PDA

View Full Version : Nieuwe single "Brand New Man"



SteavisSmokin
4 december 2014, 20:36
We hebben een nieuwe single uitgebracht met mijn band Little Steve & the Big Beat (http://www.littlesteve.nl) en deze gratis beschikbaar gesteld op youtube.


https://www.youtube.com/watch?v=17RJ3vCyInU&list=PL2o5LyWjm3nuZ7oA5zCVa57Q 44l0hBfcT

Voor de liefhebbers: gebruikte gitaar is een Squier '51 met DeArmond Hershey Bar element er op gemonteerd. Rechtstreeks in een '53 of '54 Fender tweed Deluxe. En, niet onbelangrijk, McDee snaren (http://www.mcdee.eu) op de gitaar. :-)

Fusion
4 december 2014, 22:16
Gratis nog wel! Nou nou nou ;)

Anyway, lekkere muziek! Wel zijn de sax en gitaar af en toe te veel naast elkaars tel, het stoort me en leidt me daardoor af van t leuke nummer. Verder is de sound erg fijn, goede mix

paulusdeBKB
4 december 2014, 23:51
Horns hadden van mij wat luier in de tel gemogen. Verder wel heel gezellig ehh, hoe noem je zoiets, boogaloo?

En een fijn gitaarsoundje hoor! Past heel goed

Pepe
5 december 2014, 00:42
Als een vanille ijsje op een snikhete zomerdag. Lekker hoor.

barno
5 december 2014, 01:33
cool. verrry James Hunter. op de zang na dan, maar da's geen schande, niemand zingt zoals James Hunter

Duhsjaak
5 december 2014, 06:33
Jawel, Sam Cooke. Maar die moest ook altijd alles imiteren.
Ik ben blij met de opmerking over James Hunter, want die is bij mij geleidelijk vanaf pakbeet 2008 steeds meer van de radar verdwenen.

Iedere dag leer ik weer wat. Al was het maar wat ik allang wist.
Zal eens kijken wat die de laatste tijd allemaal heeft uitgespookt.

Maar goed, OT, dit is heerlijk. Dat het misschien allemaal net iets gedisciplineerder had gekund? Misschien was het dan nog beter geweest. Mij stoort het helemaal niet,
Als ik dit zou horen op een festival, zou ik mijn kont met plezier in het natte gras laten zakken en het tot de laatste snik mee maken.
En mijn dag zou echt mooi zijn gemaakt.
Heel mooi.

Zie je op de terugweg mensen met een debiel-happy glimlach op hun kop?
Dan weet je dat ze hiernaar hebben geluisterd.
Moeten we echt bedelen om meer? Nou, dan moet dat maar.
Please? Prtetty please?
Vriendelijke groet, Gus

Stillborn
6 december 2014, 14:05
Wat een fijn nummertje!
Hoewel ik normaal dit soort muziek niet beluister, kan ik dit enorm smaken!
Zo'n blazersectie in een nummer met daartussen toffe gitaarlicks. Dat squiertje klinkt trouwens erg goed.
Ook even een thumbs-up gegeven op youtube.

(ik wil de rest van de plaat ook wel even -gratis- op YT beluisteren hoor ;-))

Het filmpje is op zich wel leuk, maar ik zou liever fragmenten van de muzikanten ertussen zien.

beruk
6 december 2014, 15:47
Maar goed, OT, dit is heerlijk. Dat het misschien allemaal net iets gedisciplineerder had gekund? Misschien was het dan nog beter geweest. Mij stoort het helemaal niet,
Als ik dit zou horen op een festival, zou ik mijn kont met plezier in het natte gras laten zakken en het tot de laatste snik mee maken.
En mijn dag zou echt mooi zijn gemaakt.
Heel mooi.

Ik zou er naast zitten mee snikken van plezier. Daarna BBQ, drank en een vuurtje. Dat werk.
@PaulusDeBkB: bij ons thuis noemen we dat jump blues. Muziek waar je dorst van krijgt.


https://www.youtube.com/watch?v=XG3Cvw-7V7g

Duhsjaak
7 december 2014, 07:01
Naar mijn smaak is Dave Bartholomew de koning van de jump. Het siert Beruk (wat een beschaafde gast hč?) dat ie überhaupt weet van de Jump heeft, want het is eigenlijk iets dat zelfs van voor mijn tijd is.

En juist omdat ik zo gek ben op Domino/Bartholomew, ben ik ook zo gek op Little Steve and the Big Beat. Een errug grote Big Beat kan dit nog worden met wat mazzel. Een keer met een fijn schuurpapiertje erlangs en het blaast alle Danny Vera'tjes van het scherm.

Reken maar dat er behoefte is aan dit soort feest muziek.
Mijn idee om het onder de aandacht te brengen en de band exposure te geven?
Ga eens af van gebaande paden en leg eens contact met alle congres organisatoren, team buiding jongens etc. Dit soort feel good muziek kan veel managerial schade wegpolijsten die de afgelopen 5 jaar is veroorzaakt. Helpt dit soort feest muziek bijzonder goed bij.

En dat er op korte termijn weer behoefte is aan teamgeest en aan het kneden van een echt team staat voor mij vast. Bedrijven zullen daar zeker weer geld in gaan steken, nu dat de ergste kaalslag op dit punt een beetje achter ons lijkt te liggen.
Je kan ook niet blíjven klagen bij de koffie automaat hč?

Voordeel: Daar zit de poen. Ja echt, nog steeds. EN je begint met korte optredens. 20 minuten of zo.
Je hoeft niet gelijk een hele avond vol te blčren.

Alors, hij staat gewoon schaamteloos weer aan. Heerlijk!
Vriendelijke groet, Gus

hs0504
7 december 2014, 10:15
Heerlijk nummertje! Lekker gitaarwerk, goeie sound en smeuďg gespeeld. Niet mijn muziek maar toch van genoten. Fijn om zo de dag te beginnen, ben gelijk in een goed humeur.