PDA

View Full Version : Zoom G1Xon gebruikerservaringen gevraagd



masch1980
2 december 2014, 09:27
Hallo iedereen,

Ik ben een beginnende gitaarspeler en ik wil me graag wat oriënteren op de verschillende effecten. Ik zat daarom te denken aan een multi effect apparaat. Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt van waar deze aan moet voldoen:

- Maximaal € 100,--
- Allerlei types effecten om mee te spelen
- Gitaar in
- Koptelefoon out (wil 'stil' kunnen spelen)
- Amp out
- Line in (tbv backingtracks meespelen)
- Handzaam formaat (snel op te bergen en weer aan te sluiten)

Nice to have:
- Pedaal om wah wah/ volume effecten mee te testen
- Looper functies
- Software om zelf effecten te maken

Als ik zelf zoek en vergelijk bij de mogelijke apparaten die aan dit profiel voldoen dan kom ik op de Zoom G1Xon. Die voldoet bijna aan al mijn eisen en heeft een erg mooie prijs (perfect sinterklaarkado ;) ) Ik heb diverse alternatieven bekeken (Line 6, Behringer, Vox, etc), maar deze leek me het beste.
Zie: http://www.bax-shop.nl/multi-effect-pedaal/zoom-g1xon-multi-effect-pedaal/product-details.html

Ik weet overigens dat dit geen oplossing is om mee op te gaan treden en dat het de echte amps en effecten niet écht kan nabootsen, maar om mezelf kennis te laten maken met alle mogelijkheden leek me dit een prachtig product.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierover. Alle input is welkom :cooler:

masch1980
5 december 2014, 08:58
Gisteren de knoop doorgehakt na het bekijken van een aantal filmpjes en het lezen van een aantal reviews besloten om hem aan te schaffen. Vanmiddag komt hij, als het goed is, binnen. Ik zal mijn ervaringen hier wel eens posten :)

masch1980
15 december 2014, 11:07
Inmiddels al flink wat zitten spelen met dit kastje. Eigenlijk alleen nog maar de preset sounds gebruikt, in combinatie met de drumcomputer en de looper. Zowel via een koptelefoon als via een AMP gespeelt. Hij bevalt mij prima, er komt een leuk geluid uit. Ik heb nog geen ervaren gitaristen laten luisteren, dus het is wel een ervaring van een beginner. Een groot nadeel van de looper, je kan geen enkele sporen wissen. Maak je een klein foutje, dan moet je alles opnieuw inspelen. Maar goed, voor zo'n bedrag kan je dat ook bijna niet verwachten ;)

Owja, nu hou ik op met dit monoloog topic haha

tommus42
15 december 2014, 11:18
......Owja, nu hou ik op met dit monoloog topic haha
:), Zoom is niet verkeerd. Heb zelf de MS70CDR, erg mooie kwaliteit voor weinig geld. Ik denk dat je een goede koop hebt gedaan:ok:.