PDA

View Full Version : KOCH multitone: serial en parallel effects loop? ? ?



Baker
11 juli 2003, 11:00
Aan de achterkant van mijn amp heb ik 2 effect loops, een serial en een parallel. Handleiding:

SERIAL EFFECT LOOP SEND. This jack provides a bufferd mono output from the pre amp and can be used in conjunction with the RETURN.

SERIAL EFFECT LOOP RETURN. This jack inputs external inprut (direct + effects) directly to the power amp and automatically disconnects the pre amp.

Betekent dat dat ik van mijn amp dus ALLEEN de eindtrap kan gebruiken en als pre-amp de lin6 POD of een andere pre amp kan gebruiken? (mocht ik dat willen, maar dat wil ik natuurlijk niet) Als ik het goed heb gebruik ik dan alleen de return, en niet de send. klopt dat?

En als ik gewoon een pedaaltje (chorus ofzo) wil gebruiken, moet ik dan de serial of de parallel loop gebruiken?

kokeleko
11 juli 2003, 11:11
Met een pedaaltje in de loop zou ik de parallelversie nemen, de naam zegt het al. Je direkte gitaar geluid blijft met een parallele loop 100% intact , dus moet je je FX level van je pedaaltje op 100% effect ( dat houdt in dat er geen direkt gitaargeluid uit je pedaaltje mag komen alleen fx, i.v.m. fase verschuiving) zetten , en met de mix-regelaar op je amp het gewenste effect toevoegen. Met een loop in serie is het anders , daarmee gaat je originele gitaargeluid helemaal door je fx-doos, en daarmee hangt je geluids kwaliteit af van je fx-doos.

kokeleko
11 juli 2003, 11:14
O, ja en als je een andere preamp wilt gebruiken , gebruik je alleen de return van je amp, moet je wel je fx-mix regelaar iets open zetten, anders hoor je niks :-D

Baker
11 juli 2003, 11:25
O, ja en als je een andere preamp wilt gebruiken , gebruik je alleen de return van je amp, moet je wel je fx-mix regelaar iets open zetten, anders hoor je niks :-D

Precies, dat dacht ik dus al, maar dan wel de serial toch?

kokeleko
11 juli 2003, 12:12
Moet je ff proberen, als je de serial gebruikt moet ie ( fx-mix)waarschijnlijk helemaal "open", parallel volgens mij ook, op mijn amp wel tenminste( H&K Duotone), succes.

dml
11 juli 2003, 13:33
Hee Michel,

Er zijn meerdere mogelijkheden.
Gebruik je een externe preamp dan kun je de output van de POD direct aansluiten op de Serial FX Loop Return, de master volume knop van de Multitone werkt dan gewoon ook nog.
Stop je de POD in de Parallel FX Loop Return, dan regel je met de Reverb/Mix-knop aan de voorkant het inkomende volume van de POD, ook dan werkt de Master Volume ook nog.

Als je een chorus pedaal gebruikt kun je beide FX-loops gebruiken.
Gebruik je de parallele dan moet je de FX-mix op je choruspedaal op 100% wet zetten, met de Reverb/mix-knop op de amp regel je de hoeveelheid chorus. Let wel, de ingebouwde reverb wordt gebypassed als je de parallele FX loop gebruikt!!!
Nog een nadeel van de Parallel FX loop: als je bijv. het choruspedaal er in zet (100% wet op pedaal, 50% wet op amp) krijg je een soort uit-fase geluid, beetje nasaal. Dus ik adviseer je een goede kwaliteit (Carl Martin, Fulltone, TC) chorus te kopen en deze in de Serial FX loop te pluggen en de mate van FX op het choruspedaal te bepalen. Dit geeft in jouw geval de beste geluidskwaliteit.
Ook met een simpele Boss chorus is het signaalverlies niet tot nauwelijks waarneembaar.

Maiden Michiel
28 juli 2003, 16:56
Maar je kunt er ook multieffects op aansluiten? Bv G major?

dml
29 juli 2003, 04:03
Nee, je kan er alleen een POD op aansluiten.










NATUURLIJK NIET, alle FX zijn mogelijk, ook een Gmajor.

Maiden Michiel
29 juli 2003, 12:42
Ok, bedankt voor je sarcastische reactie!

dml
29 juli 2003, 13:09
Te koop: Gmajor.....

SchaapOpJeHoofd
29 juli 2003, 13:30
www.gitaarmarkt.nl




Maar hoeveel wil je ervoor hebben? :D

dml
29 juli 2003, 15:01
Doe een bod boven 325, zou ik zeggen.

En dan niet zo'n "ik-ben-heel-erg-wijs-op-gitaar-forum-bod" van 1 euro meer. :-D :-D :-D :o :o :o

Maiden Michiel
4 augustus 2003, 18:52
Maar even 1 vraagje nog: als ik een fx loop heb dan heb ik dus geen extra preamp nodig he?