkt alles goed
Maar het geeft mij altijd wel aardig realistisch handvat wat de pedaal in zijn mars heeft.

Dit was echt een overtuigende review voor mij, zo lekker rauw hard op een Marshall.
Viel echt van mijn stoel

http://www.youtube.com/watch?v=EG2X8HeJrBo&hd=1

en die Brett Kingman maakt ook altijd rete goede reviews, heb ook al eens een MC404 Wah aangeschaft door hem

http://www.youtube.com/watch?v=SvVogR4Osv4&hd=1

en als je thegearpage er op na slaat, is wereldvrede een realistische mogelijkheid als iedereen dit pedaal maar neemt.

Ok lang verhaal, ik ben benieuwd kan niet wachten :)

Tonton
23 december 2014, 09:42
en guitarshoppro demo ook al lekker

http://www.youtube.com/watch?v=YeMgNpS1EmM&hd=1

arjanb01
23 december 2014, 11:20
Gaaf pedaal! Uni vibes zijn cool maar wel heel duur vind ik. En typisch een pedaal wat zich leent voor bluesrock.

SloeGin
23 oktober 2016, 18:49
Om geen nieuw topic te beginnen bump ik deze.
@Tonton, nog steeds tevreden van de pedaal?

Ik las net dat ze een V2 hebben uitgebracht.

https://www.youtube.com/watch?v=S1ThULQmPww

Nog mensen die v1 of v2 hebben?

Klinkt ongeloofelijk goed :mmmm:

telerocker
24 oktober 2016, 00:17
Geweldig pedaal, vind ik:


https://www.youtube.com/watch?v=9BwnqkT9XPY

dml
24 oktober 2016, 18:12
Lekker, hoor!! Dit pedaal heeft tenminste die dikke, vette, ronde "throb" in het laag wat veel Vibe pedalen missen.
Ben nog steeds het meest fan van de Roger Mayer Voodoo Vibe maar dat ding is gewoonweg te groot. Heb nu om te proberen een Lovepedal Pickle Vibe maar die is toch echt te lief, heeft niet die dikke throb. Voodoo Lab Micro Vibe komt aardig in de richting....... Ben ook benieuwd naar de Earthquaker Devices The Depths. Zijn er nog meer Vibes die in de buurt komen van de Voodoo Vibe?

Brum
25 oktober 2016, 10:11
Lekker, hoor!! Dit pedaal heeft tenminste die dikke, vette, ronde "throb" in het laag wat veel Vibe pedalen missen.
Ben nog steeds het meest fan van de Roger Mayer Voodoo Vibe maar dat ding is gewoonweg te groot. Heb nu om te proberen een Lovepedal Pickle Vibe maar die is toch echt te lief, heeft niet die dikke throb. Voodoo Lab Micro Vibe komt aardig in de richting....... Ben ook benieuwd naar de Earthquaker Devices The Depths. Zijn er nog meer Vibes die in de buurt komen van de Voodoo Vibe?

Ik heb de Picklevibe ook, zij het nu eventjes niet op m'n board. Ik weet niet waar jij 'm in de keten hebt, maar zet 'm 's voor de oversturing, mocht je dat niet hebben. Dan wordt ie ineens een stuk vuiger en aanweziger. Op een clean signaal moet ik je wel een beetje gelijk geven. Ik vond 'm niet heel veel meer doen dan m'n Maxon Phase Tone. Maar voor de oversturing vind ik 'm toch wel fijn hoor (vind ik van een phaser overigens ook).

De MXR Univibe zou ik ook nog 's willen proberen, lijkt me ook een tof pedaal. Deze Drybell klinkt zo aan de hand van de filmpjes ook wel erg lekker moet ik zeggen. Ben benieuwd hoe die het met echt zwaardere oversturing a la Cantrell doet, want daarvoor zou ik een vibe het liefst gebruiken (las ik hier iets over bluesrock?... Hehehe...).

dml
25 oktober 2016, 17:34
uiteraard vóór de oversturing, wat mij betreft de enige juiste plek voor een vibe.

FrankC
26 oktober 2016, 00:45
Ik heb hem nu anderhalf jaar en ben dik tevreden. Ik gebruik hem voor de oversturing met de bright switch aan. Als ik hem naast mijn BBE Soulvibe leg valt mij op dat met de Dry Bell het gitaar geluid beter overeind blijft staan. Kan er even geen duidelijkere benaming aan geven. Maar de Soulvibe vond ik al snel teveel. Dit heb ik bij de Dry Bell niet.

dml
26 oktober 2016, 13:48
Overigens wel typisch dat dit onderwerp naar boven wordt geschopt op het moment dat er binnen 24 uur twee Dry Bell's op MP worden aangeboden....... Beetje manipulatie? :sssh:

rozh
26 oktober 2016, 14:15
Hebben jullie al gezien dat je ook zelf een univibe clone kan bouwen via musikding?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

rozh
26 oktober 2016, 14:15
En dat voor 49 euro


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gearjunkie
26 oktober 2016, 15:54
👍🏻


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

SloeGin
26 oktober 2016, 17:44
Overigens wel typisch dat dit onderwerp naar boven wordt geschopt op het moment dat er binnen 24 uur twee Dry Bell's op MP worden aangeboden....... Beetje manipulatie? :sssh:
Ik heb niets te koop hoor :D
Heb serieuze GAS voor zo'n pedaal trouwens.