PDA

View Full Version : Eens iets akoestisch



Stratman70
9 december 2014, 20:25
Eindelijk eens een opname gemaakt met mijn Alvarez akoestische gitaar, waar een microfoontje in de body zit. Ik hou namelijk niet zo van dat piëzo geluid. Maar dit vind ik zelf een heerlijke sound als alternatief voor piëzo en microfoons voor de gitaar enzo.

Op mijn (tokkel)spel valt het één en ander aan te merken; het is niet allemaal even strak en daardoor hakkelt het qua tempo van de maat een beetje. Sorry for that.
Maar hopelijk geniet je er toch een beetje van. Voor het eerst eens een driekwartsmaatliedje opgenomen. is weer eens wat anders.
Het heeft wat Blackmore's Night invloeden. Ik streefde ook naar die sound eigenlijk.

Reacties zijn uiteraard welkom!

https://www.youtube.com/watch?v=8DSmwIJClSY

Stillborn
9 december 2014, 21:30
Waw, wat een mooie opname! Zeer goeie kwaliteit.
Er gebeurt wat raars op ongeveer 00:50, wat me een beetje uit de maat gooit, maar het lijkt wel te kloppen.

purplejohn
9 december 2014, 21:52
Ik zie langzaam een glimlach verschijnen op het gezicht van de Man in Black. En dat wil heel wat zeggen.

pasqual
9 december 2014, 22:18
Mooie opname indeed! Leuke compositie en het zit inderdaad in de sfeer van Blackmore's Night. Goed gedaan en het "onstrakke " vind ik niet echt storend.

Ernest01
9 december 2014, 22:25
Mooi nummer en goed gespeeld. Mooi sfeervol ook.
De gitaar vind ik niet echt als een gitaar klinken. Beetje mandoline klank zit er in.
Misschien toch eens opnemen met een microfoon ervoor ?
Maar als geheel.... erg mooi nummer, nogmaals.

Cageman
9 december 2014, 23:51
Wauw. Dit is wel een strike. Bij akoestische draadjes ben ik vaak geneigd iets te zeggen a la "niet mijn ding, maar goed gespeeld". Dit is dus onverwachts helemaal wel mijn ding. Mooi geluid, van alle partijen wel. Episch!
Het zou ook niet misstaan op een album van Swallow the Sun of While Heaven Wept ofzo. Misschien ongewild, zit je helemaal in de atmosferische doom metal contreien.
Gewoon zoals het is, los, of tussen andere akoestische muziek ben ik er ook zeker niet minder enthousiast over trouwens hoor ;).

Nice.

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
10 december 2014, 11:52
Ik denk dat je mij ondertussen kent, dus dan weet je dat ik dit niet zeg om te dissen.
Maar de hele opname is heerlijk.
En als dit 400 is, post dan effe ook de andere 399 vriend. Alsjeblieft?
Het speelplezier straalt er van af. Dus mijn dag is weer zonnig.

Killer opname.
Vriendelijke groet, Gus


(Effe zeiken: @ thePurpleGang Wat Johnny Cash ermee te maken heeft?)

Harald
10 december 2014, 12:07
Hij bedoelt die andere man in 't zwart. De man met meer zwart, en de strakke maillot. Doe mij toch maar donkerpaars in hun hoogtij dagen. De Efteling-middeleeuwen van Richie zijn aan mij niet echt besteed. Doe dan eens Elspeth of Nottingham van Focus. Desnoods met de varkens en vogeltjes.

Zou dit met alleen de gitaren al iets beter kunnen hebben. Aan het spel ligt het niet. Je hoeft hier trouwens niet te tokkelen. Moet met een plectrum prima lukken.

Fusion
10 december 2014, 12:19
Mooi!! Hele mooie sound idd. Wat zijn de andere instrumenten?

Paul Hamer
10 december 2014, 17:34
Goede opname, mooie sprankelende sound!

