PDA

View Full Version : Nieuw hier!



William Wobbes
29 november 2014, 21:46
Hoi allemaal,

ik ben William, ben 32 jaar en kom uit de omgeving Groningen.

Mijn hele leven ben ik al gek op muziek in de meest uiteenlopende genre's.
Nederlandstalig, pop, rock, r&b, reggae niets is te gek. :crazyhappy:

Vaak herken ik een lied al bij de eerste paar noten en ken dan ook vaak de teksten.

1,5 maand geleden (beter laat dan nooit) ben ik begonnen met gitaarles. Hier heb ik
veel plezier in en ben dan ook dagelijks een paar uur hiermee bezig (als het toelaat).

Het lijkt me leuk om iemand te ontmoeten die net zo gepassioneerd is als ik om daar
dan samen wat mee te oefenen en wat te spelen. Het liefst iemand van mijn leeftijd
of daar in de buurt.

Als je geïnteresseerd bent hoor ik het graag!

:crazyhappy:

djee
30 november 2014, 00:46
Welkom William. Niemand die bij je op gitaarles zit?

William Wobbes
30 november 2014, 08:42
Dank je djee. Nee helaas niet. Zijn meest kleine kinderen.

woldhek
30 november 2014, 09:41
Moi, ik woon in Winschoten maar ben te oud voor jou (50) ?

Hendrik1970
30 november 2014, 09:52
Moi ,welkom,
woonachtig in assen.

William Wobbes
30 november 2014, 10:54
Moi woldhek. Te oud is een raar woord. Als de interesses hetzelfde zijn maakt leeftijd niet veel uit. @ hendrik1970 thnx!

djee
30 november 2014, 12:59
Misschien een dating-site voor gitaristen (muzikanten) opzetten of topic :metal::lp::punk:

William Wobbes
30 november 2014, 13:19
Haha djee! Jij bent te grappig!

Hendrik1970
30 november 2014, 14:15
@ djee; Volgens mij is dat al een heel oude traditie,
Dit noem je een band.:soinnocent:

djee
30 november 2014, 16:46
Grinnnn, Ik bedoelde meer iemand om samen thuis mee te oefenen. De stap naar een band lijkt me te vroeg als je nog niet veel onder de knie hebt. ;-)

Hendrik1970
30 november 2014, 16:56
N:crazyhappy:ee roger, duidelijk was ook maar gekheid

Pepe
30 november 2014, 16:58
Nah.. toen ik drie akkoorden onder de knie had kon ik het Smurfenlied spelen. Mijn broer zei, dat zijn dezelfde akkoorden van Johnny B Goode. Met die wetenschap ben ik een paar weken later een bandje begonnen met nog een paar sukkels.
Je wil niet weten hoeveel nummers je kan spelen met drie akkoorden.

grayfink
30 november 2014, 17:24
Het is nog waar ook :D
http://www.chordie.com/chord.pere/www.gitaartabs.nl/songtekst.phpreplaceqmarkartiestnaam=vader-abraham&songnaam=smurfenlied&id=114

Duhsjaak
1 december 2014, 08:32
Ik zou zeggen: Bepaal eerst wat je wil.
- wil je als 185.000e een perfectie kopie spelen van de beroemdste Pink Floyd gitaarsolo?
- gaap, maar aan jou de keus
- dan is flink oefen op techniek en smetteloos naspelen heel erg nodig
- wil je gewoon lachen, kicken, en blues, punk, 70% van alle rock?
- en je wordt niet kwaad als het uit de bocht vliegt
- begin dan als de donder een band
- en hou goed oren en ogen open, want voor je het weet leer je elkaar het 4e akkoord
- en als je je minder richt op het werk van anderen, schrijf je misschien zelf wat

Gisteren was er een vaag familielid met haar cigarbox gitaar langs. Klonk als de donder en gierde als de brandweer, kortom, precies wat zo'n ding moest doen. Echt ook toonhoout van de allerhoogste kwaliteit zo'n cigarbox. Geintje natuurlijk. Kostte geen drol en klonk schitterend.

Het komt allemaal neer op het managen van de verwachtingen. Die lijn-van-gedachten kun je doortrekken in de hele muziek.
Wil je heel serieus kijken en overtuigd van je eigen gelijk over superieure kwaliteit van je gitaar (dat mag ook wel want je geeft niet voor niets 8.500 euro uit aan een Finse gitaar die daarna niet meer te verkopen is). Doe dat dan vooral. Voor zoveel geld drie akkoorden is een beetje weinig. Dus oefenen en nog eens oefenen.

Wil je kicken en lachen met wat vrienden en ben je van mening dat voorlopig 300 euro ook goed kan klinken?
Zorg dan dat je er plezier in houdt, dan worden die drie akkoorden vanzelf meer.

Mijn mening maar. Maar jij kiest.
Vriendelijke groet, Gus

Buxtra
1 december 2014, 09:04
Welkom brodder. Veel plezier hier en in het hoge noorden.

Je woont mij wat te ver om te jammen. Ik zou dat ook leuk vinden!

Off topic: is er geen online mogelijkheid btw? Om samen te spelen via het web/app etc.?

Bux