PDA

View Full Version : Fender 70 reissue



Eric Clapton is God
11 juli 2003, 13:54
die heb ik nu, wat vind men ervan?

Negative K3 fan
11 juli 2003, 14:14
je bedoelt de mexicaanse?

Wilson
11 juli 2003, 17:45
ik speelde eergister op een japanse, klonk erg goed!

Ic3gl0vE
11 juli 2003, 18:12
ja iedereen wil wel eens met een japanse spelen ;)

Eric Clapton is God
25 augustus 2003, 12:18
het is een mexicaan idd

sash
25 augustus 2003, 12:22
Erg leuke gitaar alleen jammer dat mensen zou kicken op de slechte 3 punts hals constructie :)

LordRiffenstein
25 augustus 2003, 12:22
Ja een Mexicaanse wil ik ook wel eens bespelen, tenminste, als ze een goeie burito kan maken :roll:

LordRiffenstein
25 augustus 2003, 12:24
Erg leuke gitaar alleen jammer dat mensen zou kicken op de slechte 3 punts hals constructie :)

Ja die 3-punts bevestiging is ZO slecht dat Leo Fender die bij G&L nog eens opnieuw ging gebruiken :roll:

sash
25 augustus 2003, 12:26
Dat was een trademark kwestie, niet of het goed of slecht was.

LordRiffenstein
25 augustus 2003, 12:28
Dat was een trademark kwestie, niet of het goed of slecht was.

Verklaar ff, hier wil ik wel wat meer over weten!

sash
25 augustus 2003, 12:29
geen idee wat dat precies was, maar een aantal mensen op Harmony Central hadden het erover. Of in electric guitars of in de user reviews.

Het was in ieder geval iets heel lulligs tegenover Leo Fender.

Mithrandir
25 augustus 2003, 12:39
Goeie research sash ;)

Wouter J
25 augustus 2003, 13:12
Ik ben van plan om er ook een te kopen, een sunburst met rosewood toets.

Over die driepunts hals bevestiging. Op zich als het goed is uitgevoerd is het geen slecht idee maar de Kwaliteits controle van fender was midden jaren zeventig zo slecht dat de hals pockets te wijd werden uigefreesd, je had de hals met zes schroeven kunnen vast zetten en dan had hij nog geschoven.

Als je een strat uit die tijd met een Musicman Gitaar (ook uit die periode) vergelijkt dan zul je zien dat de hals van de Musicman veel steviger op zij plek zit om dat de hals pocket veel strakker zit.

Op de Fender die ik ga kopen is de hals pocket zo goed passend gemaakt dat ik de hals niet aan het shuiven kreeg.

musicmaniac
25 augustus 2003, 13:33
Heb zelf jarenlang een echte '70er gehad en die was klote... Nu hoor ik vaak dat de reissues goed zijn, eigenlijk ironisch..

Dude
25 augustus 2003, 17:10
geen idee wat dat precies was, maar een aantal mensen op Harmony Central hadden het erover. Of in electric guitars of in de user reviews.

Het was in ieder geval iets heel lulligs tegenover Leo Fender.

bewijst maar weer eens dat sash erg snel standpunten van mensen overneemt terwijl hij zelf TOTAAL geen benul heeft of het nou wel of niet zo is.... :-?

sash
25 augustus 2003, 17:37
Ah dus jij verwacht van mij dat ik zelf naar Amerika ga om research te doen. De botten van Leo Fender opgraaf om te kijken of daar nog wat te achterhalen is en gelijk ook maar ff een kijkje neem bij G&L om precies te vragen wat er nou aan de hand was :-?

Mithrandir
25 augustus 2003, 17:38
Dat is inderdaad wel het minste wat je had kunnen doen Sash :D

Bouke
25 augustus 2003, 19:47
Ik heb een japanse '70 reissue en da's een erg fijne gitaar (begin '90). Heb geen problemen met de 3-punts-bevestiging. Hij's flets geel.

Bouke

Eric Clapton is God
26 augustus 2003, 09:39
Ik heb totaal geen problemen met de 3 punts bevestiging. Hij speelt geweldig. Ik heb trouwens een zwart witte met maple neck.