PDA

View Full Version : Hallo!



Jasmini
21 december 2014, 18:41
Hallo,

Ik ben Jasmine, 21 jaar en student diergeneeskunde. Ik houd enorm veel van -alle- dieren (ik vang verwaarloosde katten op en rijd paard) en muziek (vooral Country, Folk & Americana). Het is pas vorig jaar dat ik in contact kwam met deze muziekstijl en ontdekte dat het hélemaal mijn ding is! Nu weet ik dat het niet echt een leeftijd is om te beginnen met gitaarspelen, maar ik zou dit erg graag leren! Ik hoop hier dus ook terecht te kunnen met mijn vragen :)

Vele groetjes,

Jasmine x

William Wobbes
21 december 2014, 18:54
Hoi Jasmini ik zou niet weten waarom 21 geen goede leeftijd is? Ik ben 32 en net begonnen! Leuk dat je ook begint! Waar kom je vandaan? En heb je al een gitaar?

Jasmini
21 december 2014, 18:57
Ik woon in Gent! Als ik bij m'n ouders zit in Wondelgem en op kot in Gent centrum :) Ik heb nog geen gitaar, ben nog een beetje aan het rondkijken op dit forum want ik ken er echt nog helemaal niets van... Ik zou 't ook zelfstandig willen leren, via een boek oid en dan misschien af en toe een lesje ter verduidelijking :D

William Wobbes
21 december 2014, 19:02
Wat betreft de aanschaf van een gitaar, ik heb het verkeerd gedaan. Ik ging eerst naar een muziekwinkel en liet me daar een gitaar verkopen. Met als resultaat een gitaar waar ik niet lekker op speel. Mijn tip zou zijn om rond te kijken bij gitaarscholen en daar eens wat lessen te nemen op verschillende gitaren. Zo kom je erachter wat voor jou goed aanvoeld.

Jasmini
21 december 2014, 19:06
Nee, ik denk ook dat mensen in een muziekwinkel gewoon graag verkopen en niet echt kijken naar wat het beste is voor die persoon in kwestie... Ik zit nu midden in de examens, dus de gitaar aanschaffen zal pas in februari zijn, maar tot dan wil ik wel al wat termen leren kennen! :)

Tobiasopdenbrouw
29 december 2014, 09:03
Hai Jasmini.

Met william eens - er is geen te oud.

Mbt boekje / les: ik had echt wel baat bij les. Online kan je wel veel oppikken, bijvoorbeeld justin guitar. Kies vooral niet te moeilijk, maar wel je eigen smaak zodat ze lol hebt van het resultaat.

beruk
29 december 2014, 20:56
Welkom! Gewoon proberen. Les nemen is een goed advies.
Voor je je gitaar kan kopen zijn deze Justin serie filmpjes de moeite waard:

https://www.youtube.com/watch?v=m1PRD0kMgI8&list=PLABBDFA15A88BA4ED&index=1

beruk
29 december 2014, 21:05
Edit: 1.46 krijg je aantwoord op je leeftijdskwestie:

https://www.youtube.com/watch?v=ZFEaGRfU52g