PDA

View Full Version : Line 6 Amplifi serie, hoe klinkt dit nu echt?



Toaster
22 december 2014, 14:38
Een vraag voor diegenen die hem al hebben getest, gehoord of in bezit hebben.
Line 6 Amplifi TT https://www.youtube.com/watch?v=kGrnhNjjWtM
Line 6 Amplifi combo https://www.youtube.com/watch?v=hYSUaDKSd3M

Ik speel in een band en moet hiervoor oefenen natuurlijk. Thuis kan ik sinds kort weinig of geen volume meer gebruiken.
Vandaar mijn interesse in deze (relatief goedkope) line 6 serie. Wat mij aanspreekt is dus dat ik een versterker heb, en meteen een afspeel functie heb van de muziek die ik moet oefenen. Dus alles op 1 koptelefoon.

Ik gebruik nu mijn Duet en Garageband en een goede koptelefoon. Het vervelende van deze simulatie vind ik:
Te weinig volume
Te weinig clean headroom in de versterkermodellen
Snaren klinken niet echt door, de simulatie stopt abrupt als de snaar te weinig volume doorgeeft.
Twee software programma's tegelijk draaien (Garageband en Itunes)

Zelfde problematiek ondervind ik ook met de iRig ingeprikt in je Iphone of Ipad.

Mijn vraag is dus:
Hoe volwassen zijn de geluiden uit de Amplifi serie?
Kan ik een realistische clean setting indraaien? (overige effecten haal ik wel uit mijn pedalboard.)

Ik ben misschien nog wel het meest geïnteresseerd in de Line 6 Amplifi TT. Op dit moment nog niet echt leverbaar. Hier zitten geen speakers bij. Geen probleem met de headphones. En heb je dan echt speakers nodig, nou dan prik ik die in mijn 4x12. Maar nog liever pak ik als het geluid gewoon aan mag mijn Fender combo natuurlijk.

Later wil ik nog een KRK setje kopen. Deze speakers kan ik ook op mijn Mac aansluiten en op de Line 6. Dan is het hier wel klaar lijkt me ;)

P.S. twee jaar geleden mijn Mesa F50 combo met koptelefoon uitgang verkocht.... Auw.

fred dons
22 december 2014, 21:18
Ik vond de TT erg tegenvallen, ik heb hem in Frankfurt geprobeerd en wellicht zat er op dat moment nog te weinig geluiden in maar de paar geluiden die er wel in zaten klonken weinig overtuigend. ik heb zelf voor de mix de yamaha thr 10x en daar klinkt de ipod en mijn gitaar erg goed op (alleen en in combi) hij klinkt alleen niet goed met een koptelefoon, ik gebruik ook de blackstar core 40 maar daar kun weer je slecht de ipod met het gitaar geluid mixen

Rinze
22 december 2014, 23:27
De Amplifi serie gebruikt de technologie uit de POD X3, dus niet uit de HD serie. Heb ik ergens gelezen. Dus leuk met die Bluetooth en de besturing vanaf tablet of mobiel maar niet echt up to date qua geluid. Hoe oud is de POD X3 intussen? Ik heb die van mij alweer bijna zes jaar en toen was de X3 al een behoorlijke tijd op de markt.

Toaster
23 december 2014, 10:29
Ik vond de TT erg tegenvallen, ik heb hem in Frankfurt geprobeerd en wellicht zat er op dat moment nog te weinig geluiden in maar de paar geluiden die er wel in zaten klonken weinig overtuigend. ik heb zelf voor de mix de yamaha thr 10x en daar klinkt de ipod en mijn gitaar erg goed op (alleen en in combi) hij klinkt alleen niet goed met een koptelefoon, ik gebruik ook de blackstar core 40 maar daar kun weer je slecht de ipod met het gitaar geluid mixen

Ok bedankt, ook weer iets om uit te zoeken.

Weet je ook of er tussen die Line6 geluiden een optie zat met veel clean headroom? En of de geluiden niet zo abrupt worden afgekapt?

Ik heb ook nog even gedacht aan de Roland Cube Lite. Maar ik heb zelf nogal problemen met de slechte interface van de Roland apparaten.

muffstuff
23 december 2014, 11:49
"Snaren klinken niet echt door, de simulatie stopt abrupt als de snaar te weinig volume doorgeeft. "

kijk eens je instellingen neer dat is vaak te regelen met de gate. Hij filtert gewoon de ruis weg wanneer de snaar niet aangeslagen wordt en dit veroorzaakt het abrupt stoppen.

ateng
23 december 2014, 15:43
Dat dacht ik ook aan ja... volgensmij heb je de noisegate vrij hoog ingesteld staan.

En ik vind Garageband niet slecht hoor en weinig headroom? Geen last van dus volgens mij heb je de instellingen niet goed staan of je gebruikt de verkeerde amp.

thjeror
23 december 2014, 16:06
die Apogee Duet is een van de betere "budget" geluidskaarten
denk niet dat je hardware een onderdeel van je probleem is
zou reaper eens proberen met verschilende amp sims

Neals
4 januari 2015, 12:05
Ik heb de Amplifi-75 getest, en vond het op zich nog wel een aardig apparaat. Hij klinkt niet briljant, maar ik moet de eerste oefenversterker nog tegenkomen die dat wel doet. Voornaamste insteek voor mij persoonlijk om een dergelijk apparaat te kopen is om gewoon gitaar te kunnen spelen zonder een bult PC-hardware te starten terwijl ik de functies van nu heb.