PDA

View Full Version : Welke basgitaar speelt eigelijk 't fijnst?



Rhinus
11 juli 2003, 12:55
Geluid maakt niks uit, maar welke speelt 't fijnst?

AntY
11 juli 2003, 13:03
is heel erg persoonlijk

basso vindt zijn jazz met 1 mm actie hardstikke lekker, ik zou hem in de gracht gooien als ik de actie niet kon verstellen :)

Venomer
11 juli 2003, 13:17
... welke speelt 't fijnst?

De mijne!
(En ik hou hem lekker zelf!) :stop:

bathmutz
11 juli 2003, 20:09
kheb een keer een franse kerel op een oude jazz zien spelen fretless met super lage actie, die speelde volgensmij ook erg lekker! :dance:

ja, en sowiezo als je een bas heb blijf je hem afstellen tot dat ie erg lekker speelt (inderdaad persoonlijk) dus zal iedereen wel zeggen dat zn eigen bas lekker speelt. :lol:

BathMutZ

Laus
11 juli 2003, 20:16
die hele strakke vigier basjes of van die hele zware alembics ofzo. doordat ze zo stijf zijn kun je alles met je actie en blijft het strak.

mijn basjes zijn niet zo strak maar dat wil ik helemaal niet.

soulbrother
11 juli 2003, 20:23
Volgens mij kun je elke bas lekker laten spelen! Ervan uitgaande dat de bas technisch gezien in orde is (rechte hals!) kun je met afstelling heel veel doen. De snaardikte is ook een belangrijk element (dunne snaren spelen zowieso lichter). Zelf je gitaar leren afstellen is echt geen overbodige luxe!

bassopotmus
11 juli 2003, 22:25
Damn Soulbrother speaks major shit..

Ja Anty, je hebt mijn JAzz nog nooit gezien, das pas insane lage actie, echt niets voor plectrum werk. Me Olp heeft nu een ietsjes hogere action, puur omdat ik nu wat agressieve muziek maak met me band, dus meer aanslag en springen en die ongein.

Maar om in de topic te blijven, vreemd maar waar, Fenders vind ik mega spelen. Zo'n lekker jazz neckje, WOEI!! Natuurlijk zullen ook merken die een jazz in de line hebben ook dat benaderen. Maar tot nu toe, een Fender.

Nog iets, wat speelt niet fijn?...een Stingray, maar ze klinken zo verdomde cool...

skabouter
12 juli 2003, 11:35
kheb eens op een schack gespeelt, en die was toch wel nagenoeg perfect
Fjazzies zijn ook altijd lekker
mijn yamaha BB-G5 vind ook perfect spelen, en mijn vriend heeft een 4 string OLP, en die is ook lang niet gek

ach jongens, bijna iedere bas kan je wel goed afstellen. en het is ook een kwestie van gewenning. als een bas slecht speelt, kan je er ook aan wennen.

koen_V
12 juli 2003, 13:45
Dit is een oooooooooooooh zoooooooooo hard persoonlijk toppic.
Iedereen zal hier wel een andere menig over hebben.

basswasp
12 juli 2003, 14:32
Dit is een oooooooooooooh zoooooooooo hard persoonlijk toppic.
Iedereen zal hier wel een andere menig over hebben.
Ik niet, ik ben het met Venomer eens dat mijn bas het lekkerst speelt :satisfie:

JoVe
12 juli 2003, 20:22
De fijnst spelende bas is de Warwick skabas.

Het is een 4-snarige FNA Jazzman van Bois Melange hout en hij staat bij de Musik-Produktiv. Ik was er laatst en dat ding vond ik toch wel zo ontzettend fijn spelen en had ook nog eens een lekker geluidje, jammer genoeg had en heb ik geen 1100 euro om hem te kopen :wink: .

M'n eigen Warwick speelt natuurlijk ook erg fijn maar dat is een vijfsnaar en ik moet toegeven dat vier over het algemeen iets comfortabeler is.

skabouter
12 juli 2003, 20:34
das misschien ook smaak, en kwestie van gewenning. ik vind 5 string lekkerder. ik zet mijn duim altijd op de B als ik er niet op speel, en dat veert lekker mee enzo.