PDA

View Full Version : blues



pjblok
22 december 2014, 22:24
47 jaar en altijd al liefhebber geweest van de oude blues (en cajun, zydeco, texmex, jazz etc.)
Na even kort de basgitaar te hebben geprobeerd maar als snel tot de conclusie gekomen dat bassen in je eentje niet echt leuk is, nu eindelijk een lang gekoesterde droom uit laten komen... een hollow body gitaar.
Het is een Aria Pro II TA-30 uit 1983 geworden en ik mag haar woensdag ophalen.
Straks dus driftig aan de slag met YouTube instructiefilmpjes maar ik zou af en toe ook wel gewoon les willen krijgen dus mede daarom lid geworden van dit forum.
Dus.....stel dat iemand überhaupt de voorstelmailtjes leest..... ik zoek een gitarist ergens tussen Gouda en Gorinchem die me wegwijs kan maken in de wereld van de (oude) blues.

Duhsjaak
23 december 2014, 07:19
Da blues is mij aan het hart gebakken.
Daarom schreef ik je een PM.
Kijk in de bovenste zwarte balk bij 'meldingen' of in de grijze balk onder 'privéberichten'.

Welkom dus. En gaat het om de blues? Errug welkom.
Blues adepten die niet op gezette tijden hun nieuw verworven vaardigheden op 'Sounds' posten worden geroyeerd.
Ik waarschuw maar vast, we zijn hier viscious but fair.
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
23 december 2014, 18:24
De voorstelmailtjes worden gelezen maar reacties krijg je vooral als je iets onbenulligs poneert in off topic.

Ik woon niet bepaald tussen Goude en Gorinchem maar vragen stellen kan je altijd, er is een hoop kennis en een vast clubje dat daarin probeert te helpen.

Rinze
23 december 2014, 19:11
Welkom op het forum! Ik heb hier toevallig een Aria Pro II TA-30 van een vriendin staan om op te knappen. Bij die gitaar zijn de elementen zo microfonisch, zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Zelfs op fluister-volume wil ie met een beetje vervorming al gaan piepen. Hoop dat dat bij die van jou niet zo is.

pjblok
23 december 2014, 22:12
Pepe, dank voor de aangeboden hulp, er zullen ongetwijfeld nog heel veel vragen komen.
Rinze, dank voor de tip, ik zal er morgen extra op letten als ik haar op ga halen.

Duhsjaak
28 december 2014, 08:59
En? Hoe bevalt ze?
Vriendelijke groet, Gus

pjblok
28 december 2014, 09:44
Zoals alle nieuwe ontmoetingen gaat ook deze gepaard met vreugdevolle en pijnlijke momenten.
We zijn al enigszins " on speaking terms" al krijg ik wel steeds meer de behoefte om mijn vingertoppen te laten asfalteren om haar messcherpe snaren te kunnen weerstaan en wil ik mijn vingers breken en ze in juiste stand weer vast laten groeien zodat ze beter om haar slanke hals passen.
Met andere woorden, het begin van een bijzondere reis is begonnen.....

tom1984
28 december 2014, 22:18
Ik speel ook heel graag blues. Deze stijl spreekt mij ook het meeste aan.
Waar halen jullie de licks en fills vandaan? Ik ken er wel een aantal en kan wat improviseren, maar ik mis toch nog heel wat vocabulaire. Graag zou ik deze nog wat uitbreiden.

Is er iemand die mij een boek of site kan aanraden hiervoor?


Sent from my iPhone using Tapatalk

LGK
28 december 2014, 22:51
Ik speel ook heel graag blues. Deze stijl spreekt mij ook het meeste aan.
Waar halen jullie de licks en fills vandaan? Ik ken er wel een aantal en kan wat improviseren, maar ik mis toch nog heel wat vocabulaire. Graag zou ik deze nog wat uitbreiden.

Is er iemand die mij een boek of site kan aanraden hiervoor?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nee nee, blues leer je toch niet uit een boekie. Luister naar andere blues gitaristen, oud, maar ook nieuwe. Philip sayce, matt schofield, tommy katona (srv)zijn een paar van mijn favoriete. Of neem muddy waters, bb king, albert collins, albert king en ga zo maar ff door.. maar ik ben niet helemaal zeker of je dit soort blues bedoeld..

Pepe
29 december 2014, 00:40
Vroeger moest je alles van platen halen, nu haal je het van YT, veel makkelijker, it's al there.
Er zijn een hoop leraren op YT so happy hunting.
Wat artiesten betreft, aan de 3 Kings, Albert, BB en Freddie heb je genoeg voor de rest van je leven.

barno
29 december 2014, 01:10
voor da blues, toch de elektrische, T Bone Walker en idd de drie Kings. kwestie van goede fundamenten te leggen. zowat alle licks van SRV en co komen daarvan.

tom1984
30 december 2014, 09:40
Dat is inderdaad de blues die ik bedoel jah :-). Ik zal me nogeens aan het luisteren zetten en proberen daarvan wat licks te leren.


Sent from my iPhone using Tapatalk