PDA

View Full Version : Tri Stereo Chorus sound



ateng
15 december 2014, 16:16
Ik wou dat ik een Songbird of een DynoMyPiano TSC in mn rack had hangen! Die sound van Landau in de jaren 80 was zo lush en crystal clean... i love his cheesy cleansound!
Ik heb geprobeerd een TSC te simuleren... mijn GX-700 in een ModPro. Het komt dicht in de buurt en in combinatie met detune, stereo delay en veel galm is het helemaal Landau cleansound!

https://soundcloud.com/mdjababoe/tri-stereo-chorus

dml
16 december 2014, 10:23
Bestellen maar!!

http://fulltone.com/products/80s-rack-chorus

ateng
16 december 2014, 11:23
Hahaha no way $1299 (ex shipping) voor een chorus! Kreeg al een mail van Luca eigenaar van Shiva en vroeg of The Wave tri chorus niet wat voor me is... 1200 euro nee laat maar :)

apekop
16 december 2014, 11:25
zo wat een prijs zeg! Die Landau Tri Chorus sound is te gek! Maar om er nu speciaal een aparte 19" chorus voor te kopen en die altijd mee te zeulen...Zou handig zijn als zoiets in pedaal vorm verkrijgbaar was, zoveel knoppen zijn het nu ook weer niet.

dml
16 december 2014, 12:02
Zelfs met mijn GP-10 kom ik heel aardig in de buurt:
Stereo Chorus - rate = 10; depth = 100
Stereo Pitch shifter - fine left = +12 cents; fine right = -12 cents.
Het loopt me dan dun door de broek :mmmm:

apekop
16 december 2014, 12:29
Ik heb zelf geen GP-10 maar een Axe fx. Hoe heb je de pitch shifter en de chorus geschakeld? gewoon achter elkaar (in serie)? en heb je eerst de pitch shifter en dan de chorus of andersom?

dml
16 december 2014, 12:55
In serie, eerst de pitch shifter, dan de chorus. Andersom kan ook, het is maar net wat je mooier vindt klinken.

ateng
16 december 2014, 13:48
Voor clean heb ik de pitch links +13 en rechts -11 en voor lead +7 en -7
Heb de stereo chorus van mijn GX-700 direct na mijn preamp dus die is wel in serie. De ModPro tri chorus heb ik voor de SPX90 detune en beide aangesloten aan een linemixer dus parallel. Door de stereo chorus er bij te combineren maakt het juist meer lush zeg maar.

Dus Preamp > GX-700 > ModPro > SPX90 > SDE330 > poweramp

dml
16 december 2014, 14:52
Instant gay-sound :blast:

Een beetje gay is best okay.

ateng
16 december 2014, 21:50
Bij mij is het tasteful ;)

dml
17 december 2014, 00:38
Om die single note partijen nog wat aan te dikken met Landau-saus: meteen na de preamp een mono delay 50 msec, feedback 0%, 50/50 dry/wet.

morris
17 december 2014, 19:44
De modpro komt heel aardig in de buurt, zeker in een mix! Ik heb inmiddels de Fulltone TERC en moet dan toch wel eerlijk bekennen dat de TERC wel even andere koek is. Zeker bij leadsounds door de TERC is dit 100% de sound zoals op bijv. Repeat Offender of Rush Street van Richard Marx. Wooahhh.... Ik noem het maar Guilty Pleasure ;-)

Morris
ps mocht er nog iemand een ModPro willen, ik sta open voor een goed bod ander leuk spul...

ateng
17 december 2014, 22:59
Aaaagh te gek Morris dat je de TERC hebt!! Ik vind die ook meer mijn ding dan The Wave van Shiva hoor. De TERC is gebaseerd op de DynoMyPiano die Landau toen ook gebruikte en die is minder flangerachtig dan de Dytronics CS 5 die Lukather had.
Alleen de Modpro vind ik m net niet TSC maar in combinatie met een CE-2, Arion achtige chorus kom je al aardig dicht in de buurt.

