PDA

View Full Version : Eindelijk! De langverwachte samenwerking van Fusion en Cageman!



Fusion
5 december 2014, 20:42
:)

Ik vind m fijn. Een heerlijke weirde track. Cage op messen en snijplank, stoomlocomotief, Action schaal, verwarming, honden, lach, slide gitaar, funk gitaar en nog veel meer YEAH!!!

https://soundcloud.com/carrouse-de-vie/choices

dntfckwth me
5 december 2014, 21:49
shit

rokk and roll 2014
goed
past zo maar in een set van skrillex (das een compliment)
want die is allang niet meer bezig met (simple ) dubstep

coooooooooooooool

pasqual
5 december 2014, 23:52
Cool! Hier zit echt veel diversiteit in:)
Klinkt goed guys! Hoe hebben jullie dit opgenomen? Online of samen in één ruimte?

Stillborn
6 december 2014, 13:55
Alhoewel het mijn ding niet is, hangt er wel een heerlijk sfeertje in de muziek.
Hoe hebben jullie die andere soundeffecten opgenomen?

Qua productiekwaliteit is er ook absoluut geen klagen.

Cageman
6 december 2014, 15:01
Hij is nogal fijn geworden ja. In het begin van de samenwerking had ik nog niet gelijk het gevoel dat het zou gaan voelen als "ons" nummer, maar meer als een gastoptreden van mezelf. Nu voelt het wel als "van ons", nog meer dan ik had gedacht.
Wat mij betreft kunnen we dit vaker doen (;););)).

@janneman: Thanks! Enthousiasme is meer dan welkom. Skrillexvergelijking kan ik ook wel inkomen, al zou ik niet zo gauw Skrillex luisteren voor m'n plezier.

@pasqual: alles is online gebeurd! Is zeker in het begin niet vlekkeloos verlopen, haha. Denk aan subtiele tempo-verschillen en softwareverschillen. Thanks! :)

@Stillborn: Bedankt. Sfeer is koning :D. De geluiden zijn opgenomen met een draagbare Zoom H1 recorder. Door mij bewerkt in Ableton, door Fusion in Cubase (toch? xD).

Oh en, 10 punten en het losse sample per mail voor degene die raadt waar het lachsample op 3.00 precies vandaan komt :cheerup:.

Ernest01
6 december 2014, 22:29
Na de eerste minuut vind ik 'm erg geslaagd. Die eerste minuut vond/vind ik een beetje saai.... on-Fusion/Cageman like.
Zoiets....
Leuk dat jullie nu samenwerken. Dit nummer heeft van jullie allebei het "DNA".
Zie het volgende nummer met belangstelling tegemoet.

Goede produktie/mix, ondanks (dankzij ??) de verschillen in de gebruikte software.

MichaelSS
6 december 2014, 23:48
Nee, sorry guys. Niet mijn ding, maar zoals wel vaker... dat ligt aan mijn eigen smaak. Slecht zal het niet zijn, ik voel er alleen niks bij. Ik mis een ijzersterke solo die erbovenop ligt. Verder is het mij te chaotisch, beetje hak op de tak.

Sommige dingen kan ik van jullie als individu wel waarderen. Dit ff niet :)

Duhsjaak
7 december 2014, 06:34
Gelukkig zijn we nuchtere NH-ers en niet bijgelovig of zoiets, hè? Dat scheelt al vast een heel stuk.
Maar if truth be told ben ik altijd een beetje blij als de eerste langverwachte/gehoopte samenwerking niet bij iedereen in de smaak valt.

Ik kocht Wrapping paper, de eerste single van The Cream (het allerbeste - gelukkig hadden de gasten geen kapsones of zo), en met mij kochten misschien nog 15 andere NL'ers die plaat. Waardoor ie nooit officieel is uitgebracht/geperst in NL. En ik vind hem nog steeds mooi. Procol Harum had de pech dat gelijk hun eerste single overal op 1 binnen kwam en dat ze de rest van het bestaan van die getalenteerde ploeg bezig zijn gebleven met ruzie maken en proberen hun eerste prestatie te overtreffen.

Tussen alle moois waarvan ik nu al een paar keer heb zitten genieten, mis ik een beetje een rode draad. Een bindende factor. A Whiter shade of pale is dit nog niet gelukkig.

Ik heb een beetje het idee dat dat ook is, wat Michael bedoelt. En als ik mij daarin vergis hoop ik, dat ie zich even laat horen.

Ik wou dat ik dit kon en ben blij dat jullie aan een samenwerking zijn begonnen. Droom begin!!!
Vriendelijke groet, Gus

beruk
7 december 2014, 11:08
Kaleidoscopisch, fijne sturm und drang. Ik hoor veel ideeën die op zich de moeite waard zijn om uit te werken.

