PDA

View Full Version : HNAD H&K Statesman Quad EL84



joh@ndederde
12 december 2014, 22:16
Eindelijk eindelijk eindelijk..... Een aantal maanden geleden de 2e hands een Hughes & Kettner Statesman Quad EL84 gekocht. Helaas bleek al snel dat de versterker niet in orde was, dus naar de reparateur gebracht. Hier werd al snel bekend dat de travo kapot was en dus vervangen moest worden. Helaas een levertijd van dik een maand. Al met al, niet echt meer een happy NEW amp day, maarja. Hij is om te smullen en dat deel ik graag met jullie.

https://lh4.googleusercontent.com/-0pH2CxoGxx4/VItYtZHYI1I/AAAAAAAAAQM/b7sm8DK-AlQ/w574-h765-no/20141212_195216.jpg

Naast de travo zijn ook de buizen en wat zekeringen werk vervangen, al met al niet echt een goedkoop grapje, maar het loont zich in een te gekke amp. Mooi clean, warm maar met een lichte sprankel, en ja een te gek overdive kanaal die ik zeker ga gebruiken. Op andere amp maakte ik daar geen gebruik.

In ieder geval, ik ben weer zo blij als een kind met een doos Star Wars Lego.

pasqual
12 december 2014, 23:08
Mooie versterker. Ik heb zelf de EL34 head versie met een 212 cabinet. Erg goeie sounds zitten hierin. Jammer dat je meteen met een hoop problemen zat en de kosten die daar mee gemoeid waren. Hopelijk is alles nu in orde? Veel plezier ermee!

miyaru
12 december 2014, 23:48
Mooie versterker, veel plezier ermee - lekker experimenteren nu met het nieuwe bakkie man!!!!

Robin.

joh@ndederde
13 december 2014, 01:03
Hij klinkt nu als een klok! Toen ik haar kocht was het volume rendement 25-35%. Daarna was het alleen maar oversturing. Nu begint ie te breken bij 75% volume. Dus de beste man heeft goed zijn werk gedaan. Komend weekend maar mee met bandrepetitie, kan ik haar even goed op der flikker geven :-)

telerocker
13 december 2014, 01:14
Gefeliciteerd. Had ooit de Quad, naast twee andere amps nu ook twee Statesman EL-34 tops (eentje als backup).

Baker
13 december 2014, 07:44
Hee wat leuk! Die heb ik ook!
Het is best een veelzijdig ampje. Gaat hard zat (voor mij zelfs nog wat te hard soms)
Slikt goed pedalen en is lekker handzaam.

Veel plezier ermee!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/4766418/statesman.jpg

joh@ndederde
14 december 2014, 17:51
Vandaag in de oefenruimte gebruikt met één van m'n bands. Damn wat een volume, wat een geluid, heerlijk!!! Ben er echt super blij meer, en de klank is precies goed, zit lekker in de band mix. Man man, wat ben ik blij met deze amp!

telerocker
14 december 2014, 18:12
Vandaag in de oefenruimte gebruikt met één van m'n bands. Damn wat een volume, wat een geluid, heerlijk!!! Ben er echt super blij meer, en de klank is precies goed, zit lekker in de band mix. Man man, wat ben ik blij met deze amp!

Is echt een leuke grab and go-amp met volwassen sounds. Ik vind de Statesman persoonlijk fijner dan de Tubemeisters, alhoewel die veel meer toeters en bellen hebben.