Heb je de TERC ook vergeleken met je ModPro? En zo niet zou je dat een keer willen doen?

morris
18 december 2014, 14:52
Zeker heb ik dat vergeleken, maar je doelt waarschijnlijk op soundclipjes ;-) ik kan er wel een paar maken volgende week of zo.
Wat hoor je het liefst? Alleen terc met een clean en overstuurd signaal? Of met wet fx erbij? Ik kan evt. ook nog een ce2 bij de modpro erbij gooien? U vraagt, wij draaien ;-)


Aaaagh te gek Morris dat je de TERC hebt!! Ik vind die ook meer mijn ding dan The Wave van Shiva hoor. De TERC is gebaseerd op de DynoMyPiano die Landau toen ook gebruikte en die is minder flangerachtig dan de Dytronics CS 5 die Lukather had.
Alleen de Modpro vind ik m net niet TSC maar in combinatie met een CE-2, Arion achtige chorus kom je al aardig dicht in de buurt.

Heb je de TERC ook vergeleken met je ModPro? En zo niet zou je dat een keer willen doen?

ateng
18 december 2014, 15:40
Alleen de TERC clean/overstuurd en de Modpro clean/overstuurd dus echt een vergelijking maken... met een A/B switch of zo.

Tis dat je in het zuiden des land woont want anders had ik live willen horen ;)

morris
18 december 2014, 17:55
Ok, ik zal volgende week eens wat A/B clipjes maken. En je bent altijd welkom in os sjoan limburg hoor! ;-)

ateng
18 december 2014, 22:23
Ik moet regelmatig in het zuiden optreden... laatst nog in Weert. Dus wie weet!

Dirk_Hendrik
19 december 2014, 11:10
Bestellen maar!!

http://fulltone.com/products/80s-rack-chorus

Interessant.
Met de info die Fuller geeft over dit ding kun je concluderen dat het apparaat in de EU niet eens verkocht mag worden.

obiwanjacobi
19 december 2014, 11:15
Interessant.
Met de info die Fuller geeft over dit ding kun je concluderen dat het apparaat in de EU niet eens verkocht mag worden.

Hoezo?

Als ik de foto van de binnenkant zie, zijn er nog wel wat verbeterpunten...

Dirk_Hendrik
19 december 2014, 11:33
Hoezo?


http://ec.europa.eu/enterprise/policies/european-standards/harmonised-standards/restriction-of-hazardous-substances/index_en.htm

Het feit dat Fuller zegt genoeg MN3007 chips te hebben gesourced zegt automatisch dat z'n apparaten dus non-RoHS componenten bevatten. Dat betekent dat het apparaat dus ook geen valide CE markering kan hebben.

Nu zullen velen bij het lezen van het bovenstaande denken "zit niet zo te zeiken", het is maar een chorus. Denk op dat moment dan eens na aan welke regels je je wél houdt en waarom je die ineens geen gezeik vind.

Dirk_Hendrik
19 december 2014, 11:44
geweldig...!
Kijken we op de site van Erik Haar:
http://www.haarguitars.com/product/80s-rack-chorus/
dan staat daar in de beschrijving ineens het woordje "Thomann". (Tussen Center en Right).

Kijken we op de Thomann site, dan zien we dat niet:
http://www.thomann.de/nl/fulltone_that_80s_rack_chorus.htm

Totdat we die text knippen en plakken in een text editor:

Fulltone That 80s Rack Chorus, Custom Shop, e-guitar effect, chorus, stereo, rack-mounted, 19", 1HE,
controls for: Left, Center, thomann Right, and Speed, Line/Instrument switche, effect
On/Off switch, stereo/mono switch, Preset/Manuel mode, XLR/jack input, 2x XLR/jack output


Conclusie,
Erik gebruikt de site van Thomann voor z''n websitecontent.

morris
19 december 2014, 12:52
Zit niet zo te zeiken man ;-)

Bernardduur
19 december 2014, 13:39
geweldig...!
Kijken we op de site van Erik Haar:
http://www.haarguitars.com/product/80s-rack-chorus/
dan staat daar in de beschrijving ineens het woordje "Thomann". (Tussen Center en Right).

Kijken we op de Thomann site, dan zien we dat niet:
http://www.thomann.de/nl/fulltone_that_80s_rack_chorus.htm

Totdat we die text knippen en plakken in een text editor:

Fulltone That 80s Rack Chorus, Custom Shop, e-guitar effect, chorus, stereo, rack-mounted, 19", 1HE,
controls for: Left, Center, thomann Right, and Speed, Line/Instrument switche, effect
On/Off switch, stereo/mono switch, Preset/Manuel mode, XLR/jack input, 2x XLR/jack output


Conclusie,
Erik gebruikt de site van Thomann voor z''n websitecontent.

