PDA

View Full Version : Fender Standard strat MN vs Fender Classic Series 70 strat MN



SloeGin
29 november 2014, 17:41
Ik ken weinig van strats maar ben aan het Gassen op een witte met Maple neck.

Nu kwam ik op deze 2 uit.

http://www.thomann.de/be/fender_standard_strat_2011_mn_awt.htm

http://www.thomann.de/be/fender_70_classic_stratocaster_mn_olw.htm

Kan iemand me zeggen wat nu het grote verschil is tussen beiden?
Naar welke gaat jullie voorkeur uit?

Ik zou deze willen gebruiken puur om Hendrix stuff mee te spelen.

Alvast bedankt voor de info!

telerocker
29 november 2014, 18:50
Grootste verschillen lijken me het nekprofiel (U-vorm) en de essen body, waar de standard een elzen body en een C-shape hals heeft.

http://www.fender.com/en-NL/series/classic/classic-series-70s-stratocaster-maple-fingerboard-olympic-white/

Tupelo
29 november 2014, 18:57
Sta er iedere keer weer van te kijken hoe summier Thomann voorlicht.
Kweenie.
Persoonlijk zou ik voor die '70s classic series gaan, vanwege de ash body, al is alder juist meer standaard.
Nu lijkt die ook een U-shape hals te hebben, volgens de Fender site zelf, en ik weet niet of ik daar goed op terecht zou kunnen.
Als het goed is heeft die '70s classic een 7.25 radius, iets boller dan de standaard.
Mijn Mustang heeft dat ook.
In het begin vond ik het erg wennen, inmiddels vind ik het wel fijn.
Het bend voor mijn gevoel echt gemakkelijker, nu bend ik niet veel, maar goed.
Toch echt twee verschillende gitaren.
Je moet ze maar proberen...

telerocker
29 november 2014, 19:05
De Mexico standard heeft volgens mij een modern C-shape hals met een 9.5 inch radius.

Mr.Fingers
29 november 2014, 19:17
70 heeft vintage voiced pickups (itt de standard met z'n keramische), en is door de band genomen beter afgewerkt (ook qua tuners, hardware,..) en klinkt beter.

miyaru
30 november 2014, 13:50
Ik zou de '70's niet nemen vanwege zijn driepunts halsbevestiging..... vind ik persoonlijk niets.

Robin.

orangerocker
30 november 2014, 15:19
Ik heb zelf de 70s in die kleur met maple hals en vind het een heerlijk spelende gitaar. Ik heb hem destijds vergeleken met enkele fender MIM standards en de 70s had een veel betere sound, afwerking en algehele feel. Voelde als een stuk duurdere gitaar zogezegd. Heb nooit problemen gehad met de driepunts-bevestiging, heb er zelf ook nooit meer iets aan hoeven doen. Heb hem gekocht bij Sacksioni waar hij perfect werd afgesteld en kon een halfjaar later terugkomen om hem gratis nog een keer te laten afstellen.

Mr.Fingers
30 november 2014, 17:37
Met de driepunts is an sixh niets mis, als de neckpocket maar strak is, en daar wrong het schoentje bij de jaren 70 gitaren, vanwege toleranties en uitgewoonde freesmallen. Tegenwoordig is dat geen issue meer, de huidige pockets zijn erg strak

ateng
30 november 2014, 20:04
Ik zou de '70's niet nemen vanwege zijn driepunts halsbevestiging..... vind ik persoonlijk niets.

Robin.
Toelichten graag!

Speel al jaren met een 3 punts bevestiging en nooit problemen mee gehad en de tilt functie werkt ook nog perfect ;)

Maar qua sound vind ik de 70's pickups wat scheller klinken en heb dus ook daarom de pickups vervangen.

miyaru
1 december 2014, 01:02
Ik heb altijd het idee gehad dat het minder sterk is, met zo'n schroef minder. Gewoon een gevoel........ Wellicht zit ik er helemaal naast.

Robin.

Mr.Fingers
1 december 2014, 11:39
Moet je eens een strat met driepuntshals van een trap mikken, met daarna een Les Paul met gelijmde hals, zal je een ideetje geven van het concept "stevig".

telerocker
1 december 2014, 12:31
Het feit dat er nog zoveel jaren zeventig Fenders worden aangeboden, zegt wel iets over de kwaliteit van de halsbevestiging. Ik zou me geen zorgen maken.