PDA

View Full Version : aarde brom pedalboard



mennen08
28 november 2014, 01:23
Hee

Zo vandaag mijn nieuwe voodoo pp 2 plus geïnstalleerd. Alle brom en ruis zijn geëlimineerd alleen nu zit er een aarde brom in.
Zodra k iets van metaal aanraak is t weg.

ik heb alle pedalen los geprobeerd zelfs met een andere voeding maar helaas ze hebben llemaal een aarde brom (ja stopcontact is geaard) het maakt niet uit welke ik pak

Wat zou hier aan de hand kunnen zjn ?
Ga volgende week langs bij de tech maar wil t eerst zelf proberen op te lossen !

Bernardduur
28 november 2014, 09:02
Raken twee pedalen qua metaal (plug, behuizing, etc) elkaar aan? Dat zou bij een geisoleerde voeding een loop kunnen opleveren

Rick trodat
28 november 2014, 09:19
Andere stekker geprobeerd?

Riny
28 november 2014, 09:36
Voeding met een te kleine condensator voor het afvlakken van de brom?

Rick trodat
28 november 2014, 11:18
Toch zou ik het ook ergens anders proberen buiten huis. Ondanks het feit dat je zegt dat het geaard is is het een randaardeprobleem. Op het moment dat je een van de pedalen ben je zelf namelijk min of meer de randaarde.

Dus als ik jou was zou ik:

Ander huis en het daar testen
Kabel testen ( powerkabel) en andere kabel gebruiken en testen.

Dan per pedaal ( maar dat had je al gedaan)
Andere voeding ( dito)

HaroldA
28 november 2014, 11:40
Heb je het ook als je er geen gitaar inplugt?

Bernardduur
28 november 2014, 12:37
Heb je het ook als je er geen gitaar inplugt?

Goed punt, is het niet je gitaar die bromt (single coil brom?). Die krijg je ook weg door zelf iets van metaal (de snaren) aan te raken

the sure thing
28 november 2014, 17:39
Goed punt, is het niet je gitaar die bromt (single coil brom?). Die krijg je ook weg door zelf iets van metaal (de snaren) aan te raken

+1. Sluit je pedalboard aan op je amp zonder het snoer van je gitaar in te pluggen. En: plug je gitaar ook eens direct in de amp zonder pedalboard.

Bram46
30 november 2014, 18:17
Dimmer in de directe omgeving misschien?

the sure thing
30 november 2014, 20:14
Volgens mij is de TS al wwer weg...