Prachtig! Thomann zal expres dat soort woorden ertussen zetten om dit soort gebruik te voorkomen. Dat hen dat niet is opgevallen.....

ateng
20 december 2014, 01:22
Zoveel zal het toch niet kosten om een partij naar europa te laten verzenden? In de US kosten ze ongeveer €1057 en hier dus €1399.

Dirk_Hendrik
20 december 2014, 09:36
Sales tax ligt in US tussen de 5 en 10%. Da's heel wat anders dan die 21% BTW van ons.

dml
20 december 2014, 10:15
Hmmm, als ik 'm bij Thomann zou bestellen, betaal ik maar € 1.114,87 :)

apekop
20 december 2014, 11:06
Je moet wel een erge Chorus purist zijn om dat voor een chorus te betalen.

Dirk_Hendrik
20 december 2014, 11:39
Och, als je ziet watvoor absurde bedragen sommigen betalen voor een simpele fuzz, buffer of booster... is dit ding verhoudingsgewijs knap netjes geprijst :soinnocent:

showband
20 december 2014, 12:57
http://ec.europa.eu/enterprise/policies/european-standards/harmonised-standards/restriction-of-hazardous-substances/index_en.htm

Het feit dat Fuller zegt genoeg MN3007 chips te hebben gesourced zegt automatisch dat z'n apparaten dus non-RoHS componenten bevatten. Dat betekent dat het apparaat dus ook geen valide CE markering kan hebben.

Nu zullen velen bij het lezen van het bovenstaande denken "zit niet zo te zeiken", het is maar een chorus. Denk op dat moment dan eens na aan welke regels je je wél houdt en waarom je die ineens geen gezeik vind.

als je NOS stock componenten gebruikt. En die keurig in een apparaat soldeert met een RoHS compliant proces. Dan is het totaal geen probleem om daar CE op te zetten. Jouw productieproces is immers compliant. Correct verkregen hergebruikt hout mag je ook nog steeds mahonie in stoppen. Het kost alleen meer documentatie. PRS heeft volgens mij van die series met verboden houtsoorten.

Je moet wel uitkijken of de componenten de hogere soldeertemperatuur van loodvrije soldeer aankunnen, maar verder is er geen probleem om een legaal apparaat met old stock te produceren. Het is overigens nog te bewijzen dat een MN3007 chip lood bevat en dat er dus helemaal geen probleem is.

dml
20 december 2014, 13:15
Je moet wel een erge Chorus purist zijn om dat voor een chorus te betalen.

Die kunnen we aan de Dikke Van Dale voor Gitaristen editie 2014 nog net toevoegen: Choruspurist.

Dirk_Hendrik
20 december 2014, 14:38
als je NOS stock componenten gebruikt. En die keurig in een apparaat soldeert met een RoHS compliant proces. Dan is het totaal geen probleem om daar CE op te zetten. Jouw productieproces is immers compliant. Correct verkregen hergebruikt hout mag je ook nog steeds mahonie in stoppen. Het kost alleen meer documentatie. PRS heeft volgens mij van die series met verboden houtsoorten.

Je moet wel uitkijken of de componenten de hogere soldeertemperatuur van loodvrije soldeer aankunnen, maar verder is er geen probleem om een legaal apparaat met old stock te produceren. Het is overigens nog te bewijzen dat een MN3007 chip lood bevat en dat er dus helemaal geen probleem is.

Ga er gerust vanuit dat er lood in zit. Sterker nog, ga er vooral van uit dat er lood in zit. Op het moment dat jij als fabrikant een aanklacht aan je broek krijgt is het certificeringsproces om alsnog aan te tonen dat het niet zo is ineens heel lastig en vooral heel duur. Voor het gemak aan nemen dat je goed zit kan je dus een dito kouwe kermis opleveren.