Ter inspiratie:

https://www.youtube.com/watch?v=ce4TCth0gGM
Doe voort!

Tupelo
7 december 2014, 12:17
Oe, een tijdje niet geweest hier.
Ga ik op een dag helemaal goed maken, en dan doek ik al jullie stukjes van de laatste maanden eens op naar bovenaan dit topic, maar dan moet mijn hoofd er naar staan, en dat doet 't ff niet.
Deze daarentegen kan ik natuurlijk niet overslaan.

What to say ?
JA, JA, JA !!
Jullie zijn goed aan elkaar geleend voor samenwerking.
Jullie geluid en signature komen volledig tot recht zonder elkaar te kort te doen.
Daar waar Fusion in mijn beleving wat teveel verzuipt in strakke mixes, djent, en orchestrale dingen, wordt dat in balans gebracht door Cageman, en waar Cageman dreigt weg te drijven in experimenten en soundscapes, wordt hij in balans gehouden door Fusion.

Dit is waarlijk een briljant stuk muziek, virtuoos, experimenteel, alles dat op me afkomt bevalt me.
Niets wordt overgedoseerd.
Een heerlijke berg geluiden, orkesten, strakke riffs, contempary dance, en alles dat aan me voorbij glipt.
Ga samen verder zo !!
Echt, jullie voegen iets toe aan elkaar dat HEEL ERG de moeite waard is !!

Fusion
8 december 2014, 12:08
Wow bedankt allemaal voor de reacties! Zowel (de overwegend) positieve als negatieve. Ja, het is niet iedereens cup of tea, snap ik. We hadden idd een enorm probleem met e.o.a. tempoverschil (ipv 120 werd mijn track opeens 119.75 oid, geen idee waar dat vandaan kwam, maar heeft voor VEEL ellende gezorgd). Maar verder was t een soepele samenwerking, het is dan ook zeker ONS nummer.

Hetgeen waar ik wat minder enthousiast over ben is de mix (wat je aan mijn gebrekkige skills mag toeschrijven). Ik vind dat er teveel verschil zit tussen de meer digitale (dancey, chiptuney etc) stukken en de stukken waar meer instrumenten bijkomen (gitaar, drums, piano etc). Ik vind dat daar te veel frequentiele sonische gaten vallen.

En volgend nummer is alweer in de maak. Hierbij zal Cageman wat meer in de lead zijn. Ik ben iig zéér enthousiast over de basis al :)

Tupelo
8 december 2014, 12:16
Ik vind dat er teveel verschil zit tussen de meer digitale (dancey, chiptuney etc) stukken en de stukken waar meer instrumenten bijkomen (gitaar, drums, piano etc). Ik vind dat daar te veel frequentiele sonische gaten vallen.
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen, ik vind dat juist wel charmant, zo blijf je goed horen wat er eigenlijk gebeurt.

Fusion
8 december 2014, 12:23
Al moet ik eerlijk zeggen, luister m nu op een hoofdtelefoon, die van nature nogal comprimeert en ook redelijk bassig is, daar vallen de verschillen wel mee :) Klinkt eigenlijk best wel oké hier hehe

Ernest01
8 december 2014, 12:32
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen, ik vind dat juist wel charmant, zo blijf je goed horen wat er eigenlijk gebeurt.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Dus ook voor mij hoef je niet teveel te 'sleutelen' aan de mix van de volgende.

Heffie
8 december 2014, 13:29
Tjessus! wat een achtbaan. Maar wél een leuke achtbaan :) Ik luister vind de verschillen tussen de electro en gitaro stukken juist heel erg goed gedaan in de zin dat ze goed in elkaar overlopen. Dat valt bij mij altijd tegen lijkt het wel maar ondanks dat die overgangen veelvuldig zijn hoor ik niet het effect van aan-elkaar-geplakte tracks.
Knap gedaan en chapeau, ook omdat dit allemaal online gedaan is. Dat zal niet altijd meevallen, lijkt me...:soinnocent:

:cheerup::cheerup::cheerup:

Cageman
8 december 2014, 13:36
Ik zou vooral je eigen mixkunsten niet onderschatten, Fusion. Het nummer bestaat nou eenmaal uit een buttload aan instrumenten en geluiden. Bovendien ben ik het eens met Tupelo. Ik ga er een flinke kluif aan krijgen om het volgende nummer een logisch "vervolg" te laten worden van deze hit wat betreft de mix. En Ernest voert de druk nog ff op :seriousf:.

Verder iedereen bedankt voor zijn kritiek ook :). Leuk dat de meningen variëren tussen "leuk" "te weinig één geheel" en "leuk omdat het zo weinig één geheel is" & @Heffie: "leuk omdat het wel een geheel is doordat het zo varieert". Dat is volgens mij precies de botsing die in het nummer zelf ook zit.

zoldergitarist
9 december 2014, 11:54
Heb alle hoeken van de kamer wel gezien, het duizelt me voor de ogen. Knap gedaan !!

