PDA

View Full Version : NAD (leuk voor weinig)



telerocker
29 november 2014, 18:59
Deze net opgehaald. Zijn lekker ampjes, ook op laag volume.
Smartphone-fotootje (sorry, lichtelijk crap):

http://i1331.photobucket.com/albums/w582/Stroopwafel61/hughes_zpsc56d2e61.jpg (http://s1331.photobucket.com/user/Stroopwafel61/media/hughes_zpsc56d2e61.jpg.html)

pasqual
30 november 2014, 00:01
Gefeliciteerd! Ik heb dezelfde. Belachelijk voor hoe weinig ze weggaan....
Dit zijn seieus leuke en veelzijdige versterkers. Heb je ook allebei de footswitches erbij?
Ik gebruik alleen de FS-3. Mooiste optie is de second volume waarbij je een volume boost op het gainkanaal krijgt.
Welk cabinetje ga je eronder zetten?

telerocker
30 november 2014, 00:23
Naast enkele ander amps, heb ik nu twee dezelfde Statesman-heads (eentje als backup) en een matching 2x12 cab. Ik heb bij beide amps de bijbehorende FS3 erbij, wat voor stage wel erg handig is. Idd, de solovolume is een goede tool en werkt prima. Ik vind het een onderschatte amp. Ok, het is geen boutique-amp en de bouwkwaliteit zal ook niet on par zijn met duurdere merken, maar voor no money krijg je veel amp met old school sounds. Ik heb er van de zomer een paar tentoptredens meegedaan en dat ding zingt echt fijn. Het is een amp die strats en tele's dikker laat klinken. Het drivekanaal is wel aan de donkere kant, dus met humbuckers moet je er wat flink presence en treble indraaien. Ik denk dat het deels ook aan de speakers in de standaardcab ligt. Ik zoek nog een andere 2x12 cab met wat meer helderheid en diepte.

pasqual
30 november 2014, 11:10
Dat donkere karakter herken ik niet echt. Ik heb dan ook een open 212 eronder met Eminence The Covernors. Dit zijn toch ook geen overdreven trebly speakers? Ik heb als back up momenteel een Laney vh100r maar die ligt qua karakter toch wel erg ver weg van de Statesman. Maar wél een lekkere amp die Laney...

telerocker
30 november 2014, 13:35
Dat donkere karakter herken ik niet echt. Ik heb dan ook een open 212 eronder met Eminence The Covernors. Dit zijn toch ook geen overdreven trebly speakers? Ik heb als back up momenteel een Laney vh100r maar die ligt qua karakter toch wel erg ver weg van de Statesman. Maar wél een lekkere amp die Laney...

Het ligt vrijwel zeker aan de closed cab met de Eminence Rockdrivers, denk ik. Ik had ooit de Quad Statesman, die beduidend meer chime had op het drivekanaal. De verkoper liet de head nog even horen over een 4x12 closed Statesman-cab (die ik te groot vind, dus niet heb gekocht). Dat klonk niet slecht, maar ook die heeft naar mijn smaak te weinig openheid en sparkle.

Die Laney's zijn trouwens prima rockamps.

pasqual
30 november 2014, 14:14
Woon je in het dorpje Zeeland in Braband of de provincie Zeeland? Als er eens een meeting is in de buurt, zou je mijn cab eens kunnen proberen. Het is een handbuilt oversized 212 cabinet met een open achterkant ( ongeveer de helft). De achterkant kan ook dicht maar dat is niet mooi. De speakers zijn voorzien van Beamblockers. Dit is echt een verbetering voor zowel het geluid (treble beheersing) en verspreiding. Overal waar je staat, heb je ongeveer hetzelfde geluid.

jules
30 november 2014, 14:18
Niet goed gebouwd??

ik vind ze super gebouwd alle knoppen zitten op losse potmeters die dan naar een turretboard gaan. Hetzelfde geld ook voor de buisvoeten, die zijn keramisch en ook los en dan naar het bordje gesoldeerd. Vergeet niet dat de eerste paar jaar dat deze amp uitkwam hij 1388 eurootjes koste bij zaken als toen nog feedback.

Ik heb deze top al 5 jaar of zo, met een 2x12 cab met v30's er in. echt een serieus goede amp, pakt pedalen harstike goed, en zijn drive kanaal is geweldig. Zwaar onderschat en dat is goed voor ons toch. Gefeliciteerd met deze amp man.

telerocker
30 november 2014, 14:20
Prov. Zeeland. Thx Pasqual, maar ik heb hier gitaarvrienden met diverse cabs, dus daar zal ik hem wel eens op testen. In mijn band speel ik veelal op low volume, dus dan is open back meestal fijner.

Ace 1.15.19
1 december 2014, 01:30
Op de één of andere manier lijken me dit heerlijke versterkers maar ik heb ze nog nooit gehoord.

telerocker
1 december 2014, 04:01
Ik heb bijvoorbeeld een Redplate gehad en dan praat je over een andere bouwkwaliteit en ook over een ander prijssegment. Ik heb nu twee identieke tops. Met de ene heb ik wel problemen gehad. Fuse knalt er steeds uit. Hij staat nu bij de ampdoctor.
Ik vind het qua sounds idd een zwaar onderschatte amp.

telerocker
1 december 2014, 04:02
Op de één of andere manier lijken me dit heerlijke versterkers maar ik heb ze nog nooit gehoord.

https://www.youtube.com/watch?v=l2KJN1FFx3I