PDA

View Full Version : gretsch g1921/1922 etc.



SonicDeafMonkey
11 juli 2003, 03:40
weet iemand iets van deze gitaar? 405€ bij musik-produktiv.
zelfs op de gretsch site hebben ze weinig info. (ik wil plaatjes!!) zo heeft dat ding 2 switches, waarvoor is die 2e? enige plaatje wat ik tot nu toe heb gevonden is die van musik-produktiv zelf.

http://www.musik-produktiv.de/bilder/31/30/3130024.jpghttp://www.musik-produktiv.de/bilder/31/30/3130025.jpg

lijkt erg op de malcolm young signature...

ik vind die doublecut les paul achtige modellen echt mooi. alleen de gibson ligt een beetje buiten mijn budget.

zou ik EMG's in deze gitaar kunnen inbouwen?

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 20:17
EMG's in een gretsch???? waarom zou je dat nou willen??

Harry
14 juli 2003, 21:50
juistem!!! andere elementen in een Gretsch zetten is net zoiets als de motor van een eend in een porsche bouwen.

BLOK182
14 juli 2003, 21:51
Dude die dingen moet je zo houden, niet veranderen. Zien er trouwens wel gaaf uit, hoeveel kost zoiets? tip, mocht je per se een Gibson double-cutaway willen, der staat er nog eentje op gitaarmarkt te koop voor een leuke prijs.

BLOK182
14 juli 2003, 21:52
400 euro, das niezo gek duur.

SonicDeafMonkey
14 juli 2003, 22:27
beetje late antwoorden :P
ik ben nu al terug uit duitsland. met een gibson SG special
ik zag deze op de website vam MP, vond ze mooi enzo, maar wist er dus helemaal niks van.ik heb ze ook niet kunnen bespelen wat ze hadden ze niet meer (of ik kon et niet vinden :P)

SiNiSTRaL
14 juli 2003, 22:31
net een LP doublecut dus lelijk :D
gewone LP's vind ik mooi, maar doubleKUT vind ik er dus nix meer aan

PeeVee
8 januari 2004, 16:41
zo heeft dat ding 2 switches, waarvoor is die 2e?

Gretsch-o-holics noemen dit ook wel liefkozend de "mud switch"... het is een 3-standen toon schakelaar (jawel). De middelste stand is "gewoon", naar onderen is EXTREEM DOF en naar boven is nog veeeeeeeeeeeel doffer dan de onderste stand. Kortom: totally useless feature, stamt uit de tijd dat versterkers nog extreem schel en schril klonken ofzo... Hij schakelt een kluitje condensators. Dit zit gewoon parallel aan de element schakelaar dus is makkelijker af te sluiten (zo lullig als je 'm per ongeluk raakt terwijl je de element schakelaar, die juist verder weg zit (!) wilt hebben)... Brian Setzer sloopt 'm d'r zelfs uit en op de Setzer Hotrods zit ie ook niet.

De draaiknoppies onder zijn individuele volume knoppen (per element), bij Setzer trouwens ook afgesloten en de knop op cutaway is master volume. Easy duh?


zou ik EMG's in deze gitaar kunnen inbouwen?

Sterker nog, op die goedkopere Synchro- en Electromatic zitten "Gretsch Humbuckers" en dus niet de legendarische Filtertrons (die een raar maatje hebben) dus ik neig te zeggen dat dat wel zou moeten kunnen. Die Gretsch humbuckers zijn overigens best aardig om te rocken maar hebben (uiteraard) niet "that great Gretsch sound"

Neals
8 januari 2004, 23:41
Zien er erg vet uit, lijkt een beetje op de epiphone genesis.