PDA

View Full Version : Waarde Strat Customshop Jeff Beck



Jan Buurman
27 november 2014, 22:20
De vriend van mijn dochter verkoopt zijn gitaar. Ik heb het idee dat hij niet goed inschat wat de waarde is van de gitaar. Als ik Google kom ik allerlei prijzen tegen. Graag hoor ik van de Fender kenners wat wel een reële prijs is.
http://link.marktplaats.nl/m874149413

Dit is geen spam. Ik wil niet dat die jongen een slechte deal maakt. Hij is werkelijk als nieuw. Ik heb hem in mijn handen gehad.

Duhsjaak
27 november 2014, 23:04
Hi Jan
Wat verwacht je voor een reactie?
Vind jij de prijs te hoog of te laag?

Voor €1865 koop je een nieuwe. Of is dat niet wat je bedoelt? Ik zou zeggen voor dit soort bedragen, ik koop lekker een nieuwe.
Vriendelijke groet, Gus (geen Fender kenner, wil ik ook niet worden voor dit geld)

benwave
28 november 2014, 04:05
Die van rond 1800 euro zijn niet de zelfde gitaren Duhsjaak.
Deze jongen heeft een customshop te koop, van een euro of 3000, dan is 1500 niet echt veel.

arjanb01
28 november 2014, 06:59
Die artist serie is geen 3000 nieuw. Deze kost nieuw hooguit 2K. De vraagprijs van 1500 krijgt hij er niet voor, eerder 900 tot 1000. Je moet er net een liefhebber voor hebben, zijn niet echt gewilde strats vanwege de dikke neck.

dunhill1
28 november 2014, 07:41
Los van de prijs zou ik de verkoper aanraden om z'n vriendin de aanbiedingstekst even te laten checken.
Tekstjes uit Google translate zorgen niet voor veel vertrouwen.

Leuke gitaar maar geen commerciële topper.
Met 1.000 euro houdt het echt wel op denk ik.

Duhsjaak
28 november 2014, 07:46
Die van rond 1800 euro zijn niet de zelfde gitaren Duhsjaak.
Deze jongen heeft een customshop te koop, van een euro of 3000, dan is 1500 niet echt veel.

Inderdaad achteraf een tikkie slordig. Sorry.
Dat laat mijn status als niet-Fender kenner onverlet. Mijn gok zou tussen de €1.000 en 1.200 zijn geweest.
Maar iets minder slordig was wel beter geweest.
Vriendelijke groet, Gus

duckman
28 november 2014, 08:47
nee hoor, dat zie je fout. De CS versie is 3k, zie http://www.thomann.de/nl/fender_jeff_beck_custom_shop_sfg.htm
ik denk dat een vraagprijs vanaf 1499 wel ok is en zelfs aan de lage kant. Alleen dit soort gitaren verhandeld niet zo snel, dus dat heeft ook invloed.


Die artist serie is geen 3000 nieuw. Deze kost nieuw hooguit 2K. De vraagprijs van 1500 krijgt hij er niet voor, eerder 900 tot 1000. Je moet er net een liefhebber voor hebben, zijn niet echt gewilde strats vanwege de dikke neck.

Jan Buurman
28 november 2014, 09:07
De reden dat ik deze vraag stel is dat er binnen een uur de vraagprijs werd geboden en de eventuele koper erg gretig was maar wel pas rond de kerst kon betalen. Dat afgezet tegen de moeilijke markt van dit moment en mijn Google resultaten van rond de 3K en soms zelfs richting 4K gingen bij mij de alarmbellen rinkelen. Hij verkoopt om zijn studie te bekostigen en ik zou niet willen dat deze jongen het vel over zijn neus gehaald wordt.

Jan Buurman
28 november 2014, 09:11
nee hoor, dat zie je fout. De CS versie is 3k, zie http://www.thomann.de/nl/fender_jeff_beck_custom_shop_sfg.htm
ik denk dat een vraagprijs vanaf 1499 wel ok is en zelfs aan de lage kant. Alleen dit soort gitaren verhandeld niet zo snel, dus dat heeft ook invloed.

De Thomannsite had ik ook gezien. Omdat hij niet van nieuw is te onderscheiden en compleet tot in de details moet hij toch boven de 2000,00 moeten kunnen vangen?

arjanb01
28 november 2014, 09:30
Ik denk dat je blij moet zijn als die vraagprijs geboden wordt. Strats worden in overvloed aangeboden en dan is elk bod er 1.

kwispelhond
28 november 2014, 13:00
Ik ben geen kenner maar even een Google'tje leert mij dat deze dingen inderdaad zo rond de 3000,00 kosten. Ik vind het dus onzin dat dit voor de helft of zelfs 1/3e van de prijs verkocht zou moeten worden. Ik had zelf in de buurt van de 2000,00 gaan zitten.

Verkoopt het dan gemakkelijk? Nee natuurlijk niet maar waarom zou het gemakkelijk moeten gaan, heeft hij haast of zo?

En verkopen aan iemand die pas over een maand betaald? Wat een onzin, als hij geld heeft mag hij meebieden als de gitaar dan nog te koop staat.