En als Henkje of Pietje met z'n produktie van 10 custom apparaten per jaar niet geheel compliant is... ben ik de laatste waarvan je wat hoort. Maar een Fulltone met z'n wereldwijde afzet pleegt hier wat men in de wet een economisch delict noemt. Fulltone zou, gezien het formaat van z'n onderneming, zich bewust moeten zijn dat dit het geval is.

morris
21 december 2014, 11:50
Ga er gerust vanuit dat er lood in zit. Sterker nog, ga er vooral van uit dat er lood in zit. Op het moment dat jij als fabrikant een aanklacht aan je broek krijgt is het certificeringsproces om alsnog aan te tonen dat het niet zo is ineens heel lastig en vooral heel duur. Voor het gemak aan nemen dat je goed zit kan je dus een dito kouwe kermis opleveren.

En als Henkje of Pietje met z'n produktie van 10 custom apparaten per jaar niet geheel compliant is... ben ik de laatste waarvan je wat hoort. Maar een Fulltone met z'n wereldwijde afzet pleegt hier wat men in de wet een economisch delict noemt. Fulltone zou, gezien het formaat van z'n onderneming, zich bewust moeten zijn dat dit het geval is. bijzonder interessant dit. Pffff... Zullen we weer back on topic? De titel is Tri Chorus Sound en niet Tri Chorus Loodgehalte.

Dirk_Hendrik
21 december 2014, 11:57
Ja. Weer omtopic.
Maar als jji iets niet interessant vind is dat wel jouw mening en kun je je ongenoegen per PM spuien. Zeker als het ook gewoon antwoord is op commentaar in hetzelfde topic. Draadjes gaan niet altijd zoals Morris dat wil.

ateng
23 december 2014, 12:19
Maar laten we inderdaad on topic blijven 😉

Hoe heb je je TERC in de keten aangesloten? In serie met je preamp of ook via een line mixer?

groovieguitarguus
24 december 2014, 23:24
Vrolijk kerstfeest!!!!

morris
30 december 2014, 18:55
Zoals beloofd Ateng (en iedereen die nog meer geďnteresseerd is in een lood ehh luistertest), hierbij een vergelijking tussen de ModPro en de Terc:
https://soundcloud.com/morris-adriaens/test-mod-pro-vs-terc

Ik heb even snel wat cleane en OD dingen ingespeeld, eerst hoor je altijd de ModPro, daarna de TERC met (ongeveer) hetzelfde stukje. Wat je hoort is Gitaar-Amp-Torpedo- TERC of ModPro in serie-mengtafel-Cubase.
Geen EQ of andere FX.

Vooropgesteld, het klinkt wat raar, want dit is eigenlijk niet de manier waarop de Trichorus moet worden ingezet, hier hoort nl. pitch shift, compressie en reverb+delay bij, maar het geeft wel een goed idee hoe de ModPro en de Terc van elkaar verschillen.

Ik vind de ModPro stiller, maar wel veel minder 3d. Bovendien neemt ie behoorlijk wat laag weg en voegt ie wat hoog toe. De TERC daarentegen ruist wat meer (en niet zo zuinig), maar klinkt in mijn beleving veel organischer, dikker en meer 3d. Lush is denk ik het goede woord ;-) .

Maar ik ben benieuwd wat jullie allemaal horen!

btw. Als ik hier mijn DBX160x voor zet, en pitch, reverb en delay bij mix, klinkt het pas echt zoals het zou moeten. Probeer ik volgende week nog even tijd voor te maken ;-)

Morris

apekop
30 december 2014, 21:50
bedankt voor de samples. Het lijkt net alsof bij de Terc een wat sterkere en wat wijdere pitch shift/zweving/modulatie depth zit. Vooral hoorbaar bij het cleane stuk.

guitaraddict
31 december 2014, 13:04
Als ik hier mijn DBX160x voor zet, en pitch, reverb en delay bij mix, klinkt het pas echt zoals het zou moeten. Probeer ik volgende week nog even tijd voor te maken ;-)


Die Mod pro haalt inderdaad wel veel bas weg . De tri chorus is geheel analoog denk ik , niet ?

Ben heel benieuwd naar de hele keten, wil ik graag eens horen.

Alf

ateng
3 januari 2015, 15:26
Hey Thanx Morris!

De TERC klinkt inderdaad voller en meer lush.
Als ik alleen de ModPro gebruikt klinkt het dunner dan in combinatie met een stereo chorus ervoor net als wat jij ervaart.
Ik denk dat ik aardig in de buurt ben om een TSC na te bootsen dus twijfel nog heel erg om een TERC of The Wave te kopen.