PDA

View Full Version : MXR M234 Analog chorus



Bart96s
10 december 2014, 17:31
Beste forumleden,

Ik heb sinds vorige week een MXR M234 Analog chorus gekocht.
Super blij er mee want het is echt een mooi ding.

Nu mijn vraag.

Er zitten 1 mono output op en 1 thru out put op.
Als ik mijn jack in de mono stop is er niks aan de hand en doet het pedaaltje het gewoon.
Maar als ik mijn jack in de thru output stop, dan doet hij het niet.
Is dit normaal? En waarom zit dit er op?
Ik neem aan dat je niet een pedaal koopt waar je vervolgens niks mee doet.

Mvg Bart

Foto ter verduidelijking;

http://proguitarshop.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/A/n/AnalogChorus-xlarge_5.jpg

mountainman
10 december 2014, 18:02
Als ik deze handleiding (http://www.jimdunlop.com/files/manuals/M234_man_WEB.pdf) goed begrijp dan is THRU voor het droge signaal. Dus het klopt dat hij dan geen effect geeft. Dat heeft alleen zin als je stereo over 2 versterkers speelt. Of krijg je helemaal geen geluid?

Bart96s
10 december 2014, 18:12
Ja ik krijg gewoon geluid maar dan zonder effect.
Dus als ik u goed begrijp en het heel simpel te vertalen sluit ik mono output aan op versterker 1 en thru output op versterker 2?

mountainman
10 december 2014, 18:22
Ja, dat klopt.

Bart96s
10 december 2014, 18:36
Ah top!

Super bedankt voor je reactie!

Mvg
Bart.

telerocker
10 december 2014, 20:20
Zo werken alle stereostompboxes. Met een delay geeft soms dat leuke resultaten.

Bart96s
10 december 2014, 22:48
Ja ik ben het al volop bezig om alles goed op elkaar afgesteld te krijgen.
Ik heb namelijk 2 verschillende versterkers eentje van 15 watt en een van 20 watt.
Soms hoor je het effect niet omdat de andere versterker hem overheerst.
Delay ga ik binnen kort ook halen. Heb er nu al te veel over gelezen en gehoord en dat is bijna allemaal positief. :)

Bernardduur
11 december 2014, 10:35
Ja ik ben het al volop bezig om alles goed op elkaar afgesteld te krijgen.
Ik heb namelijk 2 verschillende versterkers eentje van 15 watt en een van 20 watt.
Soms hoor je het effect niet omdat de andere versterker hem overheerst.
Delay ga ik binnen kort ook halen. Heb er nu al te veel over gelezen en gehoord en dat is bijna allemaal positief. :)

Kan ook zijn dat de amps uit fase staan! Dan heb je met twee amps een slechter (mager, dun, minder luid, etc) geluid dan met 1

Little Jay
11 december 2014, 12:03
Kan ook zijn dat de amps uit fase staan! Dan heb je met twee amps een slechter (mager, dun, minder luid, etc) geluid dan met 1

Theoretisch mogelijk, maar met een dry-out en een effect uit lijkt me dat praktisch toch een uitzonderlijke situatie? De effect uit moduleert toch 'om het droge signaal heen'?

Bernardduur
11 december 2014, 12:16
Theoretisch mogelijk, maar met een dry-out en een effect uit lijkt me dat praktisch toch een uitzonderlijke situatie? De effect uit moduleert toch 'om het droge signaal heen'?

Klopt, maar de fases hiervan zullen identiek blijven. Als de amps waar het signaal heengaat uit fase staan zal het effect dit niet veranderen. Geen idee of de TS dit al heeft geprobeerd (beide amps zonder effect aan te sturen)

Bart96s
11 december 2014, 14:12
Wat ik nu merk ik is dat 1 versterker een droog signaal uitzend, en versterker 2 het "gemoduleerd" signaal uitzend.
Ik merk wel dat 1 versterker veel scheller geluid heeft dan die andere maar dat is hopelijk met de EQ settings wel goed te beperken.

Veder had ik nog een vraag.

Bestaat er ook een pedaal waarmee je kan kiezen uit welke je versterker je wilt spelen?
Dat zou namelijk wel makkelijk zijn.

Mvg
Bart

beruk
11 december 2014, 14:39
Een A/B pedaal bedoel je?

Bart96s
11 december 2014, 15:10
Ja precies!

Dank je wel.