PDA

View Full Version : electro harmonix b9



spike67
17 december 2014, 16:35
Hallo

wat zijn jullie ervaringen met de electro harmonix b9 organ machine?

Mitch
17 december 2014, 21:19
Nul komma nul, maar de demo's zijn erg leuk. Het broertje, de C9 is ook al uit en die vind ik geloof ik nog leuker.


https://www.youtube.com/watch?v=oZKVPzRyn50

Jan Buurman
17 december 2014, 22:40
Ik vind hem super maar ik bezit niet de technieken om hem zo overtuigend te laten klinken denk ik.....

Little Jay
17 december 2014, 23:25
Ik heb er één, langzaamaan begin ik 'm live ook te gebruiken (bleef toch een beetje een gimmick). Het is een lastig pedaal, want intervallen van een kleine secunde (denk aan 7#9 akkoorden, maar ook maj7 etc.) heeft 'ie moeite mee, dus dat heeft gevolgen voor je spel. Maar ik begin het wel een steeds cooler pedaal te vinden! Heb nu als extraatje uitgevonden dat je met een chorus pedaal in de hoogste stand heel tof een Leslie kunt simuleren! Een compressor pedaal helpt bij het triggeren.

M'n band heeft geen toetsen, dus is wel heel tof om hammond partijen te kunnen spelen af en toe.

telerocker
18 december 2014, 01:46
Ik vond de B9 al verdraaid leuk, maar de C9 heeft ook een aantal te gekke sounds . Ik vrees dat het wel flink oefenen wordt om organlike te spelen.

Jan Buurman
18 december 2014, 11:05
.......Ik vrees dat het wel flink oefenen wordt om organlike te spelen.
Dat bedoel ik....

mountainman
18 december 2014, 13:03
Ik zou voor de C9 gaan, al was het alleen maar om het Deep Purple orgel. :mmmm:

Yngwie79
18 december 2014, 13:33
Vond de demo's erg goed klinken, maar na gister even geprobeerd te hebben vond ik 'm tegenvallen. Erg vet dat je er akkoorden mee kunt spelen, en de geluiden die erin zitten zijn best goed. Maar ik hoorde te veel glitches en akkoorden die niet gelijkmatig uitdoven (maar noot voor noot). Je moet echt je speelstijl (niet alleen je keuze van noten maar ook je aanslag) aanpassen aan het pedaal. Daar ben ik te gemakzuchtig voor.

muziekschuur
18 december 2014, 13:34
Soooooo yesterday man......

And you're talking like a fossile dude....

Take my advice.... Get a life...

mountainman
18 december 2014, 23:14
Vond de demo's erg goed klinken, maar na gister even geprobeerd te hebben vond ik 'm tegenvallen. Erg vet dat je er akkoorden mee kunt spelen, en de geluiden die erin zitten zijn best goed. Maar ik hoorde te veel glitches en akkoorden die niet gelijkmatig uitdoven (maar noot voor noot). Je moet echt je speelstijl (niet alleen je keuze van noten maar ook je aanslag) aanpassen aan het pedaal. Daar ben ik te gemakzuchtig voor.
Jammer, maar zou een compressor ervoor geen oplossing kunnen zijn?

purplejohn
19 december 2014, 00:05
Ik word er iedere keer weer nat van als ik hem hoor. Ga hem echt een keer proberen. Hopelijk een stapje dichter bij mijn idool en naamgenoot.

Little Jay
19 december 2014, 07:57
Jammer, maar zou een compressor ervoor geen oplossing kunnen zijn?

Ja. Dat is wat ik doe, een compressor helpt.

Geronimonl
24 december 2014, 00:49
Ik heb sinds vorige week de C9. Zat al een tijdje te kijken naar de B9, tot ik ineens een tip kreeg dat er een nieuwe kwam.

Ben er nog mee aan het stoeien, maar er zitten leuke sounds in. En ja, een compressor helpt. En nee, noten niet benden of vibreren. En fretbuzz is een no-no.

www.youtube.com/watch?v=oZKVPzRyn50