PDA

View Full Version : Superdeal? Waar moet ik op letten!?



SvenRBradley
2 december 2014, 08:34
Goedemorgen iedereen!

Om de morgen maar goed te starten, hierbij meteen een interessant draadje:soinnocent:

Laatste tijd zit ik een beetje te kijken naar een Gibson LP, echter is de prijs voor mij wat aan de hoge kant. Nu zat ik gisteren net voor het slapen gaan mijn standaard rondje te doen op de tweedehandssites toen ik ineens opens wel een heel leuke deal zag staan op Speurders. Het betreft de volgende advertentie ;

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/gibson-fender-epiphone-drie-voor-n-prijs-147582831.html?sr_ab=0

Ik wist niet wat ik zag, een echte Gibson LP 1996, een Fender USA en een leuke akoestiche gitaar voor 1000 euro! Ik belde meteen en zei dat ik woensdagavond wel langs zou kunnen komen en de verkoper vond dit prima.

Nu is mijn vraag hier; is het echt een superdeal of zie ik iets over het hoofd? Want het bekende gezegde luidt; als iets te mooi lijkt om waar te zijn.... is het vaak ook zo:hide: Ik weet dat er wel het een en ander aan de gitaren moet gebeuren maar het zijn geen bijzonder grote klussen lijkt mij..

Verder zou ik graag aan de experts hier willen vragen of zij mij iets meer kunnen vertellen over de Fender, er is hier namelijk weinig over te vinden. En zijn er nog verder dingen waar ik expliciet op moet letten of naar moet kijken?

Ik heb de verkoper zonet nog gevraagd om wat extra foto's, voornamelijk van de serial numbers en van de neck.

Ik ben benieuwd wat jullie mij kunnen vertellen:rockon:

benwave
2 december 2014, 08:40
Dat er hier iets niet klopt is duidelijk.
Even wachten op de bekende aap zou ik zeggen.
En zowiezo geen geld overmaken.

Mocht het onwaarschijnlijke het geval zijn hier, snap ik even niet waarom je er niet gelijk naar toe rijdt,
Want voor deze centen gaat het woensdag echt niet meer aanwezig zijn..

Tabula Rasa
2 december 2014, 08:43
Met cash gaan halen. Waarschijnlijk wordt je neergeslagen, rauw in je reet geneukt, je 1000 euro gepikt en kan je lopend (mank met pijn aan je rauwe arie) naar huis.

SvenRBradley
2 december 2014, 08:52
Volgens de foto's zijn de gitaren versleten maar zeker niet nep o.i.d. In ieder geval zit ik nu te wachten op de foto's! Verder neem ik nooit zoveel geld op zak mee, ik zal de gitaar altijd eerst testen en dan geld gaan halen. Ook neem ik altijd iemand mee:)

De verkoper kon ook niet eerder dan woensdagavond, ik besef dat ik hier wel snel bij moet zijn als alles klopt.

Verder staan de gitaren ook los te koop op speurders;

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/fender-stratocaster-usa-147582150.html?sr_ab=0
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/gibson-les-paul-standard-zwart-147581898.html?sr_ab=0
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/acoustische-gitaren/epiphone-acoustische-gitaar-gibson-147582540.html?sr_ab=0

Looks legit to me?

Eko
2 december 2014, 10:38
Vraag even van de instrumenten de serienummers op. Alles is zo gefotografeerd dat je dat niet lezen kunt. Kan betekenen dat ze gewoon van diefstal afkomstig zijn. Overal de helft voor vragen is vaak een teken aan de wand. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het dat ook meestal.
Bedenk zelf : nee , echt de gitaar is 2000,- waard en dat kan ik morgen krijgen maar ik houd hem voor 1000,- vast voor jou tot zaterdag.........

Buxtra
2 december 2014, 10:47
Ten eerste: ik heb er weinig tot geen verstand van. Dus beschouw alleen de Gibson. Vroeger keek ik wel eens op marktplaats en schiet een en ander rond Gibson me te binnen. Bieden vanaf zou ik snappen. Anders durf ik zelfs te stellen dat het inderdaad te mooi lijkt om waar te zijn. Een Les Paul Studio gaat al jaren niet voor minder weg dan € 500,-. Een standard doet volgens mij minimaal het dubbele. Maar google zal je best een gemiddelde prijs geven met wat zoekopdrachtjes.

Tab schetst een vrij wreed scenario maar komt wel uit die betreffende buurt.

Zet hem op!

Tabula Rasa
2 december 2014, 11:13
Ben wel benieuwd naar welke wijk in Rotterdam. Niet dat dat alles zegt, maar wel een deel.

Pepe
2 december 2014, 11:14
Ik google geen gestolen gitaren en de man is een jaar lid dus dat lijkt op het oog wel goed.
Maar waarom wil je ze kopen? Omdat het goedkoop is? Omdat je een handeltje voor jezelf ziet?
Daar is niks op tegen natuurlijk maar dan moet je ook je eigen research maar doen want zo werkt dat.

SvenRBradley
2 december 2014, 11:42
Helaas! Ik krijg net bericht terug dat iemand langs is geweest en de gitaren direcht heeft afgerekend voor 1200 euro...:makeup:

muffstuff
2 december 2014, 12:09
Helaas! Ik krijg net bericht terug dat iemand langs is geweest en de gitaren direcht heeft afgerekend voor 1200 euro...:makeup:
hevb je in ieder geval geen gestole gitaren anageschat :)

Kom op zeg die drie gitaren voor 1000 euro

benwave
2 december 2014, 12:44
Mocht het onwaarschijnlijke het geval zijn hier, snap ik even niet waarom je er niet gelijk naar toe rijdt,
Want voor deze centen gaat het woensdag echt niet meer aanwezig zijn..


Dan quoto ik toch even mezelf :)

Tabula Rasa
2 december 2014, 13:00
En geen schrale rauwe arie

Pepe
2 december 2014, 13:06
Dan quoto ik toch even mezelf :)

Ik vond hem ook wel aardig, zeggen dat je er morgenavond tijd voor hebt en het ondertussen rondbazuinen op het internet.
Uit het handboek Hoe verkloot ik een Superdeal.

Tabula Rasa
2 december 2014, 13:21
Ik post vanavond ff een drie dubbele HNGD topic.

Buxtra
2 december 2014, 13:45
Ik heb de vaseline al weer opgeborgen...

Eko
2 december 2014, 14:15
Kwestie van : niet meer te koop bij een steler , maar bij een heler........ 3 Gitaren kopen voor dat bedrag is voor de wet hetzelfde als helen. Je wordt verondersteld beter te kunnen weten.

arjanb01
2 december 2014, 14:25
Idd, dat soort debielen maakt zelfs de tweedehands markt helemaal kapot.
Ik zeg: wet van Qatar invoeren, dus opsporen en voor elk delict 1 vingertje weghakken.😉