PDA

View Full Version : 'multi-reverb' gezocht!



TW-Pieter
1 december 2014, 17:16
Ik ben op zoek naar een nieuw reverbpedaal. Ik heb momenteel een Boss RV5 op m'n bord staan, waar ik overigens heel tevreden over ben, maar ik zoek iets wat live prettiger in gebruik is. Ik heb eigenlijk maar één eis: presets. Het liefste zou ik snel tussen 3 verschillende instellingen kunnen schakelen. Ik heb een TC Electronic Flashback X4 op m'n bord staan, ik zou daar eigenlijk de Hall of Fame versie van moeten hebben.

Budget? 250 euro, maar minder mag zeker ;) Tweedehands is geen probleem.

Naar mijn idee is het aanbod behoorlijk klein. Als je presets wilt (en niet naar 19" wil) kom je toch al snel bij Strymon en Eventide uit, die beide ver boven mijn budget liggen.

Weet iemand of ik nog pedalen of opties over het hoofd zie?

arjanb01
1 december 2014, 17:24
Als je nou 2 boss rv5 pedaaltjes erbij neemt heb je 3 'presets' en blijf je binnen je budget, toch? Bovendien is dat een bekend pedaal voor je dus de simpelste oplossing.

Dirk_Hendrik
1 december 2014, 19:38
Simpele Zoom 505 of een soortgelijke digitech en met je poten van de Drive presets afblijven. Ultra-budget bang for the buck.

Op het moment dat je de ballen hebt om eens open minded naar zo'n plastic lor te kijken :soinnocent:

telerocker
2 december 2014, 01:35
EHX Cathedral: 8 presets. Ik weet niet of dit is wat je zoekt.

orangerocker
2 december 2014, 02:47
Het liefste zou ik snel tussen 3 verschillende instellingen kunnen schakelen. Ik heb een TC Electronic Flashback X4 op m'n bord staan, ik zou daar eigenlijk de Hall of Fame versie van moeten hebben.

Budget? 250 euro, maar minder mag zeker ;)

3 keer de tc hall of fame mini kost je 240 euro, precies wat je wilt en binnen budget.

Tabula Rasa
2 december 2014, 06:14
Optie van Dirk_Hendrik kost via marktplaats twee tientjes en doet het ook gewoon. Ga exact hetzelfde doen omdat ik een beetje delay eb een reverbje wil.

Comfortably Daniel
3 december 2014, 16:42
Is de TC Nova NR1 niks dan?

Rick trodat
3 december 2014, 18:04
ik heb de rv-5 en de boss frv-1. More than I need. Overigens kan je eens kijken naar de bluesky van strymon. Heeft ook allerlei presets en midi. Maar of je die voor 250 hebt....geen idee/

Timotio
3 december 2014, 19:49
Bovenkant vd markt: als je door spaart totdat je het dubbele hebt kun je ook een Strymon Bigsky overwegen.
Ik weet - heel duur en wellicht overkill, maar man, wat een sounds zitten daar in, plus altijd drie presets per bank binnen handbereik. Heb em zelf ook. Eventide Space is ook top, die kom je nog wel regelmatig tegen op marktplaats voor rond de 300-350 denk ik.

Er staat overigens ook een Strymon bluesky op mp nu voor 250 - dan heb je zowel je manual als een favorite mode, als dat genoeg voor je is.

paulusdeBKB
3 december 2014, 19:56
Ik zou ook voor een Digitech of een Zoom gaan. Puike reverbs en kost geen drol. Nieuw én tweedehands. Moet wel gezegd: mijn Zoom g9.2tt hield er al na een paar jaar mee op, dus dat was een beetje een miskoop. Maar mijn Zoom 9030 uit 1990(?) doet het nog steeds.

tnijland
3 december 2014, 20:29
De Zooms zijn idd best aardig maar halen het toch niet bij de betere effectpedalen. Heb ze zelf gehad en bij een A/B test vond ik ze toch wat kunstmatiger klinken.

Een ander reverb die ik persoonlijk beter vond is de Lexicon galmen. Heb zelf nog steeds een Reflex maar die is 19". Je zou de Digitech HardWire RV-7 met true stereo Lexicon Reverb eens kunnen proberen. Qua prijs is die ook redelijk interessant.

Ook de Line6 M5 is nog steeds een aardige kandidaat...

Dirk_Hendrik
3 december 2014, 20:34
een simpele Zoom haalt idd misschien niet bij de betere effectpedalen maar geeft wel een veel breder scala aan verbs dan het gemiddeld pedaal.... en voor het geld is het een gierende bang voor de buck. Houd er ook rekening mee dat de TS nu een Boss gebruikt en daar best tevreden over is.

tnijland
3 december 2014, 22:17
Point taken and accepted ;-)

mmrizio
5 december 2014, 16:09
Mocht je de Digitech MultiFX route gaan: De RP70 en de RP150/155 zijn de compacte en betaalbare opties met goed geluid. Voor minder dan 50 Euro wel te vinden....

arjanb01
5 december 2014, 16:23
Volgens mij is de topic starter foetsie, met de noorderzon vertrokken, dus ik denk dat alle suggesties wel gegeven zijn😉

TW-Pieter
6 december 2014, 02:55
Volgens mij is de topic starter foetsie, met de noorderzon vertrokken, dus ik denk dat alle suggesties wel gegeven zijn😉

Not yet ;)

Heb even rustig de reacties afgewacht. Thanks voor de opties iedereen! Ga me morgen eens verder inlezen in alles.

dml
6 december 2014, 06:26
Als je 'm nog kan vinden (voor weinag): Rocktron Cyborg Reverb.