De crisis is overigens voornamelijk in Nederland wat een kleine markt blijkt voor dit soort unieke en dure gitaren, via Ebay kan je dit ook in Europa aanbieden en dan neemt de kans op een serieus en goed bod aanzienlijk toe.

benwave
28 november 2014, 13:29
+1 ......................

Eko
28 november 2014, 14:16
De enige 2 strats uit de Customshop die zo uit de koffer goed klonken ( naar mijn oren ) waren een Ike Turner strat en...... een Jeff Beck. Beiden hadden een dikkere nek en speelden zeer comfortabel. Ze worden zeer zelden aangeboden en dat kan ook een reden zijn waarom iemand zo reageert.
De eerste serie van de Jeff Beck had trouwens een bootrailing als neck , zo dik! Met de lacesensors er in en een toonmonster.

apekop
28 november 2014, 14:49
Mag ik vragen waarom hij hem weg doet?

en wat maakt deze custom shop 'beter' dan de gewone Jeff Beck signature? deze heb ik ooit gehad en ik was er niet helemaal kapot van. Ik kan me trouwens niet herinneren dat die nek zo overdreven dik is als hier wordt beweerd.

Ik zie trouwens dat je de vraagprijs al 500 euro omhoog hebt gedaan?

Jan Buurman
28 november 2014, 15:06
Ik heb hem de link van deze discussie gegeven. Blijkbaar heeft hij er een conclusie uit getrokken. Hij heeft inderdaad de vraagprijs verhoogd én de biedfunctie aan gezet zie ik.
Wel grappig om te zien dat er onder de kenners ook veel meningsverschil is betreft de prijs. In ieder geval bedankt voor alle info.
Ik hoop dat hij er een reële prijs verkoopt. We zullen zien...

Jan Buurman
28 november 2014, 15:09
Mag ik vragen waarom hij hem weg doet?

en wat maakt deze custom shop 'beter' dan de gewone Jeff Beck signature? deze heb ik ooit gehad en ik was er niet helemaal kapot van. Ik kan me trouwens niet herinneren dat die nek zo overdreven dik is als hier wordt beweerd.

Ik zie trouwens dat je de vraagprijs al 500 euro omhoog hebt gedaan?


Bekostiging van de studie. Ik weet verder niets van of over deze gitaar. Vandaar mijn openingsverhaal. Ik heb er verder niets mee te maken....

AoDf
28 november 2014, 15:52
Van nieuw naar tweedehands op marktplaats vind ik meest een marge van 2/3e tot 3/4e van de nieuwprijs een redelijke vraagprijs.

Dus zo tussen 66 en 75 procent van de nieuwwaarde. Afhankelijk van de markt, hoe snel je er vanaf wilt en hoeveel verlies je acceptabel vind natuurlijk. Voor een gitaar van 3000 nieuw zou ik in eerste instantie zo op zo'n 2200 euro gaan zitten met vraagprijs denk. Indien geen reacties dan afzakken richting 2000.

De markt voor stratocasters in die prijsklasse lijkt me alleen geen beste nu. Voor dat geld denken mensen eerder aan customshop Les Pauls naar mijn idee.

benwave
28 november 2014, 16:28
Wel grappig om te zien dat er onder de kenners ook veel meningsverschil is betreft de prijs.

Nou nee niet precies. De kenners zitten op één lijn. Wat andere forum lezers zitten gewoon fout

arjanb01
28 november 2014, 16:42
2200 voor een strat neertellen, nah... Nee, een koper denkt al gauw aan andere gitaren dan. De marktwaarde van een tweedehands high end strat ligt echt maximaal op 1000 eu in Nederland tegenwoordig. En wat is de meerwaarde van een cs jb strat en de normale jb strat die voor rond 800 eu aangeboden wordt op marktplaats?
Is dan het enige verschil poly versus nitro lak?

Pepe
28 november 2014, 17:02
Wat ik doe is de goedkoopste nieuwprijs op het internet zoeken en daar een derde van afhalen. Kom je rond de 2100 uit in dit geval en kan je nog wat zakken bij een goed verhaal.

Marktplaats verkoper Terrence Holmes wordt hier door een aantal forumleden gezien als redelijk geprijsd. Die haalt toch beduidend minder van de nieuwprijs af.
Bijvoorbeeld, voor zijn FSR thinline vraagt ie 1450, bij Bax nieuw voor 1660. (en 1100 nieuw bij Andertons)

Het is meer een zaak van naar de concurrentie kijken dan nat vingerwerk. Of je vindt dat zo'n gitaar uberhaupt niet zoveel mag kosten heeft er niks mee te maken.

Duhsjaak
28 november 2014, 18:59
Nou nee niet precies. De kenners zitten op één lijn. Wat andere forum lezers zitten gewoon fout

En ik heb duidelijk gezegd dat ik geen kenner ben. Ook een volstrekt unicum.
Op welk forum dan ook.
Vriendelijke groet, Gus

apekop
29 november 2014, 03:56
De markt voor stratocasters in die prijsklasse lijkt me alleen geen beste nu. Voor dat geld denken mensen eerder aan customshop Les Pauls naar mijn idee.

Ik kan je redenatie niet volgen. Een beetje raar om een Les Paul te kopen als je eigenlijk een strat wilt, alleen vanwege de prijsklasse?