PDA

View Full Version : NAD! Jet City JCA22H



Gate
5 december 2014, 14:59
Na een aantal jaar het rustig aan gedaan te hebben, vrij letterlijk in dit geval, met een Bugera V22 als thuisversterker, wilde ik toch weer wat meer gain. En hoewel de V22 echt een heerlijke bak is, is 'ie niet zo veelzijdig dat ik er een flinke scheur uit kon halen.

Dus, op zoek! Doel: thuis lekker spelen, binnenkort de studio in voor een 48 uur muziekproject en eventueel weer in een 'echte' (dwz, oefenruimte, gigs) band te gaan spelen. Ik wil me geen ongeluk tillen dus zo'n mini head met 1x12" cab leek me wel wat. :)

Gegadigden waren o.a. Engl Ironball, Peavey Valveking Micro, Orange Dual Terror. Allemaal goed klinkende versterkers waarvan de Engl zeker mijn favoriet was (hoewel soms wat té strak voor m'n smaak). In een hoekje zag ik nog iets anders staan, een Jet City JCA22H met bijbehorende 1x12 cab. Toch even proberen. Damn! Scheurt goed hoor! Erg lekkere sound, kon voor mijn gevoel harder dan de (ook 20 watt) Ironball, een stukje minder strak maar een heerlijke korrel in de distortion. Je hoort toch echt wel dat het een stukje techniek ontworpen door meneer Soldano is! De cab heeft een Eminence speaker, niet geweldig maar wel wat minder schel dan de Engl V30 waar ik de rest op testte.

Goed, even een dagje nagedacht:

+ lekkere distortion
+ volume is uitstekend voor mijn doeleinden
+ handzaam en licht (10 kilo voor de head, 12 voor de cab)
+ de PRIJS: 345 euro voor de hele set met gitaarkabel en speakerkabel erbij. WOW.
+ footswitch bijgeleverd

- geen echt clean kanaal maar een crunch en lead, clean lukt echter wel met de gain op 1 en de master wat hoger
- iets minder strak dus voor Fear Factory'esque metal pedaaltje ervoor en noisegate in de loop

Nu staat de hele set hier thuis te blazen, blij mee! Binnenkort de oefenruimte en studio ermee in! Geinig detail, de fx-loop klinkt beter dan die van de Bugera V22. Ik heb een Zoom G3X in de loop en alle effecten klinken een stuk gedefinieerder en helderder. Geinig detail deel 2, de 1x12" cab heeft een XLR mic simulated out. Net geprobeerd en verdomd, helemaal niet slecht. Toch niet onaardig voor 1/3e van de prijs van enkel een Ironball head (Ja je blijft toch Nederlander he ;)).

scabiosa
5 december 2014, 17:20
leuk!
schijnen ook toff bakjes te zijn om te modden. Je zou er ook gemakkelijk een cleane pedalenslikker van kunnen maken.

Zo zijn de hovercraft dwarvenauts (http://http://www.hovercraftamps.com/amps-we-make-the-catalog) eigenlijk gewoon gemodde JCA22's
schijnen ook erg lekker te zijn

maar dit effe geheel terzijde...

Gate
5 december 2014, 19:01
Dat modden had ik ook gelezen, wellicht ga ik me daar eens in verdiepen nadat ik de stock buizen vervangen heb :)
Net even op een wat goddeloos volume gespeeld, mán wat een brul komt er dan uit zeg, mastervolume op 2 en ik had een whatsappje van de buurvrouw "je hebt zeker nieuw speelgoed?".

Alleen jammer dat m'n huis maar 2 fatsoenlijk geaarde stopcontacten heeft (badkamer en hal). Iemand ervaring met een giga-verlengsnoer om dat te verhelpen? Kan dat nog kwaad?

Little Jay
5 december 2014, 20:31
ik heb ook 6m verlengsnoer vanaf het ene geaarde stopcontact in de keuken. Kan geen kwaad hoor!

Gefeliciteerd met je aankoop!

postbus31
5 december 2014, 21:32
Hier haspel van 10meter, no problemo.
Gave amp, gefeliciteerd!

pasqual
5 december 2014, 22:31
Mooi man! Maak eens een filmpje, lijkt me een leuk ampje:ok:

the sure thing
6 december 2014, 07:23
Ik heb ook jarenlang met 2 verlengsnoeren van 2x 10m vanuit de keuken gespeeld.

telerocker
6 december 2014, 12:55
Idd een leuk ampje om te modden. Congrats!

Thyrif
10 december 2014, 16:16
Vroegah een JCA20H gehad, maar met SLO kanaal erbij lijkt me dat monsterlijk!

Veel plezier!