Kefding
9 december 2014, 12:35
Fucking hell, geen licht verteerbaar nummertje. Behoorlijk eclectisch, maar dat trek ik wel. Het gaat inmiddels een beetje richting The Algorithm (https://www.youtube.com/watch?v=dJwNfRaPp08), alleen wat subtieler en wat 'vreemder'.

Het is een hele kluif dus ik moet 'm nog een paar keer luisteren voordat ik er iets inhoudelijks over kan zeggen. Wat al wel duidelijk is: DOORGAAN!

:ok:

mountainman
9 december 2014, 16:42
Prachtig! Met als enig minpuntje dat sommige mooie stukjes wel heel erg kort zijn gehouden. Die had ik graag wat langer willen horen.

Cageman
10 december 2014, 00:19
Heb alle hoeken van de kamer wel gezien, het duizelt me voor de ogen. Knap gedaan !!
Mooi. Dan is onze missie geslaagd :). Bedankt!


Fucking hell, geen licht verteerbaar nummertje. Behoorlijk eclectisch, maar dat trek ik wel. Het gaat inmiddels een beetje richting The Algorithm (https://www.youtube.com/watch?v=dJwNfRaPp08), alleen wat subtieler en wat 'vreemder'.

Het is een hele kluif dus ik moet 'm nog een paar keer luisteren voordat ik er iets inhoudelijks over kan zeggen. Wat al wel duidelijk is: DOORGAAN!
Dat het (zelfs) jouw grenzen een beetje oprekt, is een goede zaak. Die link is ook vet trouwens. Kende ik nog niet.


Prachtig! Met als enig minpuntje dat sommige mooie stukjes wel heel erg kort zijn gehouden. Die had ik graag wat langer willen horen.
Thanks. Ik weet niet of dan het nummer nog bij elkaar was gebleven, maar ik snap je punt wel.

Stratman70
10 december 2014, 10:20
Dit is gaaf gedaan zeg! Het is origineel, maar stiekem had één van jullie ook een soort van gereïncarneerde Syd Barrett kunnen zijn.
Het nummer wordt ook gaanderweg steeds mooier!

Respect! This is ART!

Paul Hamer
10 december 2014, 17:35
Niet geheel mijn ding, wel heel knap gecomponeerd/gespeeld!

Fusion
11 december 2014, 22:34
Dank jullie heren! :)

Fusion
13 oktober 2015, 20:31
Met gecorrigeerde URL :)

http://www.soundcloud.com/carrousel-de-vie/choices

gitaarvrouwtje
14 oktober 2015, 08:53
geen enkele kijk op dit genre maar..
gewoon lekker.. gebiologeerd geluisterd,..knap gedaan :)
gewoon leuk dus!

Fusion
30 oktober 2016, 11:41
Cageman leef je nog? :)

Duhsjaak
31 oktober 2016, 07:30
Ja, heerlijk.
Tijd voor een verzoeknummer: een nieuwe.
Als het mag.
Alsjeblieft.
Dank u heren!
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
31 oktober 2016, 09:10
Vandaar ook mijn oproep hèhè. Heb extreem weinig tijd, dus projectmatig via intersnert, zonder deadline, met n partner in weird music crime, ja, leuk :)

Henri H
2 november 2016, 10:20
Ik heb het nummer 2 keer geluisterd, niet helemaal mijn ding, maar wel knap gedaan, en ik vind het leuk dat er naast de maffe geluidjes ook authentieke sounds te horen zijn, met name de gitaar-, viool- en "Hammond"-geluidjes spreken mij wel aan.
De "Pacman"-geluidjes daarentegen wat minder, en ik houd ook niet van The Prodigy-achtige drums e.d., maar over het geheel genomen wel tof. Het einde is wel sfeervol, met die gitaar en strand/zee-geluiden.

Cageman
24 november 2016, 22:04
Cageman leef je nog? :)

Ja.

:-)

Ben een flinke tijd offline geweest en nu weer even aan t rondneuzen.

Duhsjaak
25 november 2016, 08:46
Oit, lang, heel lang geleden, een lied geschreven:
Het begint met neuzen, zei de eskimo.

Ik vind dit erg hoopvol.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
25 november 2016, 09:03
Wellicht als Kooiman de lead neemt :) Ik ga mijn studio apparatuur eens afstoffen

duckman
25 november 2016, 09:40
Ja, jullie moeten zeker weer samen wat gaan doen! Ik kijk er naar uit :-)

Cageman
25 november 2016, 22:24
Wellicht als Kooiman de lead neemt :) Ik ga mijn studio apparatuur eens afstoffen

Ik heb je een pm gestuurd.