PDA

View Full Version : Bad Religion - reliving the oldskool punk vibe! (Youtube Cover)



Stillborn
7 december 2014, 18:54
Dames en heren,

De laatste tijd blijven we covertjes maken, waarvan hieronder het bewijs:

Punk van de jaren '80 is het ditmaal.
Opnemen was niet gemakkelijk, want het origineel was al enorm 'vuil' gespeeld, zowel wat productie kwaliteit als muzikaal talent betreft.
Ik hoop dat het ons toch gelukt is, want het is en blijft een dijk van een nummer! :supercool:
https://www.youtube.com/watch?v=CAEfbLjuTXE&list=UU35xR0-Bz9J0vvl9s1Mj6QQ

JVGM-music
7 december 2014, 19:06
Nu wil ik natuurlijk niet zeuren of zo....maar Bad Religion old school punk? Net even een generatie te laat ben ik bang..

Stillborn
7 december 2014, 19:24
Nu wil ik natuurlijk niet zeuren of zo....maar Bad Religion old school punk? Net even een generatie te laat ben ik bang..

Bad Religion zelf misschien niet, maar deze plaat dateert toch al van '81, wat ik toch zeker oldskool punk vind.

JVGM-music
7 december 2014, 19:53
Second wave ben ik bang....new wave had het al weer van de punkrock overgenomen.....bands als Bad religion ( ik heb er trouwens heel wat platen van) doken in het gat dat was ontstaan met een meer gitaar heavy geluid dan de eerst punkers die meer tegen de pub-rock aanhingen...De eerste punk golf was toch meer liedje georienteerd dan de tweede die meer een muur van gitaargeluid neergooide.
Ook leuk maar geen old school punkrock.
Covertje trouwens lekker strak....nog wel zelf voor de zang gaan zorgen aub.

beruk
7 december 2014, 21:33
Afgezien de school discussie is het lekker strak en hard. En dat is de essentie van punk. Geen gezeik, alles zelf doen, en knallen.

Volgende inspiratie?

https://www.youtube.com/watch?v=-se-eytObhU

Stillborn
7 december 2014, 21:35
Second wave ben ik bang....new wave had het al weer van de punkrock overgenomen.....bands als Bad religion ( ik heb er trouwens heel wat platen van) doken in het gat dat was ontstaan met een meer gitaar heavy geluid dan de eerst punkers die meer tegen de pub-rock aanhingen...De eerste punk golf was toch meer liedje georienteerd dan de tweede die meer een muur van gitaargeluid neergooide.
Ook leuk maar geen old school punkrock.
Covertje trouwens lekker strak....nog wel zelf voor de zang gaan zorgen aub.

Dat jij een kenner bent van het genre staat als een paal boven water.
Ik heb natuurlijk ook nergens beweerd welke stroming het precies is. Aangezien de Second wave van punk nog steeds zeer oud is en Bad Religion tegenwoordig moderne (maar nog steeds snoeiharde) punkrock maakt, zou ik het persoonlijk nog steeds als 'oldskool' bestempelen ;)
Als het maar een naam heeft hé!
In ieder geval erg bedankt om ernaar te luisteren! Een zanger, tja... vind er maar een!

Stillborn
7 december 2014, 21:36
Afgezien de school discussie is het lekker strak en hard. En dat is de essentie van punk. Geen gezeik, alles zelf doen, en knallen.

Klopt helemaal!
Bedankt om even te luisteren!

Duhsjaak
8 december 2014, 09:44
De platen waarmee het allemaal begon zitten volgens mij meer in de hoek van The Kinks en vooral ook MC5, maar afgezien van dit soort nutteloze details:

Zoek nou as de tering een zanger met een strot en een drummert met adhd en blijf met dit soort achteloze discipline raggen, dan wordt het een wereld act. Feitelijk is het al zover, maar de klus moet nog effe worden vervolmaakt.

Een nieuwe cameraman? Fijn dat de hoofden er nu ook af en toe op staan.

Nice trouwens dat T shirt en het beeld op je lapdancer. Over details gesproken, maar leuk is het zeker.

Go Go Go gasten! Zijn er niet al 100 van dit soort bands? Zeker! Kunnen er nog 100 bij? Zeker.
Waarom 5 akkoorden als 4 genoeg is? Eigenlijk is 3 genoeg zelfs.
Speel plat die festivals!!!
Vriendelijke groet, Gus

witterwit
8 december 2014, 11:08
bij dit soort muziek zie ik een 50-jarige nog wel een been breken tijdens het pogo-en; of een arm met een stage-dive.

spot on
8 december 2014, 14:25
mmm voordat je die band begint
kijk een naar deze concert registratie
hoop dat je er wat van oppikt (ja je kent de pistols maar daaar gaat het niet om) :)




https://www.youtube.com/watch?v=XxAA1KyS3Q0


peace out

Pepe
8 december 2014, 15:35
Oppikt? Dat je een geel Tshirt over alles heen moet dragen? De nationale vlag op je drums moet stickeren?
Ik geef het op, zeg het maar.

Cageman
8 december 2014, 15:53
Oppikt? Dat je een geel Tshirt over alles heen moet dragen? De nationale vlag op je drums moet stickeren?
Ik geef het op, zeg het maar.
Jij ziet het echt niet he? Ik vond dat Sex Pistols filmpje juist een heel waardevolle les voor Stillborn. Spot on! Shaolin chi master is ie.

@SB: leuk gespeeld weer met z'n drieën.
Inderdaad wat gruiziger dan de vorigen. Dat mag ik wel. Maar mag van mij altijd nog wel graadje meer.
Van punk wordt gezegd dat t simpel is.. maar dat is het lang niet altijd. Dat blijkt ook hier weer.
Tof :).

Pepe
8 december 2014, 16:02
Dat zei ik, ik zie het niet. Het antwoord trouwens ook niet.

Cageman
8 december 2014, 16:08
Dat zei ik, ik zie het niet. Het antwoord trouwens ook niet. Je neemt me te serieus denk ik. Of ik voel jouw sarcasme terug niet, dat kan ook xD.

Pepe
8 december 2014, 16:12
Nah, Spot on heeft weer eens een account geopend zonder een proxy server. Met Bert in topvorm komt ie dan meestal niet verder dan 1 of 2 posts.

Pepe
8 december 2014, 16:42
Kijken hoe lang deze gaat duren.
Komt die nick van je favoriete forum?

Stillborn
8 december 2014, 17:03
Bedankt voor de reactie allemaal, maareuh, ik zie het ook niet hoor?
Als er een waardevolle les in zit, super! Maar die moet je natuurlijk eerst wel even vatten?

Da's trouwens ook geen plaats om de Sex Pistols te laten optreden. Veel te groot, veel te 'stadium rock' voor die heren.

Cageman
8 december 2014, 17:07
Er is geen les ;). Althans die heb ik niet gezien. Al het bovenstaande is nonsense (behalve mijn @SB, dat was oprecht)

Stillborn
8 december 2014, 17:11
Er is geen les ;). Althans die heb ik niet gezien. Al het bovenstaande is nonsense (behalve mijn @SB, dat was oprecht)

Zoals er een [Quote] tag is, zou er ook een [Sarcasm] tag moeten zijn.
Dan is het tenminste duidelijk voor iedereen ;)

ps: Jouw comment wordt dan ook oprecht geapprecieerd!

Stratman70
9 december 2014, 21:45
Nou... niet mijn muziek, maar van strak en hard ben ik op zich niet vies. En dat is het: strak en hard. het klinkt goed hoor!
Leuke clip ook.