PDA

View Full Version : Morley deluxe distortion



davidof
1 december 2014, 09:16
Hey

Ik heb hier een Morley Deluxe distortion (MOD-DDB) die ik kan overkopen voor 150 (wat ik wel wat duur vind). Echter laat hij mijn gitaar signaal niet door als hij af staat, dus werkt alleen indien ik hem gebruik. Jammer want hij klinkt echt wel heerlijk..

Ik heb Elektromechanica gestudeerd dus wil hem proberen zelf te maken, zou dit haalbaar zijn? En qua prijs, zou ik wat kunnen afdingen?

telerocker
1 december 2014, 09:54
Als het pedaal moet worden gerepareerd, vind ik de vraagprijs nogal fors.

Dirk_Hendrik
1 december 2014, 10:00
Op ebay zit de gemiddelde verkoopprijs (dus echt verkocht) op een dollar of 60. Voor een volldig functionerend exemplaar.

Niet doen dus.

Bernardduur
1 december 2014, 10:58
Zelf maken is zeker haalbaar! hier oa het schema (http://www.morleypedals.com/downloads.html)

davidof
1 december 2014, 11:21
enige tips waar ik best kan beginnen kijken? wetende dat alles werkt behalve de doorlaat in -off- stand

Bernardduur
1 december 2014, 13:47
enige tips waar ik best kan beginnen kijken? wetende dat alles werkt behalve de doorlaat in -off- stand

De schakelaar. Het geluid in de -off- positie komt van een punt dat in de -on- positie ook gebruikt wordt. Als hij dus een effect geeft moet hij in de bypass stand ook werken! Ik zou dan de draad naar de schakelaar en de schakelaar zelf effe nakijken!