Stratman70
10 december 2014, 19:15
Waw, wat een mooie opname! Zeer goeie kwaliteit.
Er gebeurt wat raars op ongeveer 00:50, wat me een beetje uit de maat gooit, maar het lijkt wel te kloppen.
Ja, het is net op het randje. Achteraf had ik het misschien ietsje minder moeten doen vind ik zelf.


Ik zie langzaam een glimlach verschijnen op het gezicht van de Man in Black. En dat wil heel wat zeggen.
Dat zou echt te gek zijn! ;)


Mooie opname indeed! Leuke compositie en het zit inderdaad in de sfeer van Blackmore's Night. Goed gedaan en het "onstrakke " vind ik niet echt storend.
Dank je pasqual!


Mooi nummer en goed gespeeld. Mooi sfeervol ook.
De gitaar vind ik niet echt als een gitaar klinken. Beetje mandoline klank zit er in.
Misschien toch eens opnemen met een microfoon ervoor ?
Maar als geheel.... erg mooi nummer, nogmaals.
Misschien ligt het ook wat aan mijn spel. ik doe ook wel wat mandoline-achtige dingetjes natuurlijk.


Wauw. Dit is wel een strike. Bij akoestische draadjes ben ik vaak geneigd iets te zeggen a la "niet mijn ding, maar goed gespeeld". Dit is dus onverwachts helemaal wel mijn ding. Mooi geluid, van alle partijen wel. Episch!
Het zou ook niet misstaan op een album van Swallow the Sun of While Heaven Wept ofzo. Misschien ongewild, zit je helemaal in de atmosferische doom metal contreien.
Gewoon zoals het is, los, of tussen andere akoestische muziek ben ik er ook zeker niet minder enthousiast over trouwens hoor ;).

Nice.

Loeters,

Merijn
Thanks!


Ik denk dat je mij ondertussen kent, dus dan weet je dat ik dit niet zeg om te dissen.
Maar de hele opname is heerlijk.
En als dit 400 is, post dan effe ook de andere 399 vriend. Alsjeblieft?
Het speelplezier straalt er van af. Dus mijn dag is weer zonnig.

Killer opname.
Vriendelijke groet, Gus


(Effe zeiken: @ thePurpleGang Wat Johnny Cash ermee te maken heeft?)
Haha, thanks. Inderdaad, bedoelde hij Blackmore.


Hij bedoelt die andere man in 't zwart. De man met meer zwart, en de strakke maillot. Doe mij toch maar donkerpaars in hun hoogtij dagen. De Efteling-middeleeuwen van Richie zijn aan mij niet echt besteed. Doe dan eens Elspeth of Nottingham van Focus. Desnoods met de varkens en vogeltjes.

Zou dit met alleen de gitaren al iets beter kunnen hebben. Aan het spel ligt het niet. Je hoeft hier trouwens niet te tokkelen. Moet met een plectrum prima lukken.
Gave nummers die je noemt. Mijn eerste poging was met vingers, maar uiteindelijk heb ik toch maar voor de plectrum gekozen. Ligt me ook veel beter.


Mooi!! Hele mooie sound idd. Wat zijn de andere instrumenten?
Ander instrument is een Strat. Ik wilde eigenlijk blokfluit, maar die heb ik niet, dus probeer ik met de Strat een soort van fluitachtig iets na te doen.


Goede opname, mooie sprankelende sound!
Dank je wel!

Iedereen nogmaals super bedankt voor jullie mooie reacties! Ben ik erg blij mee!!!

Heffie
12 december 2014, 16:24
Als het op Blackmore aankomt ben ik het wel met Harald eens.:rockon:
Aangezien het geen eindeloze solo is geworden maar een nummer van iets meer dan twee minuten met een kop en een staart kan ik het wel waarderen. Weten wanneer je moet stoppen is ook een kwaliteit, wat mij betreft.

Mooi gedaan, zowel qua spel als qua opname

(ik zeg hiet dus eigenlijk wat Cageman niet zegt...;))

Stratman70
18 december 2014, 09:37
Dank je wel Heffie!