PDA

View Full Version : Solo eigen nummer



tomheerkens8
6 december 2014, 16:06
Hoi iedereen!!
Heb heel lang hier niks meer gepost, ik speel nu 4 jaar gitaar.
We hebben met de band een eigen nummer geschreven, de solo heb ik zelf geschreven.

Ik heb geprobeerd om de majeur en mineur ladders te combineren in de solo.


https://www.youtube.com/watch?v=DnSZaHlZvZA&feature=youtu.be

Ik ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden?

Gr Tom

(het nummers is 2x gepost dit is niet mijn bedoeling wist niet hoe ik het kon verwijderen)

Tabula Rasa
6 december 2014, 16:17
Ligt het aan mij of gaat de boel al na de eerste maat van de solo onwijs wringen?

Ernest01
6 december 2014, 22:37
Tom, de link werkt niet bij mij. Krijg een zwart scherm en als ik daarop klik een paar foto's.... that's all.
Misschien ergens anders op plaatsen ? (SoundCloud, of iets dergelijks)

tomheerkens8
7 december 2014, 10:46
Tom, de link werkt niet bij mij. Krijg een zwart scherm en als ik daarop klik een paar foto's.... that's all.
Misschien ergens anders op plaatsen ? (SoundCloud, of iets dergelijks) Ik heb de link opnieuw geplaatst nu moet het te openen zijn.

Stillborn
7 december 2014, 17:06
Ligt het aan mij of gaat de boel al na de eerste maat van de solo onwijs wringen?

Hmm, ik hoor het precies niet zo.
Op zich (behalve de opnamekwaliteit) lang niet zo gek.
Is er ook een studioversie van?

Vincent A.
7 december 2014, 18:07
Ligt het aan mij of gaat de boel al na de eerste maat van de solo onwijs wringen?

Ik heb ook een beetje dit idee ja, niet helemaal strak. Maar de solo zelf is zeer smaakvol!! Alleen nog wat oefenen op strak spelen zou ik zeggen, kan ook met alleen de drummer natuurlijk ipv met de hele band.

tomheerkens8
7 december 2014, 20:14
Hmm, ik hoor het precies niet zo.
Op zich (behalve de opnamekwaliteit) lang niet zo gek.
Is er ook een studioversie van?Ja die is er maar daar zitten een paar foutjes in, deze opname is beter.

tomheerkens8
7 december 2014, 20:15
Ik heb ook een beetje dit idee ja, niet helemaal strak. Maar de solo zelf is zeer smaakvol!! Alleen nog wat oefenen op strak spelen zou ik zeggen, kan ook met alleen de drummer natuurlijk ipv met de hele band.

Thanks voor het compliment van het smaakvol, ja klopt mijn timing kan zeker beter!!

Ernest01
8 december 2014, 16:28
Leuke solo. Niet alledaags, meestal is het dat ultra snelle werk. Dus prima om naar te luisteren.
Ach... en dat die drummer een ander ritme aanhoudt..... (grapje)

Volgende keer iets langer stuk posten. Kunnen we de rest van de band ook eens horen.

Duhsjaak
9 december 2014, 08:33
Leuke solo. Niet alledaags, meestal is het dat ultra snelle werk. Dus prima om naar te luisteren.
Ach... en dat die drummer een ander ritme aanhoudt..... (grapje)

Volgende keer iets langer stuk posten. Kunnen we de rest van de band ook eens horen.

Eens met Ernest.
Waarom niet het hele lied? Misschien dat de solo dan ook meet op zijn plaats valt. Nu lijkt het erop dat je nergens echt lekker in een flow komt.
Doen hoor!
Vriendelijke groet, Gus