PDA

View Full Version : introducing: A GIANT A GENIUS



mattihafler
21 december 2014, 08:37
Ondanks dat ik hier al wel een tijdje 'actief' ben, nooit de mogelijkheid genomen om mijn (main) band voor te stellen..

Stukje geschiedenis:

De bassist en ik zelf hebben altijd in de band Kill.Caress http://youtu.be/eBE5ggrHKI4 gespeeld. Toen deze band uit elkaar viel, zijn de drummer en andere gitarist (ik speel gitaar) bij Atlantis gaan spelen.
De zanger speelt tegenwoordig bij Mourn http://mournofficial.com
Samen met de bassist ben ik A GIANT A GENIUS begonnen.
Op zang kwam Gideon erbij, die altijd in Ni Hao gespeeld heeft.

Drummers hebben we veel gehad, heel veel!
Volgens mij zijn we begonnen met Jorg van undeclinable ambuscade.

Heden:
Zoals al gezegd hebben we vooral qua drummers veel wisselingen gehad. Denk dat we nu aan drummer nr. 8 zitten.
Buiten dat was de bezetting altijd heel stabiel. Was, aangezien begin 2014 de bassist er mee stopte.

Na flink wat audities hebben we Lesley (Wasted Bullet) in mogen lijven.

En vers bloed brengt ook hernieuwd enthousiasme.
Nu dus druk bezig met nieuw werk.
Midden 2015 is plan om nieuw werk op te gaan nemen, zodat we klaar zijn voor start van seizoen in augustus/september.

Dit nummertje is inmiddels al weer tijdje oud, maar geeft een goed beeld van de muziek:
http://youtu.be/jOkeRsPIICE

Voor wie het een like 'je wil geven (you are appreciated)
Www.Facebook.com/agiantagenius

Stukje feedback is natuurlijk altijd welkom!

Duhsjaak
22 december 2014, 08:29
Fijne band geworden.
Ik heb mijn bestaande YouTube account opnieuw beademd om duimpje omhoog te kunnen geven.
Gebruikersnaam, wachtwoord, verificatiecode. Zeg het maar, ik heb het allemaal naar tevredenheid van Het Grote Monster ingetypt, maar een beetje medewerking ? Ho maar.
Alors, gewoon een schouderklopje dan maar.
En een belofte voor een bakkie bier (or whatever) op mijn kosten, voor het geval we in de kroeg terecht komen.

178 posts, in 5 jaar? En dan openen met 'actief' zijn?
Geintje toch?
Vriendelijke groet, Gus

mattihafler
22 december 2014, 08:47
:) ik kijk altijd heel actief! Hihi

Thnx voor t schouderklopje!

Fusion
22 december 2014, 09:15
Sjongejonge moest even door de name dropping (van onbekende bands haha) en links heen worstelen, maar toch maar even geluisterd. Prima soundje, fijne zanger, lekker nummertje!

mattihafler
22 december 2014, 18:00
:D Thnx

Idd wel wat veel namedropping..woeps

Cageman
24 december 2014, 00:10
Vooral instrumentaal is alles dik in orde. De zang is ook "in orde", maar volgens mij kan de zanger wel wat pijn gebruiken, so to say. Beetje AmenRaiaanse slag mag er hier en daar wel in, bedoel ik dan. Zo'n sfeer straalt de muziek zelf ook uit.

Al met al best tof :).

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
24 december 2014, 05:13
Vooral instrumentaal is alles dik in orde. De zang is ook "in orde", maar volgens mij kan de zanger wel wat pijn gebruiken, so to say. Beetje AmenRaiaanse slag mag er hier en daar wel in, bedoel ik dan. Zo'n sfeer straalt de muziek zelf ook uit.

Al met al best tof :).

Loeters,

Merijn

Hi M.
Wil je me s.v.p. vertellen wat je met AmenRaaiaanse dingest bedoelt.
Ik kan mij daar totaal niets bij voorstellen. En ik leer graag wat bij....
Thanks!
Vriendelijke groet, Gus


(Sorry Matti)

mattihafler
24 december 2014, 09:51
Geen probleem Gus. Ik zal M voor zijn en het antwoord vast geven :)

Hij doelt op zang a la Colin van de band Amen Ra

Cageman
24 december 2014, 09:53
Hi M.
Wil je me s.v.p. vertellen wat je met AmenRaaiaanse dingest bedoelt.
Ik kan mij daar totaal niets bij voorstellen. En ik leer graag wat bij....
Thanks!
Vriendelijke groet, Gus


(Sorry Matti)

AmenRa is een Belgische band ergens in hetzelfde genre als A Giant a Genius. Ze beweren dat hun muziek een muzikale vertolking van pijn is. Ik heb ze nu drie keer live meegemaakt en vind dat zeker geen totale onzin.


https://www.youtube.com/watch?v=wNuoQO276yE

Met een AmenRaiaanse slag bedoel ik dus dat de zanger van AGaG wel wat vaker wanhopig mag blèren/krijsen :).

Cageman
24 december 2014, 10:05
Geen probleem Gus. Ik zal M voor zijn en het antwoord vast geven :)

Hij doelt op zang a la Colin van de band Amen Ra

Gheghe, je was me inderdaad voor xD.

Duhsjaak
24 december 2014, 10:20
Dit is inderdaad heel bijzonder. En dank voor de uitleg.
Als ik ooit muziek ben tegengekomen die in het uitbeelden van spleen de kroon spant, dan is dit het wel.

Ik kende de band totaal niet. Het ironische is dat ik ooit Sun Ra aan de telefoon heb gehad. In een tijd dat vliegen niet echt voor de gewone man was.

Hij ervoer zoveel pijn, dat hij een heel oeuvre heeft gebaseerd op de veronderstelling dat een bepaald deel van de mensheid (in ieder geval de negers) de aarde zouden ontvluchten en op een andere planeet een nieuw bestaan zouden opbouwen.
De man heeft zijn hele leven hierin oprecht geloofd en zich aan die gedachte gewijd.
YouTube maar eens op Space is the place. The MC5 waren echt giga onder de indruk/invloed van deze man.
Ik vraag mij af of dat Ra uit AmenRa daar ook iets mee te maken heeft. Zal eens kijken of ik daar achter kan komen.

Ik vind Amen Ra totaal niet mijn muziek, maar ik ben vreselijk onder de indruk van de zeggingskracht van de band. Wàt een power!
Food for thought.
Dank jullie allebei!
Vriendelijke groet, Gus