PDA

View Full Version : Kleinere versterker voor thuis



rik-92
12 december 2014, 10:44
Ik woon sinds kort in een appartement met wat buren. Om hier rekening mee te houden ben ik van plan een kleinere versterker aan te schaffen.

Nou ben ik uitgekomen op een Orange Micro Terror, alleen de 1x8 cab die erbij komt spreekt me niet aan. Nou zat ik te denken aan een 1x12 of een 2x10 cabinet voor de Micro Terror.

Mijn budget ligt rond de 200 euro voor de cab, dus wat zouden jullie suggesties zijn?

Ook suggesties voor eventuele andere versterkers zouden welkom zijn, ik heb een totaal budget van rond de 350 euro. Wel ben ik op zoek naar het liefst een buizen klank, daarom dat ik de Micro Terror heb gekozen voor zijn buizen pre-amp.

tommus42
12 december 2014, 11:06
Zag de microterror, wat een schatje:), maar een ss-eindtrap, houdt het op bij mij. Ben zelf erg blij met een Marshall class-5, veel te luid voor thuis, maar er zit een volumeknop op.
Met jouw budget zou ik een volledig buizen 5W versterker(top) kopen met een mooi cabinet. 1x12 of 2x12, met je favoriete luidspreker.
De Marshall heeft ook nog een powersoak plus filtertje voor koptelefoon gebruik.

telerocker
12 december 2014, 11:31
Die Microterror klinkt echt leuk voor het geld, gewoon doen. Kijk eens naar Harley Benton en Fame 1x12 cabinets. Voor nog geen 100 euro heb je er eentje.

rik-92
12 december 2014, 11:57
Die Microterror klinkt echt leuk voor het geld, gewoon doen. Kijk eens naar Harley Benton en Fame 1x12 cabinets. Voor nog geen 100 euro heb je er eentje.

Ik zat toevallig net wel naar een Harley Benton G212 Vintage te kijken. Hier zitten 2 Celestion Vintage 30 speakers in en dat is wel een beetje de kant die ik op wil. Alleen heb ik geen ervaring met Harley Benton, ik weet dat het het huismerk van Thomann is. Maar is het ook een beetje kwaliteit?

Ik denk dat ik hier met mijn budget dan een Micro Terror op ga zetten.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g212_vintage.htm

telerocker
12 december 2014, 13:09
Verwacht voor dat geld geen gezwaluwstaard topcabinet, maar een redelijke box voor the money. Volgens mij zegt Orange MINIMAAL 4 ohm out, dus een 8 0hm cabinet kan.

rik-92
12 december 2014, 13:11
Verwacht voor dat geld geen gezwaluwstaard topcabinet, maar een redelijke box voor the money. Volgens mij zegt Orange MINIMAAL 4 ohm out, dus een 8 0hm cabinet kan.

Heb wat reviews opgezocht en die zeiden inderdaad hetzelfde. Maar het geluid van die Celestion Vintage speakers vind ik wel fijn.

Ahh oke dan moet het helemaal goed komen! Bedankt voor de tips.

Jasper.
12 december 2014, 14:09
Heel leuk voor het geld die HB G212 Vintage. Ik speel erover met mijn Mesa Dual Rectifier en dat klinkt prima.

BamBuFan1
12 december 2014, 18:05
Ik ben hier erg gelukkig mee in mijn bovenwoning (http://www.blackstaramps.com/products/ht-1r/).

nico verduin
12 december 2014, 18:17
Nooit geen ruzie meer met de buren :) incl buizen reverb en buizen tremolo :)
http://www.verelec.nl/?page_id=29

Mitch
12 december 2014, 20:42
Micro terror met een transistor eindtrap: prima voor thuis! Iets ruimer speakertje, 10 of 12" en die dan van de grond af houden en je hebt een vol geluid op bescheiden volume.

jahallozeg
13 december 2014, 09:49
fender vibrochamp xd. Geweldig klein versterkertje standje 4 is proma Indien verkijgbaar

Brum
13 december 2014, 10:17
Ik ben hier erg gelukkig mee in mijn bovenwoning (http://www.blackstaramps.com/products/ht-1r/).

D'n deze....

Jasper.
14 december 2014, 16:11
Damn, ik krijg nu ook GAS voor een micro terror. Graag reviewtje als je hem hebt :D

Hoe slikt hij pedaaltjes? Op zichzelf heeft hij denk ik niet genoeg gain voor wat ik er oa mee wil doen.

rvorkink
14 december 2014, 17:33
Nooit geen ruzie meer met de buren :) incl buizen reverb en buizen tremolo :)
http://www.verelec.nl/?page_id=29

Uhhh, nooit geen, is volgens mij altijd. ;-)

rik-92
15 december 2014, 10:39
Damn, ik krijg nu ook GAS voor een micro terror. Graag reviewtje als je hem hebt :D

Hoe slikt hij pedaaltjes? Op zichzelf heeft hij denk ik niet genoeg gain voor wat ik er oa mee wil doen.

Ik ben op het moment wat dingentjes aan het verkopen om geld bij elkaar te krijgen zodat ik er meteen een 2x12 cab bij kan kopen, van wat ik heb gehoord krijg je daarover een beter geluid dan over een 4x12 met de micro terror.

Speeddemon
15 december 2014, 21:50
Heel leuk voor het geld die HB G212 Vintage. Ik speel erover met mijn Mesa Dual Rectifier en dat klinkt prima.

Same here. Heb een hele resem cabs hier staan, en de HB G212V is zo'n beetje de meest veelzijdig en dik klinkende (m'n Engl 4x12 Pro niet meegerekend). Ik heb de rubber voetjes onder de korte zijde geschroefd en gebruik 'm meestal verticaal (met een EVH 5150 III 50W erop; is precies even breed).
Moet er wel bijzeggen dat 1 van de Vintage 30's vervangen is door een vintage Celestion G12-65 (uit '81). Klinkt een stuk dikker en smoother dan een Vintage 30, en de combi is prachtig vol en gedefinieerd.

rik-92
8 januari 2015, 11:48
Ik heb de Micro Terror eindelijk ontvangen een paar dagen geleden samen met de Harley Benton 212 Vintage cab.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben met deze combinatie. De Micro Terror heeft op zichzelf flink wat gain als de knop helemaal openstaat. Hij klinkt toch nog best als zijn grotere broertje de Tiny Terror.

Het enige waar ik nog aan moet wennen en pielen is dat er natuurlijk geen aparte low/mid/high control bij zit maar gewoon één knop om alles tegelijk af te stellen. Dit in combinatie met de pedalen die ik op een amp had afgesteld die dat wel apart hadden heeft tot gevolg dat ik nog steeds aan de knopjes van de tone zit te draaien, hierin heb ik nog niet precies gevonden wat ik wil.

Maar ik ben zeker dat dit goed komt, misschien toch tijd om een EQ aan te schaffen?

Maar al met al, zeer tevreden met de versterker, gaat ook zeker hard genoeg om een gemiddelde drummer bij te kunnen houden.