PDA

View Full Version : NGD: Music Man Armada



jze
1 december 2014, 20:27
Al gepost in het MM topic, maar deze verdient wel een eigen topic. Als Music Man liefhebber moest ik deze eigenlijk gewoon hebben. Na een aantal maanden zoeken er toch eentje (betaalbaar) in de US kunnen vinden, gelukkig ook in perfecte conditie. De Music Man Armada, het buitenbeentje van Music Man. Waarom? Het is de eerste Music Man met neck through constructie en ook 24,75 inch mensuur. Al met al heel anders dan de andere Music Man modellen. Het speelt ook compleet anders, lekker dikke hals, grotere body. Pickups zijn van MM zelf en vallen helemaal niet tegen. Het design is natuurlijk smaakgebonden, maar mijn favoriete model is de Albert Lee dus ik ben wel wat gewend :).

Wat (slechte) foto's inclusief die van de verkoper.

http://i996.photobucket.com/albums/af83/Zeijen/8B90503C-A2CA-4FDF-A36B-A13F7B8558BC_zpssid9w5jv.jpg

http://i996.photobucket.com/albums/af83/Zeijen/7C15F471-DF99-4F7C-99B7-27EC5B4A1312_zps86nifimm.jpg

http://i996.photobucket.com/albums/af83/Zeijen/50FD6377-123B-4C97-B6F7-BF947E4D53C1_zpsv1vnman8.jpg

http://i996.photobucket.com/albums/af83/Zeijen/imagejpg1_zpse73829da.jpg

http://i996.photobucket.com/albums/af83/Zeijen/imagejpg2_zpse7f8f880.jpg

jutter
1 december 2014, 20:37
Aparte MM! Ik vraag me af of ik hem nou juist wel mooi vind of niet.... Ik hou ook wel van eens iets anders maar bij deze twijfel ik. Kun je het geluid ook omschrijven? O ja, natuurlijk van harte gefeliciteerd!

Orpheo
1 december 2014, 22:48
ik vind het een plaatje, maar uhm... dikke hals? luciferdun zul je bedoelen? De laatste keer dat ik Sterling sprak vertelde hij me dat zei de pups ontworpen hadden, maar dat Dimarzio ze windt. Weet niet of MM ze nu tegenwoordig zelf windt.

Geluid is als een LP maar dan helderder, transparanter met een veel strakker laag. ben benieuwd hoe ze dit model voor 2015 gaan aanpassen. nog maar 6 weekjes guys, dan is er weer de NAMM show!

telerocker
2 december 2014, 00:21
Ik vind het design wel tof, lijkt een beetje een doorontwikkeling van een Gibson RD. Ik vind de typische MM-headstock wel iets minder goed passen bij deze bodyvorm.

apekop
2 december 2014, 01:09
Ik vind hem niet mooi maar wel apart. Inderdaad past die kop er niet bij, die is te modern qua looks terwijl de rest van het design 70's aandoet. Maar lijkt inderdaad wel wat op een Gibson model. Ideale glamrock gitaar lijkt me....

arjanb01
2 december 2014, 05:58
Ik vind hem niet mooi. Maar hij zal lekker spelen wat ik ook van mm gewend ben.
Maar hey, ik ben een conservatieve pik, speel al meer dan 10 jaar op dezelfde luke en heb nog een les Paul dus dan zou zo'n model vloeken zijn voor mij.
Maar slaat zo'n model niet aan, staan er over 2 jaar genoeg te koop op marktplaats voor 1000 euro, dan ben je spekkoper😜

D3nnis
2 december 2014, 06:50
Ik vind hem ook niet heel mooi, vind eigenlijk geen 1 music man echt mooi.....en toch zijn het mijn favoriete gitaren :-)
Ze zijn iig anders, en vooral zeer ergonomisch.
Maar ik neig de laatste tijd wel meer naar gitaren met een iets bredere topkam.

budje
2 december 2014, 07:02
Ik moest aan paul stanley denken :)

Duhsjaak
2 december 2014, 10:02
Vind hem bloedmooi. De kop zie je nauwelijks als je aan het spelen bent, maar je geniet volop van de klank.
En die is super.
Als ik dan toch wat zou moeten zeiken is het het Armada plaatje op de headstock. Recht uit het schap van Blokker.
Wie verzint er toch zoiets.

Maar goed, het zoveelste bewijs dat mooi geluid niet altijd uit de standaard grootste gemene deler gitaren hoeft te komen.
Gefeliciteerd.
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
2 december 2014, 10:24
Gaaf !!!!!!!! :blast:

Pepe
2 december 2014, 10:45
Ontworpen door de zoon van pappa toch? De gedoodverfde opvolger van het imperium.
Iets zegt me dat als het een zeperd blijkt te zijn dat helemaal geen gevolgen heeft voor de carriere van de ontwerper.
Ik vraag me af wat de doelgroep is?
Doet me trouwens denken aan de Neil Schon gitaar, andere lijnen maar zelfde vibe. Mag hopen dat het met dezer beter afloopt.

arjanb01
2 december 2014, 11:59
Hoop het niet, is het een zeperd, staat ie over 2 jaar voor 1000 eu op marktplaats 😂

apekop
2 december 2014, 12:05
De kop zie je nauwelijks als je aan het spelen bent, maar je geniet volop van de klank.
En die is super.
Als ik dan toch wat zou moeten zeiken is het het Armada plaatje op de headstock. Recht uit het schap van Blokker.
Wie verzint er toch zoiets.


Je kleren zie ook zelf niet goed als je ze draagt, toch is het belangrijk wat je aan hebt... ;)
De Armada letters zijn inderdaad erg lelijk. Lijkt wel een sticker of zo.

En inderdaad ik moest ook aan Paul Stanley denken in eerste instantie.

Majmun
2 december 2014, 12:10
Cool, weer eens wat anders dan de standaardmerken.

jze
2 december 2014, 23:18
Leuk, de verschillende reacties op deze gitaar. Had ik ook wel verwacht, een beetje een hate it or love it verhaal.



ik vind het een plaatje, maar uhm... dikke hals? luciferdun zul je bedoelen? De laatste keer dat ik Sterling sprak vertelde hij me dat zei de pups ontworpen hadden, maar dat Dimarzio ze windt. Weet niet of MM ze nu tegenwoordig zelf windt.

Geluid is als een LP maar dan helderder, transparanter met een veel strakker laag. ben benieuwd hoe ze dit model voor 2015 gaan aanpassen. nog maar 6 weekjes guys, dan is er weer de NAMM show!

Beschrijving van het geluid kan ik zeker in meegaan, ik vind het erg lekker. En voor mij is het een dikke hals, zeker in vergelijking met de rest van mijn Music Man gitaren en ook in vergelijking met m'n Custom 77 LP kopie.



Vind hem bloedmooi. De kop zie je nauwelijks als je aan het spelen bent, maar je geniet volop van de klank.
En die is super.
Als ik dan toch wat zou moeten zeiken is het het Armada plaatje op de headstock. Recht uit het schap van Blokker.
Wie verzint er toch zoiets.

Maar goed, het zoveelste bewijs dat mooi geluid niet altijd uit de standaard grootste gemene deler gitaren hoeft te komen.
Gefeliciteerd.
Vriendelijke groet, Gus

Bespeelbaarheid en klank staan bij mij altijd bovenaan. Zeker wat betreft het eerste kom ik bij Music Man altijd aan mijn trekken. Traditionele gitaren als een strat of LP, prima, maar het moet m'n speelplezier niet in de weg staan.


Je kleren zie ook zelf niet goed als je ze draagt, toch is het belangrijk wat je aan hebt... ;)
De Armada letters zijn inderdaad erg lelijk. Lijkt wel een sticker of zo.

En inderdaad ik moest ook aan Paul Stanley denken in eerste instantie.

Ja, het logo is inderdaad niet zo denderend. Het is wel ingelegd, geen sticker of iets dergelijks. Aan de andere kant, boeit me ook vrij weinig. Ik laat een gitaar niet liggen om het logo, de rest vind ik echt schitterend. Ik ben wel de eerste om toe te geven dat ik ook aan het design moest wennen.

Hotpepper01
3 december 2014, 00:23
Armada, Armada. Laat ik nou bij de titel hebben gedacht dat er een hele vloot aan nieuwe MMs aan zou komen zetten of zo. Ligt aan mij. Ik zat met mn kop bij de aardbeving in Lissabon in 1755 die hier in Nederland nogal wat deining heeft veroorzaakt. Maar dit is een heel ander schuitje. Echt een broodje special. Mooi en apart. Je moet er van houden, dat wel. Ik vind hem wel wat hebben met die grote tegendraadse omgekeerde driehoek die je dan ook weer in de inlays terugziet. Mooi ding

almarvk
3 december 2014, 10:18
Bij de eerste blik dacht ik 'gatverdamme' en na het even bestuderen van de foto's ben ik 180 graden omgedraaid. Wat een tof ontwerp eigenlijk! De body is wel erg tof met die vlam erin en de punt. Beetje LP achtig. De headstock vind ik dan weer vrij klein vergeleken met de body.

jze
5 december 2014, 12:49
Bij de eerste blik dacht ik 'gatverdamme' en na het even bestuderen van de foto's ben ik 180 graden omgedraaid. Wat een tof ontwerp eigenlijk! De body is wel erg tof met die vlam erin en de punt. Beetje LP achtig. De headstock vind ik dan weer vrij klein vergeleken met de body.

Sinds de introductie is dit wel een veel geziene reactie. Even wennen, dan toch wel lekker! Headstock is gewoon iconisch voor Music Man, moeten ze ook gewoon aan vasthouden.

arjanb01
5 december 2014, 13:48
Psies, die headstock is onderscheidend. Bovenal vind ik musicmans erg ergonomisch en fijne halzen hebben. Qua geluid vind ik ze ook uniek al heb ik een voorkeur voor een